  • 1. Data: 2005-04-06 07:58:40
    Temat: konto dla obcokrajowca
    Od: "Dawid K" <d...@K...PRV.PL>

    Witam

    Mój znajomy chciałby się przenieść do Polski z Włoch. Jest emerytem i
    potrzebuje rachunku bankowego w Polsce do przelewania włoskiej emerytury
    (EUR). Poradźcie w którym banku założyć mu konto i jakie (ROR, Avista)?

    Warunki:
    1. Łatwe założnenie (brak wymogu posiadania karty stałego/czasowego pobytu;
    brak wymogu udowadniania deklarowanych wpływów na rachunek)
    2. Jak najniższe koszty przelewów z zagranicy w EUR i przewalutowania.
    3. Możliwość wydania karty płatniczej do rachunku.

    Oczekuję na waszą pomoc bo przeszedłem się po bankach i jest marnie z
    usługami, jak i z wiedzą na ten temat wśród obsługi w bankach.

    Pozdrawiam

    Dawid

  • 2. Data: 2005-04-06 10:24:10
    Temat: Re: konto dla obcokrajowca
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    Najlepiej założyć rachunek w Euro. Z tym, że jest Włochem nie powinno być
    problemu (z autopsji w ING i Millennium).

  • 3. Data: 2005-04-06 15:46:04
    Od: "Dawid K" <d...@K...PRV.PL>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>
    napisał w wiadomości news:d30db2$mq4$1@pippin.nask.net.pl...
    > Najlepiej założyć rachunek w Euro. Z tym, że jest Włochem nie powinno być
    > problemu (z autopsji w ING i Millennium).

    Czy takie ING lub Millenium pobiera opłatę za przelew przychodzący z
    zagranicy?

    Dawid

  • 4. Data: 2005-04-06 17:23:32
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Czy takie ING lub Millenium pobiera opłatę za przelew przychodzący z
    > zagranicy?
    >
    > Dawid

    Za "chwilę" nie będzie to miało znaczenia. Z bólami, ale wchodzi Euroelixir
    i przelewy będą dużo tańsze i zdaje się, że bez opłat przychodzących.
    Ciekawy rachunek ma BZ WBK. Prowadzenie kosztuje 0 PLN, dostajesz kartę
    debetową wypukłą (odpłatnie) rozliczaną bezpośrednio z rachunku w Euro (bez
    jakichkolwiek przewalutowań). Do tego niezły serwis Internetowy, też po
    angielsku. Jednak do czasu wejścia Euroelixiru trzeba uważać. BZ WBK ma
    wysokie opłaty za przelewy przychodzące.
    O ile wiem Millennium nie ma karty bezpośrednio obciążającej rachunek w
    Euro. ING chyba wprowadziło.

  • 5. Data: 2005-04-06 19:04:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> writes:

    > Za "chwilę" nie będzie to miało znaczenia. Z bólami, ale wchodzi Euroelixir

    Ja bym poczekal az wejdzie.

    MJ

  • 6. Data: 2005-04-06 19:25:56
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "rsa127" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Za "chwilę" nie będzie to miało znaczenia.

    nadzieja matką...

    > Z bólami, ale wchodzi Euroelixir

    mocno powiedziane - wchodzi.
    Z bolami weszlo przelewanie w EUR pomiedzy polskimi bankami.
    Wszyscy o tym marzylismy...;-)

    > i przelewy będą dużo tańsze i zdaje się, że bez opłat przychodzących.

    wrozka?

    --
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2005-04-07 13:30:30
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d315uj$oum$1@news.onet.pl>, r...@p...onet.pl says...

    > Za "chwilę" nie będzie to miało znaczenia. Z bólami, ale wchodzi Euroelixir
    > i przelewy będą dużo tańsze i zdaje się, że bez opłat przychodzących.

    Tak..... byc moze tak bedzie ..... tylko ze pytajacy nie forumlowal
    pytania o przelewy w Euro i w ramach krajow UE (bo tylko takie beda
    obslugiwane przez EuroElixir), pozostale beda jak jak nadal

    AP