  • 1. Data: 2014-12-21 22:25:22
    Temat: raiffeisen - konto wygodne a konto aktywne
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Witam,

    czytam sobie aktualnie obowiązującą w ReiffeisenPolbank taryfę opłat:
    http://raiffeisenpolbank.com/documents/30393755/3610
    2034/Tabela_05122014.pdf

    Jest konto osobiste Aktywne i konto osobiste Wygodne.

    Znalazłem takie różnice:

    * zwolnienie z opłaty za debetówkę: wygodne: więcej niż 6 operacji kartą na
    miesiąc; aktywne: więcej niż 350 PLN w operacjach kartą za miesiąc;

    * kwestia przeliczania operacji karta z walut na PLNy - w tabeli sa podane
    prefiksy kart i w sumie nie wiadomo czy do obu kont na pewno mozna otrzymac
    wszystkie opisane tam typy kart - ale prawdopodobnie nie ma tutaj roznicy

    * jest inny maks. limit wyplat karta dzienny: 5k/10k PLN

    * na koncie aktywnym droższe przelewy przez telefon (0/5 PLN) i droższe
    przelewy zlecane w placówce (5/10 PLN); i dla przelewów walutowych też
    odpowiednio droższe

    * konto aktywne ma opłatę za drugą i kolejne wypłaty w placówce - 0.2%/5PLN

    * konto aktywne ma debet w koncie bez oprocentowania do 1.000 PLN

    Do tego jest jakaś "promocja" od początku 2014 do końca sierpnia 2015 roku:
    http://raiffeisenpolbank.com/c/document_library/get_
    file?uuid=44c45474-
    f577-46cd-8099-501ec99c109b&groupId=30393755

    Promocja polega na tym, że konto "wygodne" oferuje cashback, maksymalnie 15
    PLN na miesiąc, przy czym przez 3 miesiące to jest 1% z zakupów, czyli z
    1500 PLN zakupów cashback 1% daje 15 PLN, przez kolejne 3 miesiące cashback
    jest 2%, czyli z 750PLN zakupów 2% to 15PLN. Dodam, że jakbym otwierał takie
    konto teraz, to do sierpnia i tak jest już tylko 8 miesięcy. Zatem nawet ten
    cashback 2% będzie trwał już tylko 2 miesiące.

    Dodatkowo wszelkie wpływy z przelewów na konto "wygodne", o ile ich nadawcą
    nie jest właściciel konta, produkują premię, przez 3 miesiące 1% ale maks to
    jest 40 PLN na 3 miesiące. Czyli ja to rozumiem tak, że jak w miesiącu 4
    miałbym 4000 PLN przelewu, to dostałbym 40 PLN, w miesiącu 5 za przelew min.
    1000 PLN nie dostałbym nic, w miesiącu 6 za przelew min. 1000 PLN nie
    dostałbym nic, w miesiącu 7 za przelew 4000 PLN dostałbym 40 PLN i tak
    dalej.

    W sumie można (było) ciągnąć 85 PLN na 3 miesiące (40 PLN z premii do pensji
    i 45 PLNów z cashback).

    No to tyle o promocji. Uff.

    To teraz właściwe pytanie z którym się zwracam do grupy :D

    Czy rzeczywiście jest tak, że konto "aktywne" i "wygodne" to jest
    praktycznie to samo, tylko że jak się pójdzie do markurka, to oferują konto
    "wygodne" ponieważ roztaczają przed klientem wizję dodatkowych premii?

    Ma ktoś pomysł czemu bank nie dołożył opisanej promocji do obu kont? W ogóle
    skąd się wzięły 2 konta osobiste o tak zbliżonych (niemal identycznych)
    warunkach prowadzenia?

    --
    Wysłane z pola.

  • 2. Data: 2014-12-22 02:55:58
    Temat: Re: raiffeisen - konto wygodne a konto aktywne
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2014-12-21 22:25, janek z pola pisze:

    > Czy rzeczywiście jest tak, że konto "aktywne" i "wygodne" to jest
    > praktycznie to samo, tylko że jak się pójdzie do markurka, to oferują konto
    > "wygodne" ponieważ roztaczają przed klientem wizję dodatkowych premii?

    Ja się sama przeniosłam z aktywnego (na które mi zmieniono konto Allegro
    po zakończeniu promocji), co mnie kosztowało 20 czy 25 PLN, ale się
    zwróciło po 3 wypłatach z bankomatu (w wygodnym bez prowizji są firmowe
    i euronet, w aktywnym tylko firmowe).

    --
    Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
    jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,