  • 11. Data: 2010-06-01 18:14:19
    Temat: Re: tu 154m transkrypcja
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    news:hu38an$gma$1@news.onet.pl...

    > To WSZYSTKO tłumaczy... Nazywa się to presją, wywieraną pośrednio na pilota.
    > Od kiedy to k...wa prezio ma na pokładzie decydować co robić dalej...???
    > Wie jakie są warunki na lotniskach zapasowych? Zna ilość paliwa pozostałą w
    zbiornikach?

    > Reszta sprawia wrażenie, że wszystko z podejściem jest ok.
    > Nie było... Mgła była zbyt duża. wiedzieli o tym już od co najmniej 30 minut :(

    To tłumaczy, że decyzji nie ma. Więc nikt pilotom nic nie kazał.

    A kto miałby zdecydować, na które lotnisko zapasowe mieliby lecieć?
    Piloci, którzy są tylko od kierowania samolotem?
    Chyba logiczne, że organizatorzy, bo oni wiedzą jak zorganizowana jest
    uroczystość (choćby transport zastępczy).

    Reszta sprawia wrażenie, że kontrola lotniska naprowadzała nieprawidłowo
    samolot na pas i pogoda była zła, a piloci podjęli próbę rozpoznania
    sytuacji, zakładając, że kontrola będzie ich prawidłowo prowadziła.

    Wątpliwości też nasuwa fakt, że samolot zniżał lot mimo, że piloci
    wydawali komendy wznoszenia się. Ci piloci wykonali na tym samolocie
    ogromną liczbę lotów, a mimo to samolot nie zachowywał się tak, jak
    oczekiwali.

    Widać też po tym stenogramie, ze piloci byli całkowicie zaskoczeni
    sytuacją mimo, że do ostatnich sekund byli prowadzeni przez kontrolera.

    Żeby jednak dostrzec te subtelności, to trzeba sięgać intelektem nieco
    dalej niż palikotowe "Kaczyński jest winien".

    J.

    PS. Podejrzewam, że jesteś jednym z tych, którzy pięć minut po
    katastrofie już wiedzieli, że Kaczyński wywarł presję na pilotów i to
    jest przyczyną katastrofy.

  • 12. Data: 2010-06-01 18:24:12
    Od: "krzys" <k...@p...fm>

    Slawcio kochany !

    powiedz mi co ma kurwa transkrypcja rozmow tu 144 wspolnego z warszawska
    gielda papierow ???

  • 13. Data: 2010-06-01 18:43:29
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A kto miałby zdecydować, na które lotnisko zapasowe mieliby lecieć?
    > Piloci, którzy są tylko od kierowania samolotem?

    Nie bądź śmieszny :)))

    > Chyba logiczne, że organizatorzy, bo oni wiedzą jak zorganizowana jest
    > uroczystość (choćby transport zastępczy).

    Flight plan ma wyszczególnione lotniska zapasowe.
    To nie samowolka i tylko KAPITAN decyduje, na które się udać (w zalezności od wielu
    czynników m.in. zapasu paliwa, warunków meteo na zapasowych itd).

    > Reszta sprawia wrażenie, że kontrola lotniska naprowadzała nieprawidłowo
    > samolot na pas i pogoda była zła, a piloci podjęli próbę rozpoznania
    > sytuacji, zakładając, że kontrola będzie ich prawidłowo prowadziła.

    W warunkach Smoleńska od kontroli osi pasa są radiolatarnie NDB, wysokość podaje
    nawigator.
    Kontroler ATC jedynie może korygować współrzędne, lecz decyzja należała wyłącznie od
    załogi.

> [...]
    > wydawali komendy wznoszenia się. Ci piloci wykonali na tym samolocie
    > ogromną liczbę lotów, a mimo to samolot nie zachowywał się tak, jak

    Komendę podał I oficer... dowódca do niej się nie zastosował (brak reakcji, nie
    podniósł maszyny, nie zareagował słownie).

    > Widać też po tym stenogramie, ze piloci byli całkowicie zaskoczeni
    > sytuacją mimo, że do ostatnich sekund byli prowadzeni przez kontrolera.

    Nie byli prowadzeni z ziemi. Nie dociera nadal?

    > PS. Podejrzewam, że jesteś jednym z tych, którzy pięć minut po
    > katastrofie już wiedzieli, że Kaczyński wywarł presję na pilotów i to
    > jest przyczyną katastrofy.

    Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
    (Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

  • 14. Data: 2010-06-01 19:01:05
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    On 1 Cze, 20:43, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
    > (Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

    widać że niedouczonego po 18 latach pracy wyje....li

    weź 18-letni niedouczony pracowniku suwak i policz z dokładnością do
    ułamków sekund prędkość pionową opadania

    szczena ci 18-letni niedouczony wieżowcu opadnie, tak
    nieproporcjonalnie do manewru sa to wielkości - ponad 10 metrów
    opadania na wyrównaniu, ja pierdolę, tam nic nie działało !!!!!

    ster głebokości nie działał !!!!!

    zatem nie kompromituj się tym 18 latami "raboty"

    (a może 18 lat sprzatałeś wieżę, fiszki, w końcu to też
    "rabota" ......)

    PS są nagrania rozmów z samolotem Cargo a brak korespondencji z
    iljuszynem - 76 AWACS, jawne oszusztwo ten stenogramik

    jeszcze niedawno podawano że + Panowie Piloci dramatycznie wzywali
    imienia Jezusa, teraz ruska swołocz powstawiała ordynarne przekleństa

    niech piekło bedzie okrutne dla putina i jego swoloczy która ten los
    spowodowała niewinnie zamordowanym

  • 15. Data: 2010-06-01 19:18:06
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    Użytkownik "Charlie delta" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    Ciebie głupku, to nawet gdybyś był w kokpicie to nic nie przekona... :))))
    (wiem, pamiętam, ze Cię molestowano w dzieciństwie)
    Nie obrazisz mnie, bo menda o zerowym poważaniu nie jest w stanie tego zrobić :)

    Poczytaj forum lotnictwo.net
    Tam dyskutują tylko ludzie mający WIEDZĘ lotniczą, a nie moherowe dziadki, które i
    tak wiedzą swoje.

    EOT bo nie dyskutuje się z kimś, kto nie przyjmuje innych argumentów.

  • 16. Data: 2010-06-01 19:21:41
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    > Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
    > (Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

    No skoro już mamy na forum eksperta, to bardzo się cieszę (mniejsza o
    to, czym się na wieży zajmujesz, pewnie wycieraniem sedesów, ale dobre i
    to), a może w ogóle masz 18 lat (i jesteś świeżo po maturze).

    Jak wytłumaczysz, że kontrola na 25 sekund przed katastrofą mówi:
    10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"

    Czy samolot może być na dobrym kursie i ścieżce i wpakować się na drzewa?

    Oczekuje merytorycznej odpowiedzi, panie profesjonalisto.

    J.

  • 17. Data: 2010-06-01 19:32:45
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > 10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"
    >
    > Czy samolot może być na dobrym kursie i ścieżce i wpakować się na drzewa?

    Dociera do Ciebie, że to było ~2000m przed drzewem i na wysokości ponad
    100m?

    --
    marfi

  • 18. Data: 2010-06-01 19:36:19
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    On 1 Cze, 21:18, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:
> [...]
    tak wiedzą swoje.

    > EOT bo nie dyskutuje się z kimś, kto nie przyjmuje innych argumentów.

    łask nie był dla twojego mózgu łaskawy

    za duzo czasu spedzałes z chłopcami z WSI (czytaj GRU)

    spadochrony a raczej twarde ladowania też swoje zrobiły towariszcz z
    wsi

    brzydzę sie swołoczą z wsi, plułem na nich zawsze, ruscy qrwa zdrajcy
    - nie zasługuja na kulę tylko na powróz

  • 19. Data: 2010-06-01 19:38:16
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dociera do Ciebie, że to było ~2000m przed drzewem i na wysokości ponad
    > 100m?

    Ja już dałem spokój. Tych ludzi NIC nie przekona, a wyjaśnianie każdemu z osobna
    zagadnień lotniczych jest bez sensu.
    Sugerowałem fora lotnicze, gdzie wypowiadają się byli i obecni piloci i kontrolerzy,
    ale po co?
    Ci tutaj i tak wiedzą lepiej...

  • 20. Data: 2010-06-01 19:42:51
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy samolot może być na dobrym kursie i ścieżce i wpakować się na drzewa?
    >
    > Oczekuje merytorycznej odpowiedzi, panie profesjonalisto.

    Ja Ci wytłumaczę.
    Jesteś przedstawicielem szarego, bezmózgiego, bezmyślnego tłumu. Jego
    bardziej debilną częścią, która maskuje swoją ignorancję i głupotę szukaniem
    teorii spiskowych tam, gdzie ich nie ma.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/