    From: "Bogdan B." <b...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wejscie do UE i przelewy
    Date: Sun, 2 May 2004 20:18:53 +0200

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Docelowo tak, ale wielkich rewolucji w tym momencie nie mozna sie
    > spodziewac. (zwlaszcza przed przystapieniem Polski do strefy euro).
    > Mnie osobiscie sie zdaje, ze szybciej zaczna dzialac produkty
    > Mastercarda czy Visy, niz doczekamy sie spojnego, europejskiego
    > systemu.

    IMHO Regulacja Wspólnoty Europejskiej 2560/2001
    do obejrzenia tu:
    http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/2001/32001R2
    560-PL.doc
    może mieć znaczenie kiedy ruszy Euro-Elixir. W art. 1 pisze:
    "Niniejsze rozporządzenie ustanawia zasady dotyczące płatności
    transgranicznych w euro w celu zapewnienia, aby opłaty za takie płatności
    były takie same jak opłaty za płatności w euro w Państwie Członkowskim."
    Pisze o państwie członkowskim, a nie członku unii walutowej, czyli dotyczy
    też Polski.
    Dotyczy to też wypłat kartami z bankomatów. Interpretacja że opłata za
    wypłatę za granicą musi być taka jak w kraju jest kusząca :-).

    pozdrawiam,
    Bogdan B.