    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: umiejętność dzielenia w Multibanku
    Date: Thu, 19 Sep 2013 12:11:28 +0200

    Kilka dni temu miałem taką dość nieprzyjemną sytuację, że przy wpłacaniu 15k
    we wpłatomacie Multibanku ten się zaciął i wpłata zawisła w nicości
    (reklamacja została rozstrzygnięta w terminie 4 dni, nienajgorzej).

    Na dodatek niestety wpłatomat pouszkadzał mi trzy banknoty i zwrócił je
    lekko zdekompletowane. Trudno, takie rzeczy się zdarzają. Następnego dnia
    udałem się do placówki Multibanku w celu wymiany tych destruktów. Dwa
    zostały wymienione. Jeden nie. Zachowana powierzchnia banknotu była równa
    82%. Numer był w pełni zachowany.

    Pracownik Multibanku odmówił mi wymiany tego destruktu i sporządził w tej
    sprawie reklamację, pod pretekstem tego, iż nie jest w stanie oszacować
    zachowanej powierzchni (czyli obliczyć stosunku pól powierzchni dwóch
    prostokątów, ponieważ nawet nieuwzględnienie nieregularnej części zachowanej
    powierzchni dawało w oczywisty sposób wynik powyżej 75% w stosunku do
    pierwotnej powierzchni banknotu).

    Mierzy, liczy, mierzy, liczy, coraz bardziej się martwi...

    Pracownik Multibanku niestety nie zaufał przedstawionemu przeze mnie
    wynikowi dzielenia dwóch liczb, a konkretnie liczb 104 oraz 138. Według
    Pracownika Multibanku nie jest wykluczone, iż wynik takiego dzielenia jest
    niższy niż 0,75. Argumentował on także, że nie mogę porównywać wprost tylko
    jednego wymiaru, ponieważ liczy się powierzchnia. Moja argumentacja, że
    powierzchnia prostokąta jest wprost proporcjonalna do długości każdego jego
    boku nie znalazła uznania w oczach Pracownika Multibanku.

    Wstrząśnięty postawą Pracownika Multibanku wysłałem mailem reklamację w tej
    sprawie, stwierdzając, iż oczekuję odpowiedzi w tej sprawie w ciągu 24
    godzin albo sporządzę skargę, którą skieruję do NBP. Otrzymałem
    quasi-automatyczną odpowiedź, że powinienem uzupełnić reklamację o numer
    rachunku, czego nie zaakceptowałem, poniewaz podałem w reklamacji swój PESEL
    co identyfikowało mnie jednoznacznie.

    Zatem jako że Multibank nie odpowiedział mi w terminie 24 godzin, faktycznie
    wysłałem skargę do NBP. Wczoraj dostałem odpowiedź z NBP, że przekazali to
    dalej do KNF.

    W międzyczasie Multibank uznał mi rachunek tą stówką, z datą podjętej próby
    jej wymiany, ale mimo to całą tą sytuację uważam za skandaliczną. Nic pewnie
    ciekawego już z niej nie wyniknie oprócz mało produktywnej wymiany pism
    pomiędzy KNF a Multibankiem. Ale przynajmniej mam tę satysfakcję, że może
    ktoś zwróci uwagę na czyjś analfabetyzm matematyczny. Z KNF też dostanę
    jakąś odpowiedź, bo zawsze przysyłają - zobaczymy.

    Ciekawe co zrobilibyście na moim miejscu. Dalej przekonywalibyście
    Pracownika Multibanku, liczyli z nim razem pod kreskę, czy co tu robić? On
    mówi Wam: "nie i chuj", wynik może być niższy niż 75% i nie wezmę na siebie
    odpowiedzialności za to dzielenie. No bo gdyby było mniej niż 75% to
    faktycznie odzyskanie całej wartości banknotu wymagałoby nieco więcej
    zachodu, a konkretnie odzyskania strzępów z wpłatomatu albo wzięciu tego
    przez Multibank na klatę (z NBP odzyskaliby tylko połowę).