eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiserwis transakcyjny ING a prezentacja historii › serwis transakcyjny ING a prezentacja historii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: serwis transakcyjny ING a prezentacja historii
    Date: Sat, 15 Apr 2017 00:04:36 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 64
    Message-ID: <ocrh1l$1p42$1@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: 3w+6a8+8VGXsqa2328SxeQ.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: KNode/4.8.5
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:630388
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    jestem typowym fizolem i mam rachunek bieżący w ING. Od pewnego czasu ING
    rozwija nowy serwis transakcyjny bankowości elektronicznej. I o tymże nowym
    serwisie będzie - nazywa się to Moje ING.

    Otóż dla rachunku bieżącego jest widok historii (który uwzględnia też
    blokady oraz jak się okazało przy wpadce MC z 31.03.2017, uwzględnia również
    taką operację jak "zdjęcie blokady" i prezentuje ją osobno jeżeli blokada
    nie była zdjęta razem z obciążeniem) oraz można pobrać wyciąg w postaci PDF.

    Żart ING polega na tym, że w widoku historii dla rachunku prezentowane są
    transakcje kartowe z datami blokad a nie z datami obciążeń. Można każdą taką
    transakcję rozwinąć i wówczas widać datę księgowania obciążenia (jest to
    minimum D+1, dla VISY zwykle D+2). Dodatkowo jest na tym widoku kolumna
    opisana "Saldo po transakcji", która na pewno nie jest żadnym saldem. Bank w
    rozmowie telefonicznej mówi o "saldzie dostępnym".

    Zaś na wyciągu jest prezentowana prawidłowo transakcja z datą faktycznego
    obciążenia konta i nie ma tam informacji o tym jakie było saldo po każdej
    transakcji.

    Są 2 dokumenty: reg. konta https://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1000405
    oraz kom. bank. elektron. https://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1112275

    Regulamin konta definiuje "saldo dostępne" (jako środki na rachunku plus
    limit kredytowy minus blokady) oraz "saldo debetowe" (jako niedozwolone
    przekroczenie salda dostępnego na rachunku). Samego pojęcia "saldo"
    regulamin nie definiuje, mimo że definiuje 86 pojęć. Tak samo nie wspomina
    nic o definicja "saldo po transakcji" - ale rozumiem, że to nie jest to samo
    co "saldo dostępne" (bo jakby było to by się nazywało "saldo dostępne po
    transakcji").

    Komunikat dla użytkowników bankowości elektronicznej to jest tabela, która
    ma pozycję "Saldo dostępne po każdej transakcji" i jest oznaczone, że dla
    systemu Moje ING (to jest ta nowa bankowość elektroniczna) jest ta
    funkcjonalność aktywna. Czyli chociaż w Komunikacie ujęli to prawidłowo.

    Oczywiście to tzw. "saldo dostępne" ma się całkowicie nijak do czegokolwiek,
    ponieważ dla transakcji kartowych obciążenia spływają całkowicie niezależnie
    (w szczególności jak sądzę niekoniecznie w tej samej kolejności co były
    blokady). Zaś ING pokazuje te operacje w historii w kolejności zakładania
    blokad.

    Filtry po czasie w widoku historii rachunku również operują na dacie blokady
    a nie na dacie faktycznego obciążenia.

    Podejrzewam, że teraz coraz więcej banków idzie w takim kierunku, chociażby
    dlatego że klientom pewnie łatwiej zrozumieć historię prezentowaną zgodnie z
    datami blokad a nie obciążeń. Dodatkowo prezentowane "saldo dostępne" to
    rzeczywiście odpowiada temu, co klient może wydać (np. wypłacić z bankomatu
    czy zapłacić w sklepie kartą).

    Tym niemniej wydaje mi się, że takie ułatwianie jest bardzo nie fair.
    Przecież obciążenia z transakcji kartowych przychodzą jednak w takich dniach
    jak jest to pokazane na wyciągu. Nie rozumiem też jakim problemem dla banku
    byłoby prezentowanie widoku historii na dwa sposoby - tak żeby klient mógł
    sobie wybrać.

    Czy tego typu podejście dzieje się w innych bankach?

    --
    Wysłane z pola.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1