  • 1. Data: 2005-12-30 17:23:41
    Temat: wierzytelnosc wobec banku
    Od: karol <k...@v...pl>

    Witam,
    przedstawie sytuacje:
    mam wierzytelnosci wobec banku.

    Powiedzmy ze z pewnych powodw nie czuje sie odpowiedzialny za ich
    splacanie, i teraz:
    posiadam pewne niudokumentowane dochody
    aby sie z nich nie rozliczac i nie tlumaczyc przelewam je na konto
    bankowe czlonka rodziny - ktory posiada konto w banku innym niz mam
    wierzytelnosci.
    Czy istnieje mozliwosc iz banki wymieniaja tego typu informacje i moga
    sciagnac moja wierzytelnosc z konta czlonka rodziny?
    Z tego co pamitam kiedys banki informowaly urzad skarbowy o transakcjach
    powyzej 10000 Euro - powiedzmy ze sie to nie zmienilo - w takim razie
    jesli czlonek mojej rodziny zostanie zapytany skad posiada takie sumy i
    wyjasni iz odemnie to czy to moze dotrzec do "mojego banku"?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2005-12-30 17:39:31
    Temat: Re: wierzytelnosc wobec banku
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik karol napisal dnia 2005-12-30 18:23:
> [...]
    > Czy istnieje mozliwosc iz banki wymieniaja tego typu informacje i moga
    > sciagnac moja wierzytelnosc z konta czlonka rodziny?

    Jeśli ten 'członek rodziny' nie jest poręczycielem lub współwłaścicielem długu,
    to nie może on odpowiadać za twoje długi swoim dochodem.

> [...]
    > jesli czlonek mojej rodziny zostanie zapytany skad posiada takie sumy i
    > wyjasni iz odemnie to czy to moze dotrzec do "mojego banku"?

    Informują nadal GIIF, natomiast mają obowiązek monitorować wszystkie transakcje.
    US ma również na mocy prawa bankowego prawo do wglądu w historię rachunku w
    pewnych przypadkach.

    Czyli odpowiadając na pytanie - tak, może.
    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 3. Data: 2005-12-30 17:47:56
    Od: karol <k...@v...pl>

    Marcin Kaminski wrote:

    > Jeśli ten 'członek rodziny' nie jest poręczycielem lub współwłaścicielem
    > długu, to nie może on odpowiadać za twoje długi swoim dochodem.

    Swoim dochodem oczywiscie nie ale pieniadze przekazywane przezemnie na
    jego konto bankowe nie sa defacto jego dochodem.

  • 4. Data: 2005-12-30 19:22:03
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 30 Dec 2005 17:23:41 +0000, karol napisał(a):

    > Witam,
    > przedstawie sytuacje:
    > mam wierzytelnosci wobec banku.

    chciałeś powiedzieć że masz dług wobec banku.

> [...]
    > Czy istnieje mozliwosc iz banki wymieniaja tego typu informacje i moga
    > sciagnac moja wierzytelnosc z konta czlonka rodziny?

    Absolutnie nie. Informacje mogą przekazywać do GIIF względnie zablokować
    tranasakcje do wyjaśnienia ale to z powodu przepisów tzw. antypralnowych.
    Te które mają siedziby w USA to jeszcze sprawdzą z listą OFAC ale to raczej
    cie nie dotyczy.

    Informują GIIF a nie US :)

    --
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-12-30 19:23:36
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 30 Dec 2005 18:39:31 +0100, Marcin Kaminski napisał(a):

    > Informują nadal GIIF, natomiast mają obowiązek monitorować wszystkie transakcje.
    > US ma również na mocy prawa bankowego prawo do wglądu w historię rachunku w
    > pewnych przypadkach.

    w pewnych przypadkach oznacza za zgodą Sądu - czyli mówiąc oględnie
    nieczęsto :)

    --
    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2005-12-30 22:07:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    karol wrote:
    > Czy istnieje mozliwosc iz banki wymieniaja tego typu informacje i moga
    > sciagnac moja wierzytelnosc z konta czlonka rodziny?
    Nie.

    > w takim razie
    > jesli czlonek mojej rodziny zostanie zapytany skad posiada takie sumy i
    > wyjasni iz odemnie to czy to moze dotrzec do "mojego banku"?

    zapytany przez kogo?

    ja bym się bardziej bał zapytania z Urzędu Skarbowego.

    2% podatku od depozytu nieprawidłowego zapłaciłeś?

  • 7. Data: 2005-12-31 08:28:54
    Od: karol <k...@v...pl>

    witek wrote:
    > Nie.

    > zapytany przez kogo?
    >
    > ja bym się bardziej bał zapytania z Urzędu Skarbowego.
    >
    > 2% podatku od depozytu nieprawidłowego zapłaciłeś?

    a co to depozyt nieprawidlowy?

  • 8. Data: 2006-01-01 19:10:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    karol napisał(a):
    > a co to depozyt nieprawidlowy?

    Forma umowy przechowania, w której przechowawca może swobodnie
    rozporządzać oddanymi mu na przechowanie pieniędzmi.

    KG

  • 9. Data: 2006-01-01 21:23:41
    Od: karol <k...@v...pl>

    kam wrote:

    > Forma umowy przechowania, w której przechowawca może swobodnie
    > rozporządzać oddanymi mu na przechowanie pieniędzmi.
    >
    > KG
    czyli oznacza to iz jest to forma "pozbywania sie" pieniedzy ktorych
    Urzad Skarbowy juz nie moze tknac? ani inni wierzyciele?

  • 10. Data: 2006-01-02 04:08:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    karol napisał(a):
    > czyli oznacza to iz jest to forma "pozbywania sie" pieniedzy ktorych
    > Urzad Skarbowy juz nie moze tknac? ani inni wierzyciele?

    mogą
    jeśli oddasz komuś pieniądze na przechowanie, to przysługuje Ci
    roszczenie o ich zwrot
    a to roszczenie można zająć

    KG