  • 1. Data: 2002-12-20 17:52:37
    Temat: Polecenia Zapłaty, Era i Inteligo
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Witam!!

    Ostatnio dosc czesto poruszanym tematem na grupie bylo poleceni zaplaty,
    plusz opisywal swoje perypetie, jak to chcial ustanowic PZ na telefon swojej
    zony. Ja zachecony zapewnieiami, ze Idea i Era nie robi w tym wzgledzie
    problemow postanowilem ustawic PZ z mojego konta (INTELIGO) na telefon
    (ERA), ktory jest zarejestrowany na mojego ojca. Wyslalem podpisane
    upowaznienia do Ery, ktora przekazala je dalej do Inteligo. I tu zaczely sie
    schody. Inteligo przyslalo mi takiego mail`a:

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana e-mail informujemy, że polecenie zapłaty może
    być realizowane tylko w przypadku, gdy właścicielem rachunku, z którego
    następuje realizacja, jest dłużnik. W przypadku opłat za telefon komórkowy
    realizowanych poprzez polecenie zapłaty, może Pan płacić tylko rachunki za
    telefon, który jest zarejestrowany na Pana nazwisko.

    Serdecznie pozdrawiamy

    Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA
    Centrum Obsługi Inteligo"

    I co Wy na to?? Co mam dalej robic?? Za wszelkie sugestie bede bardzo
    wdzieczny.

    Pozdrawiam
    Michal Witkowski.

  • 2. Data: 2002-12-20 18:06:30
    Temat: Re: Polecenia Zapłaty, Era i Inteligo
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michał Witkowski" (...........)
> [...]
    sie
    > schody. Inteligo przyslalo mi takiego mail`a:
    (........)
    > W odpowiedzi na Pana e-mail informujemy, że polecenie zapłaty może
    > być realizowane tylko w przypadku, gdy właścicielem rachunku, z którego
    > następuje realizacja, jest dłużnik.

    niech powiedzą na jakiej podstawie tak twierdzą - jeśli to miałaby być
    prawda
    to równie dobrze zwykłe zlecenie stałe ograniczone nyłoy do właściciela
    a "od zawsze" zlecenia stałem mają w PKOBP coś takiego jak "obcy płatnik"
    dzięki czemu można płacić zleceniem stałem za kablówkę mamy czy telefon taty
    nie mowiąc już o należności za prąd na nazwisko żony bo akurat ona podpisała
    ze STOENem umowę mimo, że mieszkanie jest wspólne.

    Wg mnei Bank PKO BP nie poda paragrafu swoich przepisów w których ogranicza
    ci płacenie za kogoś przy pomocy akurat właśnie PZ - inne banki jak widać
    tego nie mają!
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-12-20 18:06:54
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atvlda$hv$1@news.onet.pl, Michał Witkowski wrote:

> [...]
    > telefon komórkowy realizowanych poprzez polecenie zapłaty, może Pan
    > płacić tylko rachunki za telefon, który jest zarejestrowany na Pana

    No to sie odwolaj, jeśli macie takie same nazwiska, to wg tego co pisza
    powinno być OKI :))))

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-20 18:15:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Witkowski" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > W odpowiedzi na Pana e-mail informujemy, że polecenie zapłaty może
    > być realizowane tylko w przypadku, gdy właścicielem rachunku, z którego
    > następuje realizacja, jest dłużnik.
    [...]
    > I co Wy na to?? Co mam dalej robic?? Za wszelkie sugestie bede bardzo
    > wdzieczny.

    Na formularzu Polecenia Zapłaty powinny byc dane wlasciciela rachunku. Mam
    wrazenie, ze na formularzu papierowym, ktory zostal przyslany do banku byly
    dane wlasciciela telefonu i stad taka odpowiedz.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-12-20 18:28:47
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
    [.........]
    > niech powiedzą na jakiej podstawie tak twierdzą - jeśli to miałaby być
    > prawda
    [.........]

    na podstawie regulaminów wewnętrznych :)
    to prywatna firma więc mogą sobie to ustalać

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2002-12-20 18:32:34
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Michał Witkowski" <m...@t...pl> wrote in message
    > Witam!!
    >
    > Ostatnio dosc czesto poruszanym tematem na grupie bylo poleceni zaplaty,
    > plusz opisywal swoje perypetie,
    [..............]

