  • 1. Data: 2002-10-03 19:02:54
    Temat: sprawdzanie poreczycieli przez banki
    Od: "TU" <u...@g...pl>

    Biore kredyt i musze zalatwic poreczycieli. Mam 2 pytanka:
    Czy banki NAPRAWDE sprawdzaja czy poreczyciele maja zaciagniete kredyty w
    innych bankach?
    Czy jezeli poreczyciel poreczy mi kredyt wplynie to na jego zdolnosci
    kredytowe przy zaciaganiu nastepnego kredytu?
    pozdrawiam TU

  • 2. Data: 2002-10-05 06:36:58
    Temat: Re: sprawdzanie poreczycieli przez banki
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Biore kredyt i musze zalatwic poreczycieli. Mam 2 pytanka:
    > Czy banki NAPRAWDE sprawdzaja czy poreczyciele maja zaciagniete kredyty w
    > innych bankach?

    Widzi mi sie, ze moga. BIK to umozliwia chyba.

    > Czy jezeli poreczyciel poreczy mi kredyt wplynie to na jego zdolnosci
    > kredytowe przy zaciaganiu nastepnego kredytu?

    A tu jestem pewien: NIE
    Banki nie wymieniaja sie informacjami na temat poreczycieli. Jesli jestes
    poreczycielem to nie TY zaciagnales kredyt.

    Michal.

  • 3. Data: 2002-10-05 10:02:07
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > A ja slyszalem ze tak kolezanka nie dostala kredytu bo poreczyla drugiej
    > ktora mocno spozniala sie ze splata rat.

    A - to tak. Jak juz zyrujesz kredyt komus kto nie placi - to tak
    :-)

    Michal

  • 4. Data: 2002-10-05 11:08:57
    Od: "Alek" <y...@s...cyf-kr.edu.pl>

> [...]
    A ja slyszalem ze tak kolezanka nie dostala kredytu bo poreczyla drugiej
    ktora mocno spozniala sie ze splata rat.
    Al

  • 5. Data: 2002-10-05 12:55:38
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 5 Oct 2002 08:36:58 +0200, "Michal Kukula"
    <m...@a...net.pl> wrote:

    >A tu jestem pewien: NIE

    A skad ta pewnosc :-) ?

    >Banki nie wymieniaja sie informacjami na temat poreczycieli.

    Wymieniaja. W BIKu znajduja sie takze informacje o poreczeniach.
    Oprocz tego zawsze banki moge przesylac miedzy soba zapytania.

    >Jesli jestes
    >poreczycielem to nie TY zaciagnales kredyt.

    Ale czy fakt poreczenia wplywa na zdolnosc kredytowa to zalezy juz od
    procedur w danym banku. W skrajnym przypadku poreczenie moze przy
    liczeniu zdolnosci byc traktowane identycznie jak "wlasny" kredyt.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 6. Data: 2002-10-05 15:51:50
    Od: "Konrad" <k...@p...pl>

    Witam
    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Widzi mi sie, ze moga. BIK to umozliwia chyba.
    moga i naprawde sprawdzaja

    > A tu jestem pewien: NIE
    a ja jestem pewien - TAK.

    > Banki nie wymieniaja sie informacjami na temat poreczycieli.
    naprawde? hm... myslalem, ze skoro przekazuje sie dane poreczycieli do BIK
    to wymiana nastepuje... ale pewnie sie myle

    > Jesli jestes
    > poreczycielem to nie TY zaciagnales kredyt.
    co nie znaczy, ze nie Ty bedziesz go splacac :)

    pzdr
    Konrad

  • 7. Data: 2002-10-05 19:21:48
    Od: greg <g...@b...pl>

    TU wrote:
    > Biore kredyt i musze zalatwic poreczycieli. Mam 2 pytanka:
    > Czy banki NAPRAWDE sprawdzaja czy poreczyciele maja zaciagniete kredyty w
    > innych bankach?

    Zobaczysz po tym co odpowie Twoj bank. Jak poreczyciel nie ma zdolnosci
    z powodu innych kredytow, a bank odmowi to bedziesz wiedzial, ze tak.
    KAZDY POWAZNY BANK nie daje kredytu bez mozliwosci jego splacenia. Z
    innymi bankami nie wspolpracuje

    > Czy jezeli poreczyciel poreczy mi kredyt wplynie to na jego zdolnosci
    > kredytowe przy zaciaganiu nastepnego kredytu?

    jw.

    Dal znac o dalszym ciagu i napis w ktorym banku.

    pozdr,

    greg

  • 8. Data: 2002-10-05 20:19:08
    Od: b...@h...com (maxman)

    a ja slyszalem o takim fakcie z zycia kolegi ze jezeli poreczycielem jest osoba ktora

    splaca kredyt to bank kredytodawca zabezpieczajac swoje interesy potrafi nawet
    przeslac nieprawdziwa informacje do BIK :) aby zyrant nie podejmowal sie
    niepotrzebnych obciazen finansowych :)

    Max