  • 1. Data: 2005-04-06 14:09:42
    Temat: rachunek bankowy za granica
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    witam

    czy obywatel polski moze otworzyc konto osobiste poza granica RP?

    jezeli tak to czy jest jakies rozroznienie pomiedzy krajami UE i innymi,

    jak kwestia ta wyglada w przypadku dz. gosp.?

    moze ktos wie gdzie mozna na ten temat poczytac

    z gory dzieki za wszelkie wskazowki

    pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2005-04-06 14:12:45
    Temat: Re: rachunek bankowy za granica
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Robert wrote:
    > witam
    >
    > czy obywatel polski moze otworzyc konto osobiste poza granica RP?

    Tak.

    > jezeli tak to czy jest jakies rozroznienie pomiedzy krajami UE i
    > innymi,

    Nie. Jest za to rozróżnienie między krajami OBWE i pozostałymi. Zakładanie
    kont w krajach poza OBWE nadal jest nielegalne.

  • 3. Data: 2005-04-06 14:13:22
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert <r...@a...pl> wrote:
    > czy obywatel polski moze otworzyc konto osobiste poza granica RP?
    >
    > jezeli tak to czy jest jakies rozroznienie pomiedzy krajami UE i
    > innymi,
    > jak kwestia ta wyglada w przypadku dz. gosp.?

    Bez ograniczen (no chyba, ze ci sami nie zaloza, bos nie rezydent) w
    krajach OECD i Liechtensteinie.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-04-06 14:15:40
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie. Jest za to rozróżnienie między krajami OBWE i pozostałymi.
    > Zakładanie kont w krajach poza OBWE nadal jest nielegalne.

    Tfu! OECD oczywiście.

  • 5. Data: 2005-04-06 14:49:11
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    Oczywiscie przepisy dot. transferow kwot > 10k euro (w przeliczeniu na zl)
    nadal obowiązują?
    Należy miec zgode NBP na transfer czy po prostu wymagaja udokumentowania
    pochodzenia tej kasy?

    Znacie banki zagraniczne, w ktorych Polak mieszkajacy w Polsce moze zalozyc
    konto przez internet ?

    pozdrawiam
    Robert

  • 6. Data: 2005-04-06 15:15:23
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Robert <r...@a...pl> wrote:

    > Oczywiscie przepisy dot. transferow kwot > 10k euro (w przeliczeniu na zl)
    > nadal obowiązują?

    Tak.

    > Należy miec zgode NBP na transfer czy po prostu wymagaja udokumentowania
    > pochodzenia tej kasy?

    Zalezy. Pytalem o to ostatnio w Multibanku o ich polityke. Jesli sprawa
    dotyczy osob prywatnych i przelewow miedzy wlasnymi rachunkami:
    a. kwota ponizej 10kE - praktycznie nigdy o nic nie prosza
    b. kwota powyzej 10kE - praktycznie zawsze prosza o okazanie dokumentow
    bedacych podstawa przelewu (np. informacja o tym, ze jestesmy wlascicielem
    takze tego drugiego rachunku)
    Nie wiem jak to wyglada w przypadku firm - podejrzewam, ze bardziej
    restrykcyjnie.

    > Znacie banki zagraniczne, w ktorych Polak mieszkajacy w Polsce moze zalozyc
    > konto przez internet ?

    Bylo kilka przykladow nie tak calkiem dawno temu. Znajdziesz w archiwum
    grupy.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 7. Data: 2005-04-06 21:05:23
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Glenn napisała:

    > Tfu! OECD oczywiście.

    :D

  • 8. Data: 2005-04-07 18:31:30
    Od: "pytajnik" <s...@g...hell>

    > Bylo kilka przykladow nie tak calkiem dawno temu. Znajdziesz w archiwum
    > grupy.

    Laskawco, jezeli wiesz, to podziel sie. Troche ostatnio nie czytalem grupy,
    moze mi umkenelo. Pierwsze slysze, zeby Polak zalozyl konto przez internet
    gdzies poza granicami kraju bedac w Polsce.

    Pytajnik

  • 9. Data: 2005-04-07 19:31:08
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    pytajnik <s...@g...hell> wrote:

    > Laskawco, jezeli wiesz, to podziel sie. Troche ostatnio nie czytalem grupy,
    > moze mi umkenelo. Pierwsze slysze, zeby Polak zalozyl konto przez internet
    > gdzies poza granicami kraju bedac w Polsce.

    Czego nie rozumiesz w sformułowaniu "sprawdź sobie w archiwum"?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 10. Data: 2005-04-07 21:36:38
    Od: "pytajnik" <s...@g...hell>

    > Czego nie rozumiesz w sformułowaniu "sprawdź sobie w archiwum"?

    Czapka ci z glowy spadnie jak oszczedzisz mi czasu na szukanie w archiwum ?
    Wierz mi jakis czas temu szukalem na ten temat informacji (styczen - luty
    tego roku), ale jakos nie znalalzlem info, ze ktos zalozyl konto przez
    Internet. Jezeli masz, czytales o tym, masz link pod reka, to co ci szkodzi
    zaoszczezic drugiej osobie trudu ? Bo czesto szukanie danej informacji jest
    jak szukanie igly w stogu siana.

    Pytajnik