    From: Karol S <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: splata kk poleceniem zaplaty - bezpieczna?
    Date: Wed, 27 Jun 2007 14:52:45 +0200

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie!
    > Bank wierzyciela wysyła PZ rano, a bank dłużnika *ewentualnie* może
    > odesłać odmowę.
    > Jeśli 3cią sesją odmowa nie trafi do banku wierzyciela, to przyjmuje się
    > ,że "zapłacone". Nie ma żadnego "przelewu"

    Hmmm. Zaciekawiło mnie to. Czyli jeśli bank dłużnika otrzyma PZ, to
    wyksięgowuje środki z konta i nic więcej nie robi. A bank wierzyciela,
    jeśli nie dostanie żadnej zwrotnej informacji od banku dłużnika, to
    wieczorem zaksięgowuje środki. W sumie to całkiem logiczne, jak się
    głębiej zastanowić :)

    Czyli dylematy autora wątku:

    nie mają racji bytu. Organizacja PZ jest taka, że bank wierzyciela dowie
    się o skutku PZ zawsze tego samego dnia.

    Karol