  • 1. Data: 2003-12-04 09:49:14
    Temat: ulgi podatkowe - dziura w systemie
    Od: "tax" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Przyszedł mi do głowy pewien pomysł - oczywiście nie polecam, bo to
    przestępstwo :-)
    Jeszcze w 2003 roku istnieje możliwość odliczenia od dochodu kwot
    przekazanych na rach. bankowy np. Kościoła - cel kult religijny.
    Aby udokumentować odliczenie w US potrzebujemy dowód bankowy przelewu.
    I tutaj przychodzi mi do głowy:
    -dokonujemy przelewu na nr swojego konta, ale jako odbiorcę wpisując nazwę
    dowolnego Koscioła, organizacji itd.
    -dostajemy dowód przelewu
    -po kilku dniach pieniądze wracają na nasze konto, bo odbiorca nie zgadza się
    z nr konta.

    Co o tym sądzicie??

  • 2. Data: 2003-12-04 09:51:22
    Temat: Re: ulgi podatkowe - dziura w systemie
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "tax" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Co o tym sądzicie??

    nie stosuje osobiscie, ale znam takich co w ten sposob ulge za studia i
    doksztalcanie wykorzysuja.

    m.

  • 3. Data: 2003-12-04 10:22:52
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "tax" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > -po kilku dniach pieniądze wracają na nasze konto, bo odbiorca nie zgadza
    się
    > z nr konta.

    pomysl jak kazdy :-) choc ciekawy, to ma krotkie nozki
    dla malych kwot nieoplacalny - bo kara za to moze byc nieadekwatna do
    przestepstwa (w polsce prokuratorzy i sady kochaja sie popisywacw takich
    sprawach), a w przypadku duzych kwot tez bezsensu - bo o wiele prosciej i
    pewniej jest isc do pana proboszcza i umowic sie na odbior wplaconej kwoty
    za drobna oplata

  • 4. Data: 2003-12-04 10:40:41
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bqmvuq$plm$...@i...gazeta.pl,
    niejaki(a): tax z adresu <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > przekazanych na rach. bankowy np. Kościoła - cel kult religijny.
    > Aby udokumentować odliczenie w US potrzebujemy dowód bankowy przelewu.

    Darowizny na kościelną działalność charytatywno-opiekuńczą są wyłączone
    z podstawy opodatkowania darczyńców podatkiem dochodowym, pod tym jednak
    warunkiem że kościelna osoba prawna przedstawi darczyńcy pokwitowanie
    odbioru oraz w okresie dwóch lat od dnia przekazania darowizny
    sprawozdanie o przeznaczeniu jej na tę działalność.

    ;))

  • 5. Data: 2003-12-04 10:47:40
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    > -dostajemy dowód przelewu
    > -po kilku dniach pieniądze wracają na nasze konto, bo odbiorca nie zgadza

    Numer nadawcy i odbiorcy taki sam ? W US pracują wg Ciebie sami idioci ?
    Zapomnij o tym pomyśle, bo źle na nim wyjdziesz:-(

  • 6. Data: 2003-12-04 10:50:00
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Numer nadawcy i odbiorcy taki sam ? W US pracują wg Ciebie sami idioci ?
    > Zapomnij o tym pomyśle, bo źle na nim wyjdziesz:-(

    E tam na swoje konto.
    mozna na konto malzonaka, albo wpisac zupwlnie nieistniejace konto i
    piniazki tez wroca :)

    m.

  • 7. Data: 2003-12-04 10:54:36
    Od: p1w <p...@w...pl>

    Krzysztof K wrote:

> [...]
    >odbioru oraz w okresie dwóch lat od dnia przekazania darowizny
    >sprawozdanie o przeznaczeniu jej na tę działalność.

    Już nieaktualne po niedawnym wyroku NSA.

  • 8. Data: 2003-12-04 11:12:29
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bqn3pd$76h$...@k...task.gda.pl,
    niejaki(a): p1w z adresu <p...@w...pl> napisał(a):

    > Już nieaktualne po niedawnym wyroku NSA.

    Według mnie aktualne gdyż NSA praktycznie zajmował się bezlimitowym
    odliczaniem darowizn kościelnych.
    Ponadto skład orzekający NSA w swoim orzeczeniu miał wątpliwości co do
    szczegółowości sprawozdania o przeznaczeniu otrzymanej darowizny, a to
    ewidentnie świadczy że brał pod uwagę taki wymóg.

  • 9. Data: 2003-12-04 11:23:53
    Od: "Marcin Lubojanski" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    magia/maggie <m...@w...amba.bydg.pdi.net> nagryzmolił(a) w
    news:bqn3g6$9eg$1@inews.gazeta.pl :

    > E tam na swoje konto.
    > mozna na konto malzonaka, albo wpisac zupwlnie nieistniejace konto i
    > piniazki tez wroca :)

    A skąd będziesz wiedzieć że to konto nie istnieje??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 10. Data: 2003-12-04 11:35:59
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Marcin Lubojanski" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>
    napisał w wiadomości news:bqn5dq$glg$1@inews.gazeta.pl...

    > A skąd będziesz wiedzieć że to konto nie istnieje??

    Banki maja zazwyczaj jakies stale czlony cyfr, wystarczy zmienic jedna
    literke, albo wpisac numer rachunku wieksza liczba cyfr.
    Poza tym szansa ze sie trafi na isniejacy numer rachunku jest znikoma.

    m.