  • 1. Data: 2003-08-11 20:39:05
    Temat: umowa-linia kredytowa
    Od: "MMleczko" <m...@o...pl>

    Cześć

    Mam konto w banku X. Co roku w lipcu miałem automatycznie przedłużaną umowę
    o linie kredytową. Niestety w tym roku zmieniły się przepisy dotyczące
    wysokości limitu. Umowa nie została mi automatycznie przedłużona. Dostałem
    31 lipca zwykły list ze mam stawić się 31 lipca celem zmniejszenia kwoty
    limitu. Poszedłem do banku w 1 sierpnia i uzyskałem informacje o obecnym
    limicie i że różnica jaka jest miedzy kwotą limitu a stanem obecnym mam być
    rozbita na raty. Powiedziałem że się zastanowię czy trzeba różnicę rozbijać
    na raty bo chyba wpłacę gotówkę od razu. Po kilku dniach dostaję pismo że
    mam wszystko (całą linię kredytową!)uregulować w ciągu 14 dni. Poszedłem do
    banku i kwota limitu została jeszcze zmniejszona i muszę donieść dodatkowe
    dokumenty o których nie było mowy wcześniej. W związku z tym że ludzie
    którzy zajmują się wystawianiem dokumentów w mojej firmie są na urlopie nie
    jestem w stanie ich zanieść w ciągu 14 dni.

    Czy takie zachowanie banku jest normalne ? Co mam w takiej sytuacji zrobić ?

    Pozdrawia Marian

  • 2. Data: 2003-08-12 00:36:17
    Temat: Re: umowa-linia kredytowa
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MMleczko" <m...@o...pl> writes:

> [...]
    > jestem w stanie ich zanieść w ciągu 14 dni.
    >
    > Czy takie zachowanie banku jest normalne ?

    Nie.

    Co to w ogole za jakies "masz sie stawic 3 lipca"? To PKO BP czy co
    (oni maja tam jakas wade i wydaje im sie, ze sa waznym urzedem)?

    Bank zawarl z Toba umowe, jak mu sie nie podoba, to moze ja wypowiedziec.
    Sposob wypowiedzenia powinien byc opisany w umowie, ale generalnie bank
    powinien wyslac Ci list polecony, albo nawet zwykly, z tym, ze wtedy
    nie ma pewnosci doreczenia.

    Jesli umowa byla zawarta na czas okreslony, to oczywiscie bank nie musi
    jej wypowiadac, wystarczy, ze jej nie przedluzy - ale zapewne to wszystko
    jest w umowie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2003-08-12 06:15:26
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Mam konto w banku X.

    zdradź nam jaki to bank :)))

  • 4. Data: 2003-08-12 06:57:15
    Od: "MMleczko" <m...@o...pl>

    Użytkownik "david" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    > zdradź nam jaki to bank :)))
    PEKAO SA

  • 5. Data: 2003-08-12 07:02:10
    Od: "" <f...@w...pl>

    > Użytkownik "david" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    > PEKAO SA

    Wielu ludzi dostało takie listy - widocznie im się linie kredytowe sypią (te co
    to je tak kiedyś hojnie dawali). Analizowałem zapisy umowy i regulaminu w Pekao
    i w mojej ocenie można się stawiać ale trzeba być przygotowanym na dokonanie
    spłaty limitu gdyby Pekao ci go wypowiedziało. Jak nie chcesz się stawiać to
    musisz się pogodzić i przyjąć to co dają. Idź i porozmawiaj z nimi - przedstaw
    im swoja sytuację i poproś żeby zaczekali aż będziesz im mógł dostarczyć
    stsowne kwity.

  • 6. Data: 2003-08-12 09:55:21
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik "MMleczko" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > PEKAO SA

    Hmm, a jaki miałes ten limit jeśłi to nie wielka tajemnica? Ja tez mam
    pozyczke odnawialną na Eurokoncie i nie dość, że mi ją przedłużyli
    automatycznie kolejny raz to na dodatek zaproponowali mi zwiększenie tej
    pożyczki o prawie 100%. O żadnej zmianie przepisów nie informowali

    HaNkA

  • 7. Data: 2003-08-12 10:08:32
    Od: "MMleczko" <m...@o...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl> napisał
    w wiadomości news:bhadn7$es7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > automatycznie kolejny raz to na dodatek zaproponowali mi zwiększenie tej
    > pożyczki o prawie 100%. O żadnej zmianie przepisów nie informowali

    Miałem limit 20tys. zł. Powiedzieli że teraz liczą się 3 krotne wpływy nie
    tak jak kiedyś 6 krotne.

  • 8. Data: 2003-08-12 10:34:06
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

    > Miałem limit 20tys. zł. Powiedzieli że teraz liczą się 3 krotne wpływy nie
    > tak jak kiedyś 6 krotne.

    A czy w umowie ktorą ci prologowac powinni masz gdzieś zapisane że wysokość
    pożyczki wynika z krotności wpływów? Nie ma też o tym nic na ich stronach. Jest
    tylko zapis że w chwili obecnej w Eurokoncie można uzyskać maksymalną pożyczkę
    w wysokości 15000 PLN

  • 9. Data: 2003-08-12 13:04:41
    Od: "Mariusz Kaczmarek" <j...@N...gazeta.pl>

    MMleczko <m...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "david" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    > PEKAO SA

    IMHO to opatrzność daje ci bardzo wyraźnie do zrozumienia, że najwyższa pora
    pożegnać się z Żubrem.
    Byłeś z nimi mimo złodziejskich procentów (nadal 19% za linię kredytową ?),
    rosnacych prowizji, fatalnego systemu informatycznego, oszukańczych praktyk
    (sprawdź jak Ci płacili zlecenia stałe np. do tepsy - data przelewu i termin
    płatności), niebezpieczne karty - teraz traktują Cię z buta przy okazji linii
    kredytowej i zmuszają do proszenia się o to zebyś dalej był ich klientem.
    Jeżeli prawidłowo prowadziłeś konto to bez problemu powinieneś je przenieść
    gdzie indziej.
    Miałem jeszcze wyższą linię i przeniosłem się do Fortisa - jest
    nieporównywalnie lepiej a w kieszeni zostaje mi jeszcze ponad 300PLN
    miesiecznie.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 10. Data: 2003-08-14 05:42:51
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Mysle ze powinienes czym predzej rozstac sie z tym bankiem na dobre. Ja
    polecam Multi. My bez problemu dostalismy z zona 5,5-krotnosc naszych
    zarobkow a moglibysmy dostac nawet 8-krotnosc.
    Mysle ze jesli masz czysta historie bankowa to uda ci sie przeniesc linie
    mimo zadluzenia.