  • 1. Data: 2002-12-20 18:05:02
    Temat: [OT]Inwestycje w zloto
    Od: "Marcin" <M...@n...com>

    Witam

    Przeczytalem na kilku stronach ekonomicznych itp.
    iz w przyslzym roku jednym z najlepszych sposobow
    lokowania oszczednosci moze byc inwestycja w zloto.
    Czy ktos wie jak mozna uczestniczyc w takiej
    inwestycji z mniejszym kapitalem?
    (tzn. zakup w RPA nie wchodzi w gre).
    Moze jakis bank ma taka oferte?
    Albo jakies fundusze czy cos?
    Bo przeciez chyba nie u jubilera?

    Przepraszam za off-topic, ale nie bardzo wiem gdzie
    sie zapytac.

    Pozdrawiam, Wesolych swiat.

    Marcin

  • 2. Data: 2002-12-20 18:36:13
    Temat: Re: [OT]Inwestycje w zloto
    Od: "tomir" <t...@p...fm>

    Poczytaj sobie tu:

    http://www.kitco.com/
    http://www.gold-eagle.com/

    Te linki ponizej sa raczej dla spekulantow. Ogromna dzwignia, a co sie z tym
    wiaze takze ryzyko.

    http://www.gcitrading.com/mini-forex.htm
    http://www.charterfx.com/metals.htm

  • 3. Data: 2002-12-20 19:01:03
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Marcin" <M...@n...com> wrote in message
> [...]
    > Albo jakies fundusze czy cos?
    > Bo przeciez chyba nie u jubilera?
    >
    > Przepraszam za off-topic, ale nie bardzo wiem gdzie

    to jest tak jak z walutami
    kursy rosną i spadają, ale żeby na tym zarabiać, to trzeba mieć na tyle duży
    kapitał,
    aby dokonywać transakcji po jak najmniejszych widełkach kupna i sprzedaży

    bo jeśli różnica między kursem kupna i kursem sprzedaży jest rzędu 5 % to
    jak kupisz
    po kursie sprzedaży i sprzedasz po kursie kupna to od razu jesteś 5% "do
    tyłu"
    aby zarobić, kurs musiałby się zmienić co najmniej o 5%

    może i na dłuższą metę ma to jakiś sens, ale chyba lepiej wyjdziesz kupując
    obligacje

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2002-12-20 20:13:34
    Od: z...@p...onet.pl

    > Moze jakis bank ma taka oferte?

    Swego czasu (chyba rok temu) oferował PKO BP - nie wiem czy jeszcze jest to
    aktualne.

  • 5. Data: 2002-12-21 11:08:28
    Od: s...@o...pl

    Jeżeli chodzi o fizyczne ulokowanie środków to masz do wyboru sztabki z Mennicy
    albo Monety lokacyjne (bieliki) w NBP - cenowo za gram duzo bardziej opłaca się
    kupić monety no ale jest ten dyskomfort że jakbys chciał większą gramaturę to
    musisz trochę tego nakupić.
    Jeżeli chodzi o wirtualne ulokowanie środków to kolega powyżej podał ci kilka
    linków.
    Pozdrawiam
    Spekulant

  • 6. Data: 2002-12-21 18:01:30
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Przeczytalem na kilku stronach ekonomicznych itp.
    > iz w przyslzym roku jednym z najlepszych sposobow
    > lokowania oszczednosci moze byc inwestycja w zloto.

    A co? Wojna światowa będzie????

  • 7. Data: 2002-12-22 11:15:09
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 21 Dec 2002 12:08:28 +0100, s...@o...pl wrote:

> [...]
    >kupić monety no ale jest ten dyskomfort że jakbys chciał większą gramaturę to

    Gdzie mozna kupic takie sztabki ?
    Tez w NBP ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653