  • 1. Data: 2003-04-05 14:38:51
    Temat: ve w Niemczech, Austrii
    Od: l...@p...onet.pl

    Czy to prawda ze sa jakies problemy z placeniem karta visa electron w Niemczech
    i Austrii? Czy to dotyczy tylko kart wydanych przez mbank czy kazdych polskich
    ve? Jesli ten temat juz byl to czy ktos moglby podac link do niego bo jakos nie
    moge znalesc.
    Z gory dzieki
    Lukasz

  • 2. Data: 2003-04-05 14:56:34
    Temat: Re: ve w Niemczech, Austrii
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > mbank czy kazdych polskich ve? Jesli ten temat juz byl to czy ktos
    > moglby podac link do niego bo jakos nie moge znalesc.

    Wlasnie z VE to raczej nie ma prolemow - problemy pojawiaja sie z
    akceptacja Maestro (ktora ma lepsze przeliczniki bo jest przez euro).
    Zarowno Austria jak i Niemcy sa raczej troche dziwne ;) i sa sklepy
    gdzie albo nie zaplacisz kartami plaskimi (zadnymi), ale w ogole nie
    przyjmuja kart poza ichnymi.

    Reasumujac - mniej kloptow bedziesz mial wlasnie z VE, ale
    przeliczniki beda tak do d... (zalezy tez jaki bank oczywiscie), ze
    warto czasami kupic na granicy Euro..

  • 3. Data: 2003-04-05 15:05:32
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:b6mqpb$g2e$1@news.onet.pl...

    > Reasumujac - mniej kloptow bedziesz mial wlasnie z VE, ale
    > przeliczniki beda tak do d... (zalezy tez jaki bank oczywiscie), ze
    > warto czasami kupic na granicy Euro..

    Odbiegajac troche od tematu, moze juz w maju uda mi sie potestowac karty za
    granica, poki co posiadam:

    - VE Inteligo
    - VE Millennium
    - VE mBanku
    - VE Lukasa
    - Maestro Citka

    moze uda mi sie pozyczyc od znajomych Maestro Euro26 BZWBK i VE Multibanku i
    postaram sie jeszcze kupic Maestro przedplacone ING BSK. Jakie inne karty
    byscie jeszcze widzieli w tescie? Moze udalo by sie mi je zalatwic - planuje
    zrobic test na 10 kartach.

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2003-04-05 19:05:47
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    > Jakie inne karty byscie jeszcze widzieli w tescie? Moze udalo by sie
    > mi je zalatwic - planuje zrobic test na 10 kartach.
    >
    > --
    > JaKi

    Ciekaw jestem porownania kursow w strefie euro dla VE i Maestro w BPH.

    MichalL

  • 5. Data: 2003-04-05 19:13:12
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:b6n9ff$66p$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ciekaw jestem porownania kursow w strefie euro dla VE i Maestro w BPH.

    tych raczej nie ua mi sie pozyczyc bo nikt ze znajomych nie mam tam rachunku
    :-/

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2003-04-05 20:47:15
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Może Maestro Lgnetu?

    o niezly pomysl :) wlasnie jakies maestro by sie przydalo zeby bylo pol na
    pol.

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2003-04-05 21:26:16
    Od: Glenn <g...@g...pl>

    JaKi wrote:

    > Jakie inne
    > karty byscie jeszcze widzieli w tescie? Moze udalo by sie mi je zalatwic -
> [...]

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 8. Data: 2003-04-05 21:55:32
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    Niemcy nie akceptuja polskich kart
    ale nie z niemozliwosci tylko z braku chęci
    juz raz oddawałem zakupy jak mi jakas frau zrobiła oczy
    chociaz pokazałem jej cały pakiet kart do wybory
    było tylko"naaaaaaj"
    sie wk... wybrałem w bankomacie i posżło pieknie
    ale zakupy zrobiłem w innym sklepie

    Lukas

  • 9. Data: 2003-04-06 13:17:28
    Temat: Odp: ve w Niemczech, Austrii
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    Jako, ze z punktami akceptujacymi karty jest tam rczej slabo, to jednak
    nigdy nie spotkalem sie z odmowa przyjecia. Jesli to widzimisie kobitki zz
    lady, to bym wyszedl nie placac - ona ma obowiazek przyjac karte.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 10. Data: 2003-04-06 13:59:14
    Od: "Marcin Szplit" <s...@b...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:b6mqpb$g2e$1@news.onet.pl...
    > Wlasnie z VE to raczej nie ma prolemow - problemy pojawiaja sie z
    > akceptacja Maestro (ktora ma lepsze przeliczniki bo jest przez euro).

    W Austrii od tego roku nie ma najmniejszych problemów z płaceniem Maestrem.
    Używałem kartę LGNetu i chodziła jak burza. Kursy faktycznie lepsze niż w
    kantorze i oczywiście dużo lepsze niż Visą. Zatwierdzanie transakcji PIN-em
    w bardzo fajnych samoobsługowych terminalach. Żadnych problemów z
    autoryzacją.
    Pozdr.
    Marcin