  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ubezpieczenie kredytu hipotecznego
    Date: Thu, 27 Oct 2011 16:21:44 +0200

    Użytkownik "patriot" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j8auda$fou$2@news.onet.pl...
    >w umowie jest zapis" suma ubezpieczenia w kolejnych polisach powinna być
    >równa wartości nieruchomości na moment przedłużenia ubezpieczenia, jednakże
    >nie niższa niż kwota aktualnego salda kredytu"
    >
    > -kredyt jaki pozostał to 130 tyś.
    >

    > bank wymaga ubezpieczenia kredytowanej nieruchomości na wartość sumy
    > ubezpieczenia 347 tyś. pisząc że: wskaźnik ustalający oparł na katalogach
    > branżowych oraz dostępnych opr.statystycznych publikowanych przez
    > renomowane firmy działające w sektorze budownicwa i wycen nieruchomości.
    >
    > Teraz moje pytanie czy:
> [...]
    Jak będzie jakaś szkoda to ubezpieczalnia wypłaci 200/347 wycenionej szkody.
    Kto dopłaci resztę ?
    Mnie bardziej nurtuje coś takiego:
    Wycena banku wychodzi dokładnie taka jak kwota płacona deweloperowi za
    mieszkanie.
    W umowie kredytowej jest, że ubezpieczać wg wartości nieruchomości bez
    wartości gruntu i że na dzień zawarcia umowy jest to ta kwota wyceny.
    Ale przecież w tej kwocie jest budynek + grunt, tylko nie mam pojęcia czy
    ten grunt to 0,1%, czy 10%.
    Jak pytałem bank to twierdzą, że według wyceny banku i koniec kropka.
    Bywam dokładny (lub nawet za dokładny) i coś mi tu nie pasi.
    P.G.