  • 1. Data: 2010-06-01 14:20:16
    Temat: tu 154m transkrypcja
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    http://91.210.209.188/Transkrypcja_rozmow_zalogi_sam
    olotu_Tu-154_M.pdf

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 2. Data: 2010-06-01 14:25:10
    Temat: Re: tu 154m transkrypcja
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hu34v0$2uu$3@news.onet.pl...
    > http://91.210.209.188/Transkrypcja_rozmow_zalogi_sam
    olotu_Tu-154_M.pdf

    > pozdrawiam
    > SlawcioD

    Nie powinno sie tego ujawniac tak samo, jak prywatnych szczegółów życia
    ludzi z teczek.
    No ale skala skurwysyństwa, w tym tutaj jest taka, że uwielbiacie sie taplać
    w gównie.
    A i tak zaraz będzie że to sfałszowane.
    Bez sensu.

  • 3. Data: 2010-06-01 14:31:52
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

> [...]
    > ludzi z teczek.
    > No ale skala skurwysyństwa, w tym tutaj jest taka, że uwielbiacie sie
    Zwłaszcza, że to nie jest stenogram a scenariusz wg którego Rosjanie
    robili nagrania...

    --
    marfi

  • 4. Data: 2010-06-01 15:16:29
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    marfi pisze:
    > Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Zwłaszcza, że to nie jest stenogram a scenariusz wg którego Rosjanie
    > robili nagrania...

    Tak, czy siak (nie wiadomo na ile można temu stenogramowi ufać), ale ja
    tu widzę:

    10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"
    10:40:42,0 (2 sek później) - TAWS - "TERAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD"
    (...)
    10:40:44,1 (4 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"
    10:40:44,1 (6 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"

    Czyli kontroler naprowadzał samolot na drzewa?

    J.

  • 5. Data: 2010-06-01 15:17:42
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    skippy pisze:

> [...]
    > ludzi z teczek.
    > No ale skala skurwysyństwa, w tym tutaj jest taka, że uwielbiacie sie

    My Polacy mamy prawo wiedziec co sie stalo w czasie ostatniego lotu
    prezydenckiego samolotu. skurwysynstwem by bylo zatajenie tych dokumentow...

    pozdrawiam
    SlawcioD

    ps. 10:30:32,7: Narazie nie ma decyzji prezydenta co dalej robic... <-to
    chyba wiele tlumaczy

  • 6. Data: 2010-06-01 15:33:43
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Joachim pisze:

> [...]
    > 10:40:44,1 (6 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"
    >
    > Czyli kontroler naprowadzał samolot na drzewa?

    10:40:49,6 - 2gi pilot - "W normie"

    No ale co jest w normie? Brakuje czegoś w tym stenogramie??

    J.

  • 7. Data: 2010-06-01 15:55:55
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Joachim pisze:

> [...]
    > 10:40:44,1 (6 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"
    >
    > Czyli kontroler naprowadzał samolot na drzewa?

    nie do konca - taws "nie wie" ze w smolensku jest lotnisko, dla niego
    poprostu to ziemia...

    ale jest cos ciekawszego - kontroler caly czas mowi ze smolot jest "na
    sciezce" a tu sie nagle okazuje ze jest "horyzont" (znaczy sie samolot
    powinien byc juz na ziemi)

    inna ciekawa rzecz: pada komenda II pilota odchodzimy i kompletny brak
    reakcji kapitan...

    jeszcze inna sprawa - komunikat z lotniska ze widocznosc v=400m i h=50m
    (grubo ponizej bezpieczenstwa na zaawansowanym technologicznie lotnisku
    wyposarzonym w ILS) dla smolenska v=1500m i chyba h=200m.

    tuz przed ladowaniem piloci jaka-40 mowili ze v=200m,

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 8. Data: 2010-06-01 16:03:41
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Joachim pisze:

    > 10:40:49,6 - 2gi pilot - "W normie"
    >
    > No ale co jest w normie? Brakuje czegoś w tym stenogramie??
    >
    > J.

    trudno powiedziec,,, ciezko sie go czyta - jest nie powatkowany...,
    czekam na nagranie oraz dane z pozostalych rejestratorow.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 9. Data: 2010-06-01 16:14:54
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    SlawcioD pisze:

    > nie do konca - taws "nie wie" ze w smolensku jest lotnisko, dla niego
    > poprostu to ziemia...

    Faktycznie, jest tak jak mowisz

    > ale jest cos ciekawszego - kontroler caly czas mowi ze smolot jest "na
    > sciezce" a tu sie nagle okazuje ze jest "horyzont" (znaczy sie samolot
    > powinien byc juz na ziemi)

    To jest właśnie najdziwniejsze i na to chciałem zwrócić uwagę

    > inna ciekawa rzecz: pada komenda II pilota odchodzimy i kompletny brak
    > reakcji kapitan...

    To jeszcze sie da jakoś wytłumaczyć. Można założyć, że kapitan po prostu
    zaczął wykonywać manewr.

> [...]
    > wyposarzonym w ILS) dla smolenska v=1500m i chyba h=200m.
    >
    > tuz przed ladowaniem piloci jaka-40 mowili ze v=200m,

    Nad tym się nie zastanawiałem.

    Ale jednak najbardziej podejrzane jest zachowanie kontrolera lotniska,
    który naprowadzał samolot. Niby wszystko ok, a tu nagle w ostatnich
    sekundach okazuje się, że samolot wlatuje w drzewa.

    J.

  • 10. Data: 2010-06-01 17:49:26
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    >10:30:32,7: Narazie nie ma decyzji prezydenta co dalej robic... to chyba wiele
    tlumaczy

    To WSZYSTKO tłumaczy... Nazywa się to presją, wywieraną pośrednio na pilota.
    Od kiedy to k...wa prezio ma na pokładzie decydować co robić dalej...???
    Wie jakie są warunki na lotniskach zapasowych? Zna ilość paliwa pozostałą w
    zbiornikach?

    Reszta sprawia wrażenie, że wszystko z podejściem jest ok.
    Nie było... Mgła była zbyt duża. wiedzieli o tym już od co najmniej 30 minut :(