  • 1. Data: 2007-06-27 10:55:14
    Temat: splata kk poleceniem zaplaty - bezpieczna?
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    czy bezpiecznie jest poprosić o regulowanie zadłużenia kk w drodze polecenia
    zapłaty?

    na ile wcześniej (oby nie za wcześnie, w końcu chciałbym spłacać pod koniec
    grace period a nie na początku) bank karty wysyła informację do banku
    płacącego o wysokości zaległości do spłacenia?

    czy bank-wydawca-karty odpowiednio wcześniej poprosi o uregulowanie
    należności za transakcje bank prowadzący rachunek?
    a tym samym: czy duże jest ryzyko, że (z jakiegoś powodu) przelew dotrze do
    banku-wydawcy-karty o jedną sesję za późno, następnego dnia, i będą
    doliczane dodatkowe opłaty i kary?

    jeśli to ma znaczenie: karta citi, rachunek lukas, opłat za taką kombinację
    brak.

  • 2. Data: 2007-06-27 11:09:01
    Temat: Re: splata kk poleceniem zaplaty - bezpieczna?
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Konrad N.S. napisał(a):

> [...]
    > koniec grace period a nie na początku) bank karty wysyła informację do
    > banku płacącego o wysokości zaległości do spłacenia?

    Bank-wierzyciel wysyła do banku-dłużnika PZ rano, a przelew dostaje tego
    samego dnia po południu. Dzień wysyłki dobiera wtedy kiedy trzeba i to
    na niego spada odpowiedzialność za odpowiedni wybór dnia. Ty masz tylko
    zapewnić środki na koncie. Jeśli coś mu się pochrzani z datami, to jego
    wina i nie powinien cię za to obciążyć karą. Spłacam w ten sposób kredyt
    i działa poprawnie, nawet gdy dzień spłaty wypadnie w dzień wolny od pracy.

    Karol

  • 3. Data: 2007-06-27 12:01:02
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Karol S porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > zapewnić środki na koncie. Jeśli coś mu się pochrzani z datami, to jego
    > wina i nie powinien cię za to obciążyć karą.

    Ale co jesli bank-wierzyciel wysle PZ z samego rana a bank-dluznik
    przesle kase zbyt pozno i karta nie zostanie w terminie splacona?
    Bank od KK doliczy klientowi kare/odsetki i klient bedzie musial sie sam
    bujac z bankiem-dluznikiem.
    Kolega mial kiedys (fakt, dawno temu - z 5 lat temu) podobna sytuacje.
    PZ oplacal abo za komorke. Konto mial w Pekao SA, byla to filia
    'studencka', zlokalizowana przy osiedlu studenckim, nieczynna w okresie
    wakacyjnym (dla Lodzian - Lumumbowo). Faktury wakacyjne nie zostaly
    oplacone bo akurat ta filia banku miala wolne w wakacje i nie mial kto
    odbierac korespondencji, zajmowac sie tym itp. Po 2. nieoplaconej
    fakturze operator zablokowal telefon i naliczyl kare. Koledze zalezalo
    na czasie, naleznosc uregulowal, kare zaplacil, operator polecil scigac
    bank. Poszedl do banku (po wakacjach, jak juz ta filia byla czynna), pan
    z okienka powiedzial 'prosze zlozyc reklamacje na pismie, pismo nalezy
    zawiezc do naszej centrali w Lodzi'. Jak sie skonczyla sprawa, czy
    kolega dostal zwrot kasy od banku - nei wiem.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-06-27 12:25:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Karol S pisze:

    > Bank-wierzyciel wysyła do banku-dłużnika PZ rano, a przelew dostaje tego

    Nie!
    Bank wierzyciela wysyła PZ rano, a bank dłużnika *ewentualnie* może
    odesłać odmowę.
    Jeśli 3cią sesją odmowa nie trafi do banku wierzyciela, to przyjmuje się
    ,że "zapłacone". Nie ma żadnego "przelewu"

    KJ

  • 5. Data: 2007-06-27 12:26:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    badzio pisze:
    > Patrze, patrze a tu Karol S porozsypywal nastepujace haczki:

    [...]

