    From: "Krzysiek" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wspolwlasnosc / hipoteka / zabezpieczenie kredytu
    Date: Tue, 28 Sep 2004 11:37:27 +0200

    Użytkownik "Pat" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cja14n$82l$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Mam dosc nietypowe pytanie.
    > Chcialbym wziac kredyt hipoteczny - rzedu 200-300 tys PLN.
    > Najchetniej jako zabezpieczenia (przynajmniej czesci kredytu) uzylbym
    > nieruchomosci ktorej jestem WSPOLWLASCICIELEM (w 1/4 czesci). Jest to
    > konfliktowa sprawa spadkowa. Wartosc nieruchomosci szacuje w granicach
    1-1.3
    > mln PLN. Czy jakis bank bylby zainteresowany takim klientem/dealem?
    > (Oczywiscie na zgode pozostalych wspolwlascicieli nie mozna liczyc)
    >
    > Taki scenariusz dodatkowe pomoglby mi rozwiazac kilka problemow:
> [...]

    Witam

    Moim zdaniem może być problem... zaden Bank nie zdecyduje się na takie
    ryzyko, bo de facto kredyt hipoteczny będzie niezabezpieczony. Bez zgody
    wszystkich właścicieli Sąd (Wydział Ksiąg Wieczystych) nie przyjmie wniosku
    Banku o wpis kredytu na hipotekę, a jak rozumiem na taką zgodę raczej liczyć
    nie można.
    Polecam spróbować w Deutsche Bank... oni dość często podchodzą baaaaardzo
    elastycznie do klienta - pod warunkiem, że jego dochody i wnioskowana kwota
    kredytu są odpowiednio duże :-))). Ale nie wiem, czy i im wystarczy na ten
    przypadek elastyczności :-))

    Pozdrawiam
    Krzysiek