  • 1. Data: 2002-12-20 18:53:40
    Temat: wczesniejsza splata kredytu?
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    sluchajcie, teraz banki nie moga brac oplaty za wczesniejsza splate kredytu
    konsumenckiego. ale czy dotyczy to wszystkich kredytow, czy tylko tych
    wzietych po wejsciu w zycie tej ustawy?

  • 2. Data: 2002-12-20 19:05:26
    Temat: Re: wczesniejsza splata kredytu?
    Od: "Glenn" <g...@o...pl>

    > czy dotyczy to wszystkich kredytow, czy tylko tych
    > wzietych po wejsciu w zycie tej ustawy?

    Prawo nie działa wstecz (w tym przypadku niestety ;-)))

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2002-12-20 19:13:09
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Prawo nie działa wstecz (w tym przypadku niestety ;-)))

    ale to jest na pewno dzialanie wstecz? przeciez ja wlasnie teraz chce
    wczesniej splacic kredyt. bank by mi udzielil, niezaleznie od te ustawy.
    pewnie glupio mysle, ale citi mi to samo powiedzial, a oni zawsze zle mowia
    i robia wszystko na niekorzysc klienta :(

  • 4. Data: 2002-12-20 19:38:41
    Od: "Glenn" <g...@o...pl>

    > ale to jest na pewno dzialanie wstecz?
    A co? Przecież umowy o kredyt nie podpisywałaś pod rządami tej ustawy?

    > pewnie glupio mysle, ale citi mi to samo >powiedzial, a oni zawsze zle
    mowia
    > i robia wszystko na niekorzysc klienta :(
    Nie głupio, tylko życzeniowo ;-)))) A co do Citi, to się nie wypowiadam, bo
    nie jestem ich klientką.

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2002-12-21 20:04:10
    Od: "Paweł" <p...@N...gazeta.pl>

    ale w tej nowej ustawie są dwa wyjątki kiedy bank może zarządać prowizji..
    Pożyczki walutowe i o stałej stopie % powyżej 5 000 zł.

  • 6. Data: 2002-12-21 20:55:51
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    > ale w tej nowej ustawie są dwa wyjątki kiedy bank może zarządać prowizji..
    > Pożyczki walutowe i o stałej stopie % powyżej 5 000 zł.

    no tak, ale pytanie bylo, czy tylko od kredytow udzielonych PO wejsciu w
    zycie nowelizacji ustawy...

  • 7. Data: 2002-12-25 13:52:48
    Od: "Alf/red/ Dziewulski" <w...@p...pl>

    "rena" <r...@p...pl> wrote at pl.biznes.banki:

    > sluchajcie, teraz banki nie moga brac oplaty za wczesniejsza splate
    > kredytu konsumenckiego. ale czy dotyczy to wszystkich kredytow, czy
    > tylko tych wzietych po wejsciu w zycie tej ustawy?

    Jest tak: mam kredyt mieszkaniowy w BO? wzi?ty troch? ponad rok temu, i
    mog?
    a.) sp?aci? dzi? z prowizj? 0,7% sp?acanej kwoty
    b.) napisa? jedno zdanie dzi? i sp?aci? za dwa tygodnie z prowizj? 0%.

    Czy to troszk? rozwiewa Twoje w?tpliwo?ci?

    To ja mam nast?pne. Zrobi?em w?a?nie tak par? dni temu, i patrz? na
    dok?adne wyliczenia... (znowu o tym pisz? bo znowu nie mog? zrozumie? :-(
    a.) mam zad?u?enie na przypu??my 100tys Jednostek Pieni??nych roz?o?one
    na 300 miesi?cy rat sta?ych po oko?o 1250z? (po stopie 3,7% przypu??my bo
    to waluta), sp?acam to od ponad roku i stresuje mnie ?e saldo zad?u?enia
    spad?o raptem o 2,41%, czujecie, po roku o dwa procenty!!
    b.) mam nadwy?k? w kieszeni powiedzmy 10tys JP (w z?otówkach)
    c.) i mam dylematy jak warto operowa? ?eby w rezultacie zap?aci? jak
    najmniej (a ch?opski rozum podpowiada: "sp?acaj kredyt jak najszybciej!")
    mianowicie
    -> wyda? to na cokolwiek tak jakby na kredyt 3,7% co jest dobr?
    propozycj?, i si? cieszy??
    -> 10 tys JP w?o?y? do banku na procent plus minus 5? (miesi?cznie
    dostaj? 100z? odsetek czyli jakby rata spada do 1150z?/mies; albo te? nie
    ruszaj?c lokaty po 25 latach dostaj? ok. 35 tys JP czyli 85 tys z?)
    -> sp?aci? cz??? zad?u?enia? (wtedy rata spada do ok. 1150z?/mies czyli
    "oszcz?dzam" 100z?*300mies= 30 tys z? rozk?adane na 25 lat- ma?o!)
    -> sp?aci? i skróci? okres podniós?szy wysoko?? sp?at? (np do 220
    miesi?cy co podnosi do 1400z?; sp?acam 250z?*220mies minus 1150z?*80mies
    czyli 37 tys z? mniej)

    Patrz?, patrz?, i widz? po raz kolejny ?e przy kredycie 3,7% i lokatach
    5% (po uwzgl?dnieniu belkowego)
    NIE WARTO SP?ACA? WCZE?NIEJ !!
    co si? z w/w rozumem k?óci...

    --
    in?. Alf/red/ ale nie ekonomista

  • 8. Data: 2002-12-25 14:02:03
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Alf/red/ Dziewulski" <w...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:Xns92EF97A29841aldziewpl@217.17.34.34...

    twoj tekst jest pelen znakow zapytania, co nie ulatwilo mi jego
    zrozumienia....:(