  • 1. Data: 2013-05-29 12:03:22
    Temat: wiśnie są legalne
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    http://prawo.rp.pl/artykul/793726,1013661-MF--Cashba
    ck-klientow-banku-bedzie-opodatkowany-PIT.html

    --
    radar

  • 2. Data: 2013-05-29 13:20:40
    Temat: Re: wiśnie są legalne
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2013-05-29 12:03, radar pisze:
    > http://prawo.rp.pl/artykul/793726,1013661-MF--Cashba
    ck-klientow-banku-bedzie-opodatkowany-PIT.html

    ciekawe czy bank w picie uwzględni koszt uzyskania takiego cashbacku,
    np. opłata za kartę u wiewiórek ;-))

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2013-05-29 13:25:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    lolekanabolek <l...@g...com> writes:

    ck-klientow-banku-bedzie-opodatkowany-PIT.html

    > ciekawe czy bank w picie uwzględni koszt uzyskania takiego cashbacku,
    > np. opłata za kartę u wiewiórek ;-))

    Mnie bardziej interesuje, czy postępowanie Multibanku (pobierają opłatę
    za konto, żeby ją później zwrócić) będzie podlegało pod pit czy nie.

    KJ

    Wiesz, tryb tekstowy w Linuksie ma się tak do DOSu
    jak F-117A do paralotni. (c) Dawid Kuroczko

  • 4. Data: 2013-05-29 13:32:08
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

    > Mnie bardziej interesuje, czy postępowanie Multibanku (pobierają opłatę
    > za konto, żeby ją później zwrócić) będzie podlegało pod pit czy nie.

    Faktycznie, to by było dobre, nie?

    Biorą 49,50 - spoko, nic się nie dzieje. Oddają te same 49,50 dzień
    później - ojojoj, trzeba zapłacić od tego 19 czy ileś tam procent, a może w
    ogóle bank powinien to od razu potrącić? :)

  • 5. Data: 2013-05-29 14:13:55
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 29 maja 2013 12:03:22 UTC+2 użytkownik radar napisał:
    > http://prawo.rp.pl/artykul/793726,1013661-MF--Cashba
    ck-klientow-banku-bedzie-opodatkowany-PIT.html

    no to mialem miec KK BZWBK bez oplaty rocznej...a tu pewnie od 'zwrotu' 58PLN
    przyjdzie zaplacic podatek. Isc do nich i sie opominac o dodatek za podatek? :P

    Pora na aktywniejsze rozwiazania czy bank musi obciazac posiadaczy karty pelna kwota
    transakcji?
    (w przypadku transakcji w walucie innej niz PLN wystarczy stosowac normalne kursy;)

    a nie mozna przeliczac z PLN na PLN po kursie 1 PLN = 0,99PLN?

  • 6. Data: 2013-05-29 14:30:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > później - ojojoj, trzeba zapłacić od tego 19 czy ileś tam procent, a może
    > w ogóle bank powinien to od razu potrącić? :)
    Jak się coś dla kogoś robi za darmo to ten drugi ma przychód od którego -
    wiadomo - podatek.
    Jak bank prowadzi dla kogoś konto za darmo to ten ktoś ma przychód ?
    P.G.

  • 7. Data: 2013-06-03 15:52:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" ko4sd2$62d$...@s...invalid

    > Jak się coś dla kogoś robi za darmo to ten drugi ma przychód od którego - wiadomo -
    podatek.

    I tak, i nie, bo chyba nie od każdego zarobionego grosza płacisz podatek.
    (są kwoty tak małe, ze od nich nie nalicza się podatku, są zwolnienia od
    opodatkowania itd.)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2013-06-03 16:03:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "radar" ko4jp9$qet$...@s...aioe.org

    > http://prawo.rp.pl/artykul/793726,1013661-MF--Cashba
    ck-klientow-banku-bedzie-opodatkowany-PIT.html

    Resort finansów chce, aby bonusy wypłacane klientom
    przez banki ?w związku z prowadzeniem rachunku były
    opodatkowane 19-proc. ryczałtem.

    Rządowy projekt nowelizacji m.in. ustaw o PIT i o CIT
    przewiduje drobną zmianę przepisów. Odczują ją jednak
    banki i setki tysięcy ich klientów. Minister finansów
    postanowił dodać do ustawy o PIT kolejny przychód
    opodatkowany ryczałtem. Chodzi o tzw. cashback
    (czyli różnego rodzaju świadczenia otrzymywane przez klientów banków).

    Aleksandra Tarka 27-05-2013, ostatnia aktualizacja 27-05-2013 17:08

    Czyli -- rząd dopiero chce tak uczynić, a to raczej oznacza, że do tej
    pory tak nie uczynił, czyli niekoniecznie mądrze uczynili ci, którzy
    zapłacili podatki od otrzymanych wiśni i orzechów -- a ja pisałem na
    czas, że moja matka, jako doradca podatkowy, uważa, iż za te wiśnie
    (dotychczasowe) i orzechy podatku nie ma, bo to za małe kwoty. Moja
    matka za swe słowa nie odpowiada? -- nie odpowiada, bo ubezpiecza się,
    przez co w razie wpadki (zgodnie z polskim prawem) odpowiedzialność za
    błędne doradzanie spadnie na ubezpieczyciela. Do tej pory ubezpieczyciel
    ani razu nie został obciążony za błędy mojej matki, choć ubezpieczenia
    te są obowiązkowe od wielu lat.

    -=-

    Przy okazji znamy rząd wielkości opisujący wiśniożerców i orzechożerców.
    Nie wiemy, czy jest 9 setek tysięcy, czy może są tylko dwie lub trzy setki,
    ale wiemy, że to nie dziesiątki tysięcy i nie miliony.

    Jeśli to pół miliona -- moje szacowanie (jeden procent) z innego postu jest dobre.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2013-06-03 16:47:19
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    ck-klientow-banku-bedzie-opodatkowany-PIT.html
    [ciach]

    czytałem, sami nie wiedzą - co interpretacja to coś innego
    polecam zbierać regulaminy z zapisem o nieopodatkowaniu... ;)

    --
    radar

  • 10. Data: 2013-06-04 01:30:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "radar" koia9i$va6$...@s...aioe.org

    > czytałem, sami nie wiedzą

    IMO wiedzą doskonale. IMO wg dotychczasowych reguł
    opodatkowanie i jest, i nie ma zarazem, bo niby
    jest, ale wychodzi zero do zapłaty, więc nie ma.

    Właśnie mam zapłacić kolejną składkę ubezpieczeniową -- 208 plnów. :)
    (jak pojmuję -- to za jeden kwartał) Matka płaci składki ubezpieczeniowe,
    składki (80 plnów miesięcznie) członkowskie i płaci za szkolenia...

    Wam, za moim pośrednictwem, udzieliła bezpłatnej lekcji.

    Nie wiem, na ile użyteczną była owa lekcja, bo ja akurat
    w ogóle mało zarabiam, ale chyba jednak wiśnie i orzeszki
    nie dają podatku u nikogo, jeśli nie liczyć tych, którzy
    (wyzbywając się miłosierdzia?) obdzierali SyneCka...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'