  • 1. Data: 2004-02-14 21:01:04
    Temat: smsKod - nowa metoda autoryzacji transakcji
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@g...pl>

    http://www.bzwbk.pl/u235/template/news,Browse.wm/nav
    i/1614

    Bezpieczna, łatwa w obsłudze i tania w użytkowaniu nowa forma akceptacji
    transakcji - smsKod wymaga jedynie posiadania telefonu komórkowego. Dzięki
    niej każdą transakcję dokonywaną przez Internet można dodatkowo zabezpieczyć
    specjalnym kodem. Wykonując przelew wprowadzasz wszystkie niezbędne dane po
    czym system wyśle na Twój telefon komórkowy wiadomość sms z kodem
    bezpieczeństwa, którym potwierdzasz transakcję. W ten sposób wszystkie
    dyspozycje "podpisujesz" za pomocą swojego telefonu komórkowego. Każdy smsKod
    jest unikatowy i aktywny tylko przez trzy minuty, co czyni go bardzo
    bezpiecznym i praktycznie niemożliwym do wykorzystania przez osoby
    niepowołane.

    -----------
    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.cuf.prv.pl

  • 2. Data: 2004-02-14 21:14:42
    Temat: Re: smsKod - nowa metoda autoryzacji transakcji
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Marcin Dominiak" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c0m2ag$1bi$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > transakcji - smsKod wymaga jedynie posiadania telefonu komórkowego. Dzięki
    > niej każdą transakcję dokonywaną przez Internet można dodatkowo

    Ciekawe czy z Era sie dogadywali, bo u nich dokladnie tak samo wygladalo
    (moze nadal wyglada?) logowanie sie do internetowego biura obslugi abonenta.

    Daniel

  • 3. Data: 2004-02-14 21:23:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    W wiadomości <news:c0m357$960$1@news.onet.pl>
    dnia 14 luty 2004, Daniel M.J. wstukał(a)

> [...]
    > (moze nadal wyglada?) logowanie sie do internetowego biura obslugi abonenta.

    Racsej nie kupili produkt od PortWise (Lemon Planet) albo podobnego:
    <http://www.portwise.com/products-mid.shtml>

    Tylko dlaczego toto nazywa się mID ;<

    --
    Tomasz Nycz
    Czasami, z nieznanych przyczyn, powstaje synapsa pomiędzy ośrodkiem

  • 4. Data: 2004-02-14 21:41:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

> [...]

    > (moze nadal wyglada?) logowanie sie do internetowego biura obslugi abonenta.

    Raczej kupili produkt od PortWise (Lemon Planet) albo podobnego:

  • 5. Data: 2004-02-14 21:54:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    W wiadomości <news:1wyqunkgzzls0.dlg@int.dyndns.org.invalid>
    dnia 14 luty 2004, 'Tom N' wstukał(a)

> [...]
    > dnia 14 luty 2004, Daniel M.J. wstukał(a)

    > Raczej kupili produkt od PortWise (Lemon Planet) albo podobnego:

    I czym się różni ideologicznie od patentu RSA (coś wiem, coś mam)?

    No i jeszcze to (wytłuszczenia moje):

    Korzystasz z Internetu i telefonu komórkowego? Jesteś osobą, która nie
    marnuje czasu na stanie w kolejkach? *Płacisz dużo rachunków*, w
    większości przez Internet i chciałbyś jeszcze bardziej zabezpieczyć
    swoje transakcje, *nie chcesz jednak kupować tokena?* Właśnie z myślą o
    Tobie przygotowaliśmy nową formę akceptacji transakcji, która wprowadza
    zupełnie nową jakość na rynku bankowych usług elektronicznych w Polsce -
    smsKod.

    Aktywacja usługi jest bezpłatna. Jeśli dokonujesz *nie więcej niż pięciu
    przelewów miesięcznie to w dalszym ciągu nic nie płacisz za korzystanie
    z smsKod. Natomiast każde następne wykorzystanie smsKod kosztuje* Cię
    tylko 0,20 PLN.

  • 6. Data: 2004-02-14 21:56:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

  • 7. Data: 2004-02-14 22:12:46
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Dominiak napisał:

> [...]
    > jest unikatowy i aktywny tylko przez trzy minuty, co czyni go bardzo
    > bezpiecznym i praktycznie niemożliwym do wykorzystania przez osoby

    Heh, jakas kupe czasu temu pisalem o czyms takim na tej grupie. Jako o
    pomysle, a nie konkretnej realizacji. I widze, ze ktos tego zaczyna
    uzywac. Usluga jest OK.

    Bartol

  • 8. Data: 2004-02-14 22:14:10
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik 'Tom N' napisał:

> [...]
    > dalszym ciągu *nic nie płacisz za korzystaniez smsKod*.
    > *Natomiast każde następne wykorzystanie smsKod kosztuje* Cię tylko 0,20

    Jesli wprowadza mozliwosc definiowania kwoty przelewu powyzej ktorej
    trzeba podac kod, to bedzie jeszcze lepiej. A 20 gr za kod, to nie jest
    wygorowana suma.

    Bartol

  • 9. Data: 2004-02-14 22:19:58
    Od: "gasper" <g...@p...com>

> [...]

    > jest unikatowy i aktywny tylko przez trzy minuty, co czyni go bardzo
    > bezpiecznym i praktycznie niemożliwym do wykorzystania przez osoby

    hmmm - na przykładzie komisji śledczeń Rywina wiemy, że nie tak bardzo
    bezpieczny...
    smsy mogą odczytywać pracownicy sieci gsm - zdrapke i tokena trudniej
    podjrzec
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-02-14 22:20:38
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2004 23:19:58 +0100, gasper napisal/a:

    > hmmm - na przykładzie komisji śledczeń Rywina wiemy, że nie tak bardzo
    > bezpieczny...
    > smsy mogą odczytywać pracownicy sieci gsm - zdrapke i tokena trudniej
    > podjrzec
    co z tego, że ktos gdzies takiego sms-a przeczyta????
    poza smskodem potrzebuje numer NIK i PIN danej osoby żeby w ogóle
    zalogowac się do strony
    --
    KrzysiekL