  • 1. Data: 2003-10-21 21:14:36
    Temat: uzytkowanie katry visa elektron w Czechach.
    Od: MarcinS <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam zamiar wybrac sie do Pragi Czeskiej.
    Pozsiadam Dwie karty visa eletron w mbanku i BZWBK.
    dowiedzialem sie ze transakcjie sa rozliczne w nastepujacy sposob.

    BZWBK - korona jest przeliczana na USD (po kursie VISA) i potem USD na
    PLN (wg kursu visa)

    mBank - kornona jest przeliczana na usd wg kursu visa a potem usd na
    pln wg kursu BRE na dany dzien

    i teraz pytanie
    z ktorej karty korzystniej korzystać

  • 2. Data: 2003-10-21 22:27:57
    Temat: Re: uzytkowanie katry visa elektron w Czechach.
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MarcinS wrote:
> [...]
    > PLN (wg kursu visa)
    >
    > mBank - kornona jest przeliczana na usd wg kursu visa a potem usd na

    A diabli wiedza...
    Ale cos mi mowi, ze BZ WBK moze byc drozszy (3% prowizji za przewalutowanie
    od transakcji bezgotowkowych za granica (poza USD). ) W MultiBanku jest 2% -
    podejrzewam, ze w mBanku tez taka kwota bedzie.

    Reasumujac- kursu VISA nie znajdziesz nigdzie :)
    Potem jest maraza begotowkowa (wyzsza chyba w BZ WBK? ale nikt ci nie
    odpowie jak nie sprobujesz ;)
    No i na koncu po ile ci bank sprzeda dolary ktore wyjda po przeliczeniach.
    Tutaj lecisz na strony:
    BRE:
    http://www.brebank.com.pl/ekonomia/index.jhtml;jsess
    ionid=AHPB3R4DOATPRQFIAFPCF3Q?context=2877
    BZ WBK
    http://www.centrum24.pl/kursy.html

  • 3. Data: 2003-10-22 06:23:30
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 10/22/2003 12:27 AM, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:
    > No i na koncu po ile ci bank sprzeda dolary ktore wyjda po przeliczeniach.
    > Tutaj lecisz na strony:
    [cut]

    To tez nie do konca tak chyba ;> Bo niby skad mozna wiedziec kiedy
    tranzakcja zostanie zaksiegowana (a chyba waluty rozlicza po kursie
    dnia ksiegowania)...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 4. Data: 2003-10-22 08:04:18
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marcin Nowakowski wrote:
    > To tez nie do konca tak chyba ;> Bo niby skad mozna wiedziec kiedy
    > tranzakcja zostanie zaksiegowana (a chyba waluty rozlicza po kursie
    > dnia ksiegowania)...

    Ale za to moze zobaczyc ktory bank jest drozszy ;)