  • 1. Data: 2002-01-26 10:34:15
    Temat: stypendia na konto
    Od: "Gregor Z" <g...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Jestem klientem mBanku i zastanawiam sie jak beda szly przelewy z mojej
    uczelni Politechnika Szczecińska i Uniwersytet Szczeciński, jesli mBank
    wycofuje sie z Sybiru.

    Nie wiem, czy uczelnia rozlicza sie za pomoca elixiru czy sybiru. Jak
    myslicie, jak to wyglada w tak duzych instytucjach? I Uniwerek i Polibuda
    maja konto w Pekao SA.

    Pozdrawiam,

    Gregor Z

  • 2. Data: 2002-01-26 10:45:26
    Temat: Re: stypendia na konto
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Gregor Z" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jestem klientem mBanku i zastanawiam sie jak beda szly przelewy z mojej
    > uczelni Politechnika Szczecińska i Uniwersytet Szczeciński, jesli mBank
    > wycofuje sie z Sybiru.

    Pewno wielu studentów ma konto właśnie w i-bankach, tak więc siłą rzeczy
    uczelnia będzie musiała coś wykombinować. :)
    W jedności siła! :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 3. Data: 2002-01-26 13:12:38
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

    > Jestem klientem mBanku i zastanawiam sie jak beda szly przelewy z mojej
    > uczelni Politechnika Szczecińska i Uniwersytet Szczeciński, jesli mBank
    > wycofuje sie z Sybiru.

    ja mysle, ze to ktos nieodpowiedzialny napisal na stronie mBaku idiotyzm.
    Beda zwracac przelewy - wplaty bo nadane zostaly Sybirem ?
    Nie robmy se jaj chyba :(((

    Wojtek

  • 4. Data: 2002-01-26 14:17:38
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Gregor Z" napisał w wiadomości ...

    > Jestem klientem mBanku i zastanawiam sie jak beda szly przelewy z mojej
    > uczelni Politechnika Szczecińska i Uniwersytet Szczeciński, jesli mBank
    > wycofuje sie z Sybiru.

    Znowu ktos puscil plote, a przepraszam, niedoinformowani panikuja.
    To ze bank "wycofal sie" z Sybiru nie znaczy, ze bedzie odrzucal
    dokumenty inne niz otrzymane Elixirem. Oznacza to tylko tyle, ze bank
    odbiorca przelewu nie bedzie wklepywal tego dokumentu sam, lecz
    zrobi to za niego (odplatnie, a jak!) BRIR i dostarczy do banku
    dokument w postaci elektronicznej (zazwyczaj Elixirem). Bank odbiorca
    otrzymuje wiec wszystko w postaci elektronicznej.
    JO

  • 5. Data: 2002-01-26 14:33:21
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sat, 26 Jan 2002 15:17:38 +0100, "jo44" <j...@f...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dokument w postaci elektronicznej (zazwyczaj Elixirem). Bank odbiorca
    >otrzymuje wiec wszystko w postaci elektronicznej.

    Oto cytat ze stron mbanku. Jak ma sie on do tego co napisales?

    "Od 1 lutego 2002 mBank wycofuje się z rozliczeń
    w systemie Sybir. Dla naszych Klientów oznacza to, że inne Banki nie
    będą mogły przekazywać do mBanku przelewów w tym systemie, co
    spowoduje skrócenie czasu realizacji przelewów do mBanku. Prosimy o
    zwrócenie szczególnej uwagi aby dyspozycje przelewów złożone w innych
    Bankach były wykonywane w systemie ELIXIR. "

    PGR

  • 6. Data: 2002-01-26 14:40:39
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" napisał w wiadomości ...
> [...]
    > zwrócenie szczególnej uwagi aby dyspozycje przelewów złożone w innych
    > Bankach były wykonywane w systemie ELIXIR. "

    Zwracam honor - nie przeczytalem tego uprzednio.
    Znaczy to jednak tylko tyle, ze mBank przerzucil koszty
    Elixiru na wplacajacego i (prawdopodobnie) zwolni
    jakas ilosc tzw tu kiedys "interfejsow", ktore dotychczas
    wklepywaly dokumenty z Sybiru. Znaczy to takze to,
    ze mBank "dba" o klienta. Nie moge sie doczekac az
    otworza jakas swoja kase, jakie to tam beda oplaty
    przy wplacie i wyplacie z rachunku!
    JO

  • 7. Data: 2002-01-26 14:54:39
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sat, 26 Jan 2002 15:40:39 +0100, "jo44" <j...@f...onet.pl> wrote:

> [...]
    >ze mBank "dba" o klienta. Nie moge sie doczekac az
    >otworza jakas swoja kase, jakie to tam beda oplaty

    Pozostaje pytanie zasadnicze - co z poczta?
    Chociaz mnie osobiscie to nie dotyczy, to wydaje mi sie, ze wciaz
    sporo ludzi wplaca do mbank-u przez poczte, a ta jest chyba
    najbardziej zatwardzialym sybir-akiem :-)
    Jesli teraz pieniadze zaczna tym ludziom wracac, to sie nie uciesza,
    zwlaszcza, ze zaplacili prowizje :-)
    No chyba, ze poczta zacznie wysylac elixirem, ale nie podejrzewam jej
    o to.
    Teoretycznie panie w okienkach powinny w takiej sytuacji odmawiac
    przyjmowania wplat, ale wszyscy wiemy, ze dla pan w oienkach pojecia
    takie jak IBAN, SYBIR, ELIXIR, MBANK, CYFRY KONTROLNE to pojecia z
    kosmosu :-)

    PGR

  • 8. Data: 2002-01-26 15:21:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@f...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a2uf86$fq$1@korweta.task.gda.pl...

> [...]
    > jakas ilosc tzw tu kiedys "interfejsow", ktore
    dotychczas
    > wklepywaly dokumenty z Sybiru. Znaczy to takze

    A dba, dba .... bo pekao sa też dba o siebie i
    zamiast wykorzystywać elixir to woli sybira,
    papierki w worki, taniej płacić od wora a potem to
    niech bak odbiorca sie martwi.

    Sark
    p.s. jezeli chodzi o wykorzystanie sybiru to, obok
    poczty, właśnie pekao sa wiedzie prym ?

  • 10. Data: 2002-01-26 16:01:25
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 26 Jan 2002 16:21:50 +0100, "Sark" <w...@p...onet.pl>
    wrote:
    >Sark
    >p.s. jezeli chodzi o wykorzystanie sybiru to, obok
    >poczty, właśnie pekao sa wiedzie prym ?

    A pkobp juz domyslnie sybirem nie wysyla ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 11. Data: 2002-01-26 18:55:03
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" napisał w wiadomości ...

    > p.s. jezeli chodzi o wykorzystanie sybiru to, obok
    > poczty, właśnie pekao sa wiedzie prym ?

    Pytanie zasadnicze brzmi: czy bank moze sobie ot tak
    powiedziec, ze od dzis nie bawi sie w Sybir. Trzeba
    by poszperac po stronach KIRu. Rozumiem, ze jesli
    nie chca czegos, to wprowadzaja extra oplaty i tak
    maja problem z glowy. Natomiast tu, mBank orzekl,
    za Sybir jest be i on sie nie bedzie w to bawil. Ale tak
    wogole, to on jest nadal dziewiczy - nie bierze oplat.
    To ja, przepraszam, pieprze takie dziewictwo.
    JO