    > I co Wy na to?? Co mam dalej robic?? Za wszelkie sugestie bede bardzo
    > wdzieczny.

    proste :))

    do Ery wyślij odcinek PZ przeznaczony dla Wierzyciela,a do Inteligo wyślij
    przeznaczony dla banku

    w obydwu przykładach zaznacz, że wysłałeś tylko jeden odcinek, bo drugi
    osobiście dostarczyłeś drugiej stronie
    :)

    to wszystko - nie powinni robić problemów, a jak już wprowadzą do systemów
    informatycznych to nikt nie będzie patrzył na nazwisko itp
    liczy się numer rachunku i numer płatności (powyższa informacja zostanie
    zweryfikowana w praktyce na początku stycznia, bo dopiero wtedy pierwsze PZ
    u mnie zostanie zrealizowane pomiędzy PKO i PlusGSM - na razie otrzymałem od
    obydwu firm potwierdzenia wprowadzenia zlecenia do systemów informatycznych)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2002-12-20 20:44:19
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    może to niedokładnie na temat.
    Ja od czasu do czasu płacę ze swojego konta internetowego na telefon córki
    (inne nazwisko)
    i nigdy nie było problemu. W tytule zapłaty podaję:
    nr klienta (z rachunku) i nazwisko (wg rachunku).
    I zapewne nikogo nie instersuje z czyjego konta płatne.
    Sprawa dotyczy PTC "Era".

  • 8. Data: 2002-12-20 21:10:48
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

> [...]
    > Centrum Obsługi Inteligo"
    > I co Wy na to?? Co mam dalej robic?? Za wszelkie sugestie bede bardzo

    Kloc sie - w moim przypadku PKO BP SA/Centertel nie bylo zadnych problemow,
    wiec Inteligo jako czesc PKO BP tez nie powinno robic problemow.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 9. Data: 2002-12-20 21:32:19
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > nr klienta (z rachunku) i nazwisko (wg rachunku).
    > I zapewne nikogo nie instersuje z czyjego konta płatne.

    :))))))))) zupełnie nie na temat

    swego czasu to ja płaciłem z mBanku jako święty Mikołaj na konto "śnieżynka"
    z tytułem płatności "za usługi towarzyskie"

    tylko mi było później trochę głupio jak musiałem do innego banku historię
    rachunku przedstawić :))))

    akurat to, że przelew jest księgowany na koncie firmy bez specjalnego
    sprawdzania nadawcy wiadomo od dawna

    ale w PZ obie firmy (wierzyciel i bank) muszą zlecenie wprowadzić do
    systemu - a u wierzyciela zwykle są już dane dłużnika i nie ma miejsca na
    wpisanie danych posiadacza rachunku

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 10. Data: 2002-12-20 21:35:50
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Kazimierz" <k...@g...pl> wrote in message
    > Kloc sie - w moim przypadku PKO BP SA/Centertel nie bylo zadnych
    problemow,
    > wiec Inteligo jako czesc PKO BP tez nie powinno robic problemow.

    ja bym z tym kłóceniem się nie doradzał tak łatwo
    szczerze mówiąc w zarządzeniu NBP (chyba tak się to nazywało)
    oraz w formularzu PZ należy wpisać dane dłużnika :)

    więc tak naprawdę to instytucje, które nie zgadzają się na wprowadzenie
    danych posiadacza ROR jako danych dłużnika chyba robią poprawnie

    no ale gdyby przepisy mówiły inaczej to nie byłoby zabawy z realizowaniem
    niemożliwych zleceń :)))) tak naprawdę i tak od 2-3 lat - PKOBP płaciło
    rachunki mojej żony (wcześniej narzeczonej) przy pomocy zlecenia stałego i
    to zupełnie za darmo
    i gdyby nie to , że za PZ dostaję punkty w 5plus to pewnie taki stan bym
    zostawił :))

    --
    pozdrawiam
    plusz