  • 11. Data: 2002-01-21 16:33:30
    Temat: Re: pytania o VE w PKO-BP
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

    > No wiesz, nawet w banku pieniadze nie sa bezpieczne.

    Wiesz co, moj Tata mieszka w malusim miasteczku i ma ponad 70 lat, i jak
    zobaczyl, ze ludzie "ze sciany" kase wyciagaja, to mu sie spodobalo, a
    perspektywa chodzenia do sklepu z karta zamiast kasy niezwykle ucieszyla.
    Sila Go od okienka w Slaskim odciagalem :)
    Moze sie poluzuj juz , mam ROR od lat, wiele kart za soba, transakcje w
    kilku krajach swiata i raptem jedna rekalmacje o wartosci 15 zl... moze
    jednak to idzie jakos wytrzymac:)

    Wojtek

  • 12. Data: 2002-01-21 21:06:21
    Od: "Konrad" <k...@p...pl>

    Witam

    jest akceptowana. A przy okazji - ktos kilka postow wyzej napisal o limicie
    2.500. Dotyczy to tzw. limitu platniczego, bankomatowy - 900/dziennie

    > Co przez to rozumiesz? Co saldo ma wspolnego z limitem?
    w tej chwili w pko bp - nic
    > Czy jesli limit bedzie zero to jakas transakcja moze sie mimo to
    > jednak powiesc (np offline'owa?) i obciazyc moj rachunek???
    przy VE nie ma transakcji offlinowych

    > A co to za pasek? (z moim wzorem podpisu? czy bank moze na moja prosbe
    > wydac karte ktora apriori nie da sie kupowac w slepie i w Internecie?)
    wlasnie ustawiajac sobe limit platniczy na "0" sam sobie robisz taka karte
    :) Pozostanie Ci wtedy tylko bankomat.Tylko pamietaj, ze wyplacajac
    pieniadze w PKO BP nie kontrolujesz salda rachunku, a tylko dostepny limit
    na karcie. Mozna wiec sobie strzelic przez to niezly debecik...

    pozdrawiam
    Konrad

  • 13. Data: 2002-01-22 00:47:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <g...@p...onet.pl> writes:

    > No wiesz, nawet w banku pieniadze nie sa bezpieczne. Jesli ukradna
    > mi dowod, to gdyby znali nr mojego konta i to pieniadze mogli by
    > latwo wybrac. Dlatego nie nosze tego numeru w dowodzie. Dalej.

    Prawda. Ale wine ponosi wtedy bank - bo pieniadze maja nie byc wyplacene
    dowodowi osobistemu, a wlascicielowi rachunku.

    > Czeki tez nie sa idealnym wyjsciem - jesli ktos je mi uktradnie
    > to na kazdy moze wyciagnac co najmniej 300 zl (na poczcie).

    Fakt, czeki to smierc w oczach.

    Oprocz oczywiscie bankierskich, ale to inna bajka i do innych zastosowan.

    > Karta kredytowa czy debetowa - jest najmniej (moim zdaniem)
    > bezpieczna, bo w internecie mozna jej uzyc znajac sam numer
    > (o ile jesli dobrze rozumiem byla wypukla) lub po zeskanowaniu -
    > nawet bez wiedzy posiadacza.

    Fakt. Ale tez takie transakcje mozna i trzeba skutecznie reklamowac.

    > Jesli zostanie jawnie skradziona -
    > zlodziej bez skrepowania moze wyczerpac jej limit, bo sfalszowanie
    > podpisu to pestka (ekspedientki nie sa grafologami).

    Z tego tez powodu nalezy uwazac, i w przypadku kradziezy natychmiast
    karte zastrzec.

    Moim zdaniem karte latwiej upilnowac niz gotowke, poza tym
    kradziez/zgubienie gotowki oznacza pewna strate, a w przypadku kradziezy
    karty i szybkiego jej zablokowania (nie mowiac juz o zgubieniu lub
    zniszczeniu) sa bardzo duze szanse, ze strat nie bedzie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 14. Data: 2002-01-22 00:49:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <g...@p...onet.pl> writes:

    > Co przez to rozumiesz? Co saldo ma wspolnego z limitem?
    > Czy jesli limit bedzie zero to jakas transakcja moze sie mimo to
    > jednak powiesc (np offline'owa?) i obciazyc moj rachunek???

    Teoretycznie tak, