  • 1. Data: 2013-09-19 12:11:28
    Temat: umiejętność dzielenia w Multibanku
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Kilka dni temu miałem taką dość nieprzyjemną sytuację, że przy wpłacaniu 15k
    we wpłatomacie Multibanku ten się zaciął i wpłata zawisła w nicości
    (reklamacja została rozstrzygnięta w terminie 4 dni, nienajgorzej).

    Na dodatek niestety wpłatomat pouszkadzał mi trzy banknoty i zwrócił je
    lekko zdekompletowane. Trudno, takie rzeczy się zdarzają. Następnego dnia
    udałem się do placówki Multibanku w celu wymiany tych destruktów. Dwa
    zostały wymienione. Jeden nie. Zachowana powierzchnia banknotu była równa
    82%. Numer był w pełni zachowany.

    Pracownik Multibanku odmówił mi wymiany tego destruktu i sporządził w tej
    sprawie reklamację, pod pretekstem tego, iż nie jest w stanie oszacować
    zachowanej powierzchni (czyli obliczyć stosunku pól powierzchni dwóch
    prostokątów, ponieważ nawet nieuwzględnienie nieregularnej części zachowanej
    powierzchni dawało w oczywisty sposób wynik powyżej 75% w stosunku do
    pierwotnej powierzchni banknotu).

    Mierzy, liczy, mierzy, liczy, coraz bardziej się martwi...

    Pracownik Multibanku niestety nie zaufał przedstawionemu przeze mnie
    wynikowi dzielenia dwóch liczb, a konkretnie liczb 104 oraz 138. Według
    Pracownika Multibanku nie jest wykluczone, iż wynik takiego dzielenia jest
    niższy niż 0,75. Argumentował on także, że nie mogę porównywać wprost tylko
    jednego wymiaru, ponieważ liczy się powierzchnia. Moja argumentacja, że
    powierzchnia prostokąta jest wprost proporcjonalna do długości każdego jego
    boku nie znalazła uznania w oczach Pracownika Multibanku.

    Wstrząśnięty postawą Pracownika Multibanku wysłałem mailem reklamację w tej
    sprawie, stwierdzając, iż oczekuję odpowiedzi w tej sprawie w ciągu 24
    godzin albo sporządzę skargę, którą skieruję do NBP. Otrzymałem
    quasi-automatyczną odpowiedź, że powinienem uzupełnić reklamację o numer
    rachunku, czego nie zaakceptowałem, poniewaz podałem w reklamacji swój PESEL
    co identyfikowało mnie jednoznacznie.

    Zatem jako że Multibank nie odpowiedział mi w terminie 24 godzin, faktycznie
    wysłałem skargę do NBP. Wczoraj dostałem odpowiedź z NBP, że przekazali to
    dalej do KNF.

    W międzyczasie Multibank uznał mi rachunek tą stówką, z datą podjętej próby
    jej wymiany, ale mimo to całą tą sytuację uważam za skandaliczną. Nic pewnie
    ciekawego już z niej nie wyniknie oprócz mało produktywnej wymiany pism
    pomiędzy KNF a Multibankiem. Ale przynajmniej mam tę satysfakcję, że może
    ktoś zwróci uwagę na czyjś analfabetyzm matematyczny. Z KNF też dostanę
    jakąś odpowiedź, bo zawsze przysyłają - zobaczymy.

    Ciekawe co zrobilibyście na moim miejscu. Dalej przekonywalibyście
    Pracownika Multibanku, liczyli z nim razem pod kreskę, czy co tu robić? On
    mówi Wam: "nie i chuj", wynik może być niższy niż 75% i nie wezmę na siebie
    odpowiedzialności za to dzielenie. No bo gdyby było mniej niż 75% to
    faktycznie odzyskanie całej wartości banknotu wymagałoby nieco więcej
    zachodu, a konkretnie odzyskania strzępów z wpłatomatu albo wzięciu tego
    przez Multibank na klatę (z NBP odzyskaliby tylko połowę).

  • 2. Data: 2013-09-19 12:20:22
    Temat: Re: umiejętność dzielenia w Multibanku
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    [...]
> [...]
    > powierzchnia. Moja argumentacja, że powierzchnia prostokąta jest
    > wprost proporcjonalna do długości każdego jego boku nie znalazła
    Masakra.

    > Ciekawe co zrobilibyście na moim miejscu. Dalej przekonywalibyście

    Pewnie to samo.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Why am I so soft in the middle when the rest of my life is so hard?

  • 3. Data: 2013-09-19 14:28:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > Pewnie to samo.

    Mądry Polak po szkodzie? Ja raczej ;) omijam Multibank. ;)
    Niestety z wpłatomatów mBanku i Multibanku czasami korzystam.

    Ogólnie jednak ma złe zdanie o Multibanku.

    () sprawdzanie salda w ich bankomacie kosztuje
    () polecono mi odzyskanie karty kredytowej zabranej przez sklep
    () skasowano mi opłatę za kartę debetową, której już nie było
    () nie zwrócono mi jakiejś opłaty pomimo spełnienia warunków
    bezpłatności

    IMO korzystanie z usług Multibaku == kolekcjonowanie kłopotów. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2013-09-19 22:08:29
    Od: "August" <a...@b...xxx.xxx>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Mierzy, liczy, mierzy, liczy, coraz bardziej się martwi...

    rotfl ;-)

    > Ciekawe co zrobilibyście na moim miejscu.

    tzn. operacji takiej wymiany można (spróbować) dokonać w dowolnym banku ?
    Poszedłeś do Multi i akurat tak wyszło, mimo że nie było żadnego połączenia
    operacji wymiany banknotów z operacją wpłaty we wpłatomacie ;-) a wyszedłeś
    nakręcony.

  • 5. Data: 2013-09-19 22:15:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.09.2013 12:11, MarekZ pisze:
    > Kilka dni temu miałem taką dość nieprzyjemną sytuację, że przy wpłacaniu
    > 15k we wpłatomacie Multibanku ten się zaciął i wpłata zawisła w nicości
    > (reklamacja została rozstrzygnięta w terminie 4 dni, nienajgorzej).

    15k za jednym zamachem?

    Ja bym nie ryzykował ;)

  • 6. Data: 2013-09-19 22:42:36
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > 15k za jednym zamachem?

    Dzieliłem na porcje po 15k. To optimum dla tej maszyny, która była używana
    (nominalnie może przyjąć 100+100 banknotów, ale eksperymentalnie wyznaczone
    optimum to 110 banknotów + w drugim rzucie te co nie zostały zaakceptowane z
    pierwszej porcji plus druga porcja, ale tak aby druga porcja łącznie nie
    była większa niż 50 sztuk).

  • 7. Data: 2013-09-19 23:56:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" l1fnjt$7j5$...@s...cyf-kr.edu.pl

> [...]
    zostały zaakceptowane z pierwszej porcji plus
    > druga porcja, ale tak aby druga porcja łącznie nie była większa niż 50 sztuk).

    Ja dzielę zwykle na grupy liczące w sumie nie więcej niż 1 kpln.
    15 kpln chyba można bezpłatnie wpłacić w białkowej kasie Multibanku.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'