    > Kolega mial kiedys (fakt, dawno temu - z 5 lat temu) podobna sytuacje.
    > PZ oplacal abo za komorke. Konto mial w Pekao SA, byla to filia
    > 'studencka', zlokalizowana przy osiedlu studenckim, nieczynna w okresie
    I to było PZ ? Czy zlecenie obciążania ror ?
    KJ

  • 6. Data: 2007-06-27 12:52:45
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > Jeśli 3cią sesją odmowa nie trafi do banku wierzyciela, to przyjmuje się
    > ,że "zapłacone". Nie ma żadnego "przelewu"

    Hmmm. Zaciekawiło mnie to. Czyli jeśli bank dłużnika otrzyma PZ, to
    wyksięgowuje środki z konta i nic więcej nie robi. A bank wierzyciela,
    jeśli nie dostanie żadnej zwrotnej informacji od banku dłużnika, to
    wieczorem zaksięgowuje środki. W sumie to całkiem logiczne, jak się
    głębiej zastanowić :)

    Czyli dylematy autora wątku:

    nie mają racji bytu. Organizacja PZ jest taka, że bank wierzyciela dowie
    się o skutku PZ zawsze tego samego dnia.

    Karol

  • 7. Data: 2007-06-27 13:17:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Karol S pisze:
    [...]

    > Czyli dylematy autora wątku:

    > nie mają racji bytu. Organizacja PZ jest taka, że bank wierzyciela dowie
    > się o skutku PZ zawsze tego samego dnia.

    Sciślej: słyszałem o (niepotwierdzonych) przypadkach, że odmowa była
    wysyłana później. Nie zmienia to faktu, że jeśli tylko pacjent ma środki
    na r-ku, to nie musi się niczym martwić.

    KJ

  • 8. Data: 2007-06-27 13:19:53
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kamil Jońca porozsypywal nastepujace haczki:
    > I to było PZ ? Czy zlecenie obciążania ror ?

    Kolega mowil o PZ. Ale mogl pomylic i miec zlecenie obciazeina ROR
    --
    badzio

  • 9. Data: 2007-06-27 15:27:04
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f5to9b$gr9$1@inews.gazeta.pl...

    > Kolega mowil o PZ. Ale mogl pomylic i miec zlecenie obciazeina ROR

    wyjaśnień kilka:

    - podczas rozmowy z city linią powiedziano mi, że to polecenie zapłaty, bo
    myliłem to ze zleceniem stałym.

    - od citibanku dostałem do wypełnienia druk "zgoda obciążenia rachunku"
    ("niniejszym wyrażam zgodę... do obciążenia wskazanego poniżej rachunku
    bankowego, w drodze polecenia zapłaty, kwotami wynikającymi z moich
    zobowiązań...")
    ("niniejszy dokument stanowi jednocześnie zgodę dla wskazanego powyżej banku
    do obciążenia mojego rachunku bankowego w drodze polecenia zapłaty...")

    - rachunek do obciążania w lukas banku to e-konto (więc chyba "ror"?)

    - tym sposobem "reguluje się" mój abonament za komórkę, i w formie płatności
    figuruje na fakturze "polecenie zapłaty"

    tyle wyjaśnień, jeśli to coś pomoże.

    ***

    podsumowując:

    mając środki na koncie (większe niż długi na karcie) mogę być spokojny?
    nie interesuje mnie kiedy i czy na czas banki się rozliczą?

  • 10. Data: 2007-06-27 15:29:18
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > Sciślej: słyszałem o (niepotwierdzonych) przypadkach, że odmowa była
    > wysyłana później. Nie zmienia to faktu, że jeśli tylko pacjent ma środki
    > na r-ku, to nie musi się niczym martwić.

    tak, zapomniałem o tym warunku:
    środki będą zawsze na rachunku w lukasie, więcej niż kwota dokonanych
    transakcji.

    czyli jestem spokojny 'pacjent', dziękuję za pomoc i wyjaśnienia.