  • 1. Data: 2013-01-11 09:26:37
    Temat: [sync] [cashback] jak żyć? ;-)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Czy może ktoś popełnił jakiś arkusz, skrypt, etc pomagający kontrolować
    utrzymanie wymaganego do cashback salda na rachunku?

    Czyli generalnie narządko powinno zasysać historię rachunku (może być
    metodą copy&paste z ekranu przeglądarki), blokady na karcie (jeśli
    potrzebne bo jeszcze tego nie analizowałem czy zmieniają saldo na koniec
    dnia) i automagicznie wyliczać średnie saldo + prognozy kwoty jaką
    trzeba byłoby dopłacić ażeby spełnić warunki do cashback.

    Piotrek

    PS.
    Wiem, że może łatwiej wpłacić dyszkę na depozyty ale skoro już
    walczyliśmy o pół grosza to czemu z tym się nie pobawić ;-)

  • 2. Data: 2013-01-11 09:56:42
    Temat: Re: [sync] [cashback] jak żyć? ;-)
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czy może ktoś popełnił jakiś arkusz, skrypt, etc pomagający kontrolować
    > utrzymanie wymaganego do cashback salda na rachunku?

    Zrobienie takiego arkusza (uzupełnianego ręcznie) to kwestia dwóch minut.

    Najpierw warto by uzyskać wiarygodne odpowiedzi na pytania:
    1. Czy na pewno uwzględniane jest saldo księgowe (a nie dostępne).
    2. Czy algorytm liczący średnie saldo uwzględnia rzeczywistą liczbę dni w
    miesiącu (styczeń 31, luty 28, itd.), czy też może przypadkiem zawsze
    przyjmuje 30.

    W przypadku banku typu Alior można się spodziewać wielu dziwnych rzeczy.

  • 3. Data: 2013-01-11 10:06:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-01-11 09:56, MarekZ wrote:
    > Zrobienie takiego arkusza (uzupełnianego ręcznie) to kwestia dwóch minut.

    Chętnie popatrzę :-) Zwłaszcza przy założeniu, że robimy copy&paste tego
    siana z historii operacji / blokad :-)

> [...]
    > przyjmuje 30.
    >
    > W przypadku banku typu Alior można się spodziewać wielu dziwnych rzeczy.

    Dlatego przyjmujemy najgorszy scenariusz.

    Piotrek

  • 4. Data: 2013-01-11 10:39:31
    Od: luc <b...@g...net>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 09:56:42 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
> [...]
    >
    > przyjmuje 30.
    >

    > W przypadku banku typu Alior można się spodziewać wielu dziwnych rzeczy.

    Podobno średnie saldo ma być podawane na wyciągu, który jest dostępny do pobrania ze
    strony synka. Ale to będzie musztarda po obiedzie, przydatna do sprawdzenia obliczeń.

    Może jakiś grupowy arkusz na google docs?

    pzdrwm
    luc

  • 5. Data: 2013-01-11 11:20:13
    Od: TrzyLinie <t...@U...pl>

    W dniu 2013-01-11 10:06, Piotrek napisał(a):

    > Dlatego przyjmujemy najgorszy scenariusz.

    Na stronie "pytania i odpowiedzi" Synka jest takie coś:
    (http://www.sync.pl/produkt/Konto+osobiste/Pytania+i
    +Odpowiedzi)

    "W jaki sposób będzie wyliczane średnie miesięczne saldo na koncie osobistym?

    Średnie saldo miesięczne jest liczone jako suma sald ze wszystkich dni
    kalendarzowych,
    weryfikowanych na koniec każdego dnia, dzielona przez liczbę dni kalendarzowych w
    danym
    miesiącu. Oznacza to, że aby spełnić jeden z warunków do wypłaty Cashbacku Klient
    może
    posiadać np. 3100 zł na koncie przez 15 dni miesiąca, 1500 zł przez cały miesiąc lub
    46 500 zł przez jeden dzień (w przypadku, gdy miesiąc ma 31 dni)."

    --
    TrzyLinie

  • 6. Data: 2013-01-11 11:22:46
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    Oświećcie mnie, co Wy chcecie obliczać?
    Wystarczy przecież wrzucić 1500 na konto. Przed ewentualnym zakupem zasilić
    konto odpowiednią kwotą tak, żeby saldo nie spadło poniżej 1500 i sprawa
    załatwiona. Żadne algorytmy banku tutaj nie mają znaczenia.

  • 7. Data: 2013-01-11 11:28:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-01-11 11:22, Piotr Hołda wrote:
> [...]
    > konto odpowiednią kwotą tak, żeby saldo nie spadło poniżej 1500 i sprawa
    > załatwiona. Żadne algorytmy banku tutaj nie mają znaczenia.

    Przy kilku transakcjach w miesiącu to rzeczywiście daje się w ten sposób
    działać.

    Ale przy kilkudziesięciu to już niekoniecznie, a przynajmniej trzeba
    mieć odpowiednią samodyscyplinę. A i tak warto sprawdzić, czy o czymś
    się nie zapomniało.

    Piotrek

  • 8. Data: 2013-01-11 11:28:34
    Od: TrzyLinie <t...@U...pl>

    W dniu 2013-01-11 11:22, Piotr Hołda napisał(a):
> [...]
    > konto odpowiednią kwotą tak, żeby saldo nie spadło poniżej 1500 i sprawa
    > załatwiona. Żadne algorytmy banku tutaj nie mają znaczenia.

    Miałem 1500. Chciałem dziś kupić coś za 450, więc wrzuciłem 450 rano, ale okazało
    się, że cena wzrosła do 500, kupuje za 500, saldo spada do 1450, bo już dziś nie
    dam rady dolać brakujących 50 zł. Jakie saldo powinienem utrzymywać przez kolejne
    dni, żeby średnie wyniosło 1500 zł?

    Ale mi wyszło ładne "zadanie z treścią" :)

    --
    TrzyLinie

  • 9. Data: 2013-01-11 12:40:35
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "TrzyLinie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > miesiąc lub
    > 46 500 zł przez jeden dzień (w przypadku, gdy miesiąc ma 31 dni)."

    Świetnia, zatem mamy odpowiedź na drugie pytanie (choć i tak zobaczymy jak
    sobie Alior z lutym poradzi). Sam skorzystałem z wymiany przelewami
    wynagrodzenia z drugim grupowiczem, więc się tym nadmiernie nie emocjonuję.

    Pozostaje się upewnić, że chodzi o saldo księgowe a nie dostępne. Ma to
    kluczowe znaczenie, bo wtedy przy dużych obrotach można spełnić warunek
    średniego salda wyłącznie lub w większej części na skutek opóźnień księgowań
    operacji kartowych.

  • 10. Data: 2013-01-11 13:02:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotrek napisał(a) :

    > Chętnie popatrzę :-) Zwłaszcza przy założeniu, że robimy copy&paste tego
    > siana z historii operacji / blokad :-)

    W tym g... banku chyba nie działa w żadnym miejscu kopiuj/wklej

    Np że kilka operacji w ciągu dnia pojawia się w historii
    niechronologicznie, ze wszystkimi konsekwencjami zwariowanych
    wartości salda.
    Np. miałem 1000, wpłacam rano 100, wypłacam wieczorem 500, a rano
    następnego dnia mam: pierwsze saldo 1000-500=600 !, drugie
    600+100=500 ! Ogólnie się zgadza. Mniej więcej ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]