  • 1. Data: 2011-10-27 06:40:41
    Temat: ubezpieczenie kredytu hipotecznego
    Od: patriot <k...@o...pl>

    w umowie jest zapis" suma ubezpieczenia w kolejnych polisach powinna być
    równa wartości nieruchomości na moment przedłużenia ubezpieczenia,
    jednakże nie niższa niż kwota aktualnego salda kredytu"

    -kredyt jaki pozostał to 130 tyś.

    bank wymaga ubezpieczenia kredytowanej nieruchomości na wartość sumy
    ubezpieczenia 347 tyś. pisząc że: wskaźnik ustalający oparł na
    katalogach branżowych oraz dostępnych opr.statystycznych publikowanych
    przez renomowane firmy działające w sektorze budownicwa i wycen
    nieruchomości.

    Teraz moje pytanie czy:
    - muszę ubezpieczać na tę sumę jaką podał bank czy mogę olać jego
    wyliczenia i ubezpieczyć np. tylko na 200 tyś? (to i tak powyżej
    aktualnego salta kredytu)

    pozdr.
    patriot

  • 2. Data: 2011-10-27 09:04:31
    Temat: Re: ubezpieczenie kredytu hipotecznego
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 27 Oct 2011 08:40:41 +0200, patriot <k...@o...pl> wrote:

    >- muszę ubezpieczać na tę sumę jaką podał bank czy mogę olać jego
    >wyliczenia i ubezpieczyć np. tylko na 200 tyś? (to i tak powyżej
    >aktualnego salta kredytu)

    przecież znasz warunki: "suma ubezpieczenia /... / powinna być równa
    wartości nieruchomości".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-10-27 14:21:44
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "patriot" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - muszę ubezpieczać na tę sumę jaką podał bank czy mogę olać jego
    > wyliczenia i ubezpieczyć np. tylko na 200 tyś? (to i tak powyżej

    Jak będzie jakaś szkoda to ubezpieczalnia wypłaci 200/347 wycenionej szkody.
    Kto dopłaci resztę ?
    Mnie bardziej nurtuje coś takiego:
    Wycena banku wychodzi dokładnie taka jak kwota płacona deweloperowi za
    mieszkanie.
    W umowie kredytowej jest, że ubezpieczać wg wartości nieruchomości bez
    wartości gruntu i że na dzień zawarcia umowy jest to ta kwota wyceny.
    Ale przecież w tej kwocie jest budynek + grunt, tylko nie mam pojęcia czy
    ten grunt to 0,1%, czy 10%.
    Jak pytałem bank to twierdzą, że według wyceny banku i koniec kropka.
    Bywam dokładny (lub nawet za dokładny) i coś mi tu nie pasi.
    P.G.

  • 4. Data: 2011-10-27 23:01:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> writes:

> [...]
    > wartości gruntu i że na dzień zawarcia umowy jest to ta kwota wyceny.
    > Ale przecież w tej kwocie jest budynek + grunt, tylko nie mam pojęcia

    10% to chyba na wsi z dala od wiekszych miast.
    60% w miescie, bardzo prawdopodobne. Nie mowie ze w samym centrum.
    --
    Krzysztof Halasa