    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: splata kk poleceniem zaplaty - bezpieczna?
    Date: Wed, 27 Jun 2007 14:01:02 +0200

    Patrze, patrze a tu Karol S porozsypywal nastepujace haczki:
    > Bank-wierzyciel wysyła do banku-dłużnika PZ rano, a przelew dostaje tego
    > samego dnia po południu. Dzień wysyłki dobiera wtedy kiedy trzeba i to
    > na niego spada odpowiedzialność za odpowiedni wybór dnia. Ty masz tylko
    > zapewnić środki na koncie. Jeśli coś mu się pochrzani z datami, to jego
    > wina i nie powinien cię za to obciążyć karą.

    Ale co jesli bank-wierzyciel wysle PZ z samego rana a bank-dluznik
    przesle kase zbyt pozno i karta nie zostanie w terminie splacona?
    Bank od KK doliczy klientowi kare/odsetki i klient bedzie musial sie sam
    bujac z bankiem-dluznikiem.
    Kolega mial kiedys (fakt, dawno temu - z 5 lat temu) podobna sytuacje.
    PZ oplacal abo za komorke. Konto mial w Pekao SA, byla to filia
    'studencka', zlokalizowana przy osiedlu studenckim, nieczynna w okresie
    wakacyjnym (dla Lodzian - Lumumbowo). Faktury wakacyjne nie zostaly
    oplacone bo akurat ta filia banku miala wolne w wakacje i nie mial kto
    odbierac korespondencji, zajmowac sie tym itp. Po 2. nieoplaconej
    fakturze operator zablokowal telefon i naliczyl kare. Koledze zalezalo
    na czasie, naleznosc uregulowal, kare zaplacil, operator polecil scigac
    bank. Poszedl do banku (po wakacjach, jak juz ta filia byla czynna), pan
    z okienka powiedzial 'prosze zlozyc reklamacje na pismie, pismo nalezy
    zawiezc do naszej centrali w Lodzi'. Jak sie skonczyla sprawa, czy
    kolega dostal zwrot kasy od banku - nei wiem.
    --
    badzio