  • 1. Data: 2004-06-07 10:18:31
    Temat: stan konta w wbk-online
    Od: "tag" <m...@o...pl>

    Jestem uzytkownikiem mbanku i inteligo jestem przyzwyczajony,ze stan konta
    jest na biezaco uaktualniany.
    Czy w WBK,dostepie internetowym do konta,gdy przychodzi do mnie przelew
    jestem na biezaco informowany i stan konta jest wtedy updatowany??
    Czekam na wazny przelew i dlatego pytam...

  • 2. Data: 2004-06-07 10:40:17
    Temat: Re: stan konta w wbk-online
    Od: "flash" <f...@o...pl>

    Użytkownik "tag" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem na biezaco informowany i stan konta jest wtedy updatowany??
    > Czekam na wazny przelew i dlatego pytam...

    W przypadku dostępu przez internet wszystkie dane są aktualizowane w czasie
    rzeczywistym.
    Jeżeli zostanie zaksięgowany przelew to od razu jest on widoczny w usługach
    elektronicznych.
    Jedynie z księgowaniem mogą być problemy, z praktyki wiem ,
    że większość przelewów przychodzących księgowana jest ok godz 16.00.
    Jeżeli przelew wykonywany jest z BZWBK do BZWBK to na koncie jest widoczny
    dopiero po faktycznym
    zaksięgowaniu, a nie tak jak to jest w mBanku odrazu po jego dokonaniu.
    Jest to spowodowane koniecznością rozliczeń między różnymi jednostkami
    banku.

  • 3. Data: 2004-06-07 12:52:32
    Od: "AndrewE" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "flash" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaksięgowaniu, a nie tak jak to jest w mBanku odrazu po jego dokonaniu.
    > Jest to spowodowane koniecznością rozliczeń między różnymi jednostkami

    eeeee, zonk
    w BZWBK dziala system centralny i ksiegowanie BZWBK -- > BZWBK sa widoczne
    odrazu

    Andrew

  • 4. Data: 2004-06-07 16:38:00
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

> [...]
    | zaksięgowaniu, a nie tak jak to jest w mBanku odrazu po jego dokonaniu.
    | Jest to spowodowane koniecznością rozliczeń między różnymi jednostkami

    Co znaczy "faktycznym zaksięgowaniu" a "jego dokonaniu"? Chodzi mi o
    różnice. Możesz to rozwinąć?

    Jak już odpowiedział ktoś widoczne są od razu po zaksięgowaniu. Może być
    problem komunikacji pomiędzy systemem centralnym banku a BZWBK_24 i stąd
    środki mogą byc na koncie a nie widać ich w kanałach elektronicznych. Ale
    jest to stan awaryjny tzn nieprawidłowy.

    Jaca

  • 5. Data: 2004-06-07 18:24:44
    Od: "flash" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Jaca" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > środki mogą byc na koncie a nie widać ich w kanałach elektronicznych. Ale
    > jest to stan awaryjny tzn nieprawidłowy.

    Różnica polega na tym że w mBank , jak robi się przelew wewnętrzny, to jest
    on widoczny na koncie odbiorcy zaraz po jego dokonaniu.
    W BZWBK jak robie przelew wewn. to zawsze na koncie odbiorcy pojawia się on
    w tym samym momencie co przelewy przychodzące z innych banków ( w czasie
    sesji przychodzącej elixir)[nie jest to stan awaryjny, bo sytuacja powtarza
    się już kilkanaście razy, przy przelewie kasy z mojego konta na konto brata,
    lub rodziców]. Jedynie wpłaty w kasie sprawiają że środki odrazu pojawiają
    się na koncie.

  • 6. Data: 2004-06-07 18:55:45
    Od: "piotrek" <p...@o...pl>

> [...]
    brata,
    > lub rodziców]. Jedynie wpłaty w kasie sprawiają że środki odrazu pojawiają

    Bzdura! Moj pracodawaca i ja mamy konta w WBKu, jak tylko potwierdzi
    operacje to kasa jest u mnie na koncie. Wszystko jest on-line. Nie ma
    zadnych przestojow.

  • 7. Data: 2004-06-07 19:54:42
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

    Użytkownik "piotrek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    | Bzdura! Moj pracodawaca i ja mamy konta w WBKu, jak tylko potwierdzi
    | operacje to kasa jest u mnie na koncie. Wszystko jest on-line. Nie ma
    | zadnych przestojow.

    Nie ma już WBKu, nie ma ;) ale nieważne
    Wydaje mi się, że problem tkwi w komunikacji czy tez replikacji aktualnego
    salda do kanału internet.

    Inny przykład:
    Czy mógły ktoś sprawdzić kto ma Lokatę24 czy w dniu zapadalności tejże
    lokaty widzi w necie dopisane odsetki? Ale chodzi dokładnie o dzień
    zapadalności.

    Jaca

  • 8. Data: 2004-06-07 19:58:38
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

> [...]
    | Czy mógły ktoś sprawdzić kto ma Lokatę24 czy w dniu zapadalności tejże
    | lokaty widzi w necie dopisane odsetki? Ale chodzi dokładnie o dzień

    Dobrze się składa - jutro zapada lokata24 na moim rachunku. Zobaczymy czy
    odsetki są dopisane czy też nie.

    Jaca

  • 9. Data: 2004-06-08 15:35:49
    Od: "flash" <f...@o...pl>

> [...]
    > >
    > Bzdura! Moj pracodawaca i ja mamy konta w WBKu, jak tylko potwierdzi
    > operacje to kasa jest u mnie na koncie. Wszystko jest on-line. Nie ma

    A pracodawca ma zwykły dostęp przez internet czy Minibank24 ???

  • 10. Data: 2004-06-08 19:10:30
    Od: "G19" <gucio19@_NO_SPAM_hotmail.com>

> [...]
    > zaksięgowaniu, a nie tak jak to jest w mBanku odrazu po jego dokonaniu.
    > Jest to spowodowane koniecznością rozliczeń między różnymi jednostkami

    Wydaje mi się, że to działa trochę inaczej. BZWBK w ostatnich latach
    wprowadził centralny system rozliczeniowy, więc o księgowaniach pomiędzy
    jednostkami banku raczej mowy być nie może. Z doświadczenia wiem, że
    transakcja wewnętrzna (tzn. pomiędzy rachunkami prowadzonymi w BZWBK) w
    momencie zaksięgowania w systemie pojawia się na obu rachunkach - obciążanym
    i uznawanym - praktycznie jednocześnie. Ale zanim zostanie zaksięgowana może
    czekać np. kiedy system jest off-line i widać ostatnie saldo sprzed
    przejścia w ten tryb - wtedy wszystkie transakcje oczekują na wykonanie.
    Kiedy system przejdzie w tryb on-line zostaną wykonane a w internecie
    zobaczysz aktualne saldo.

    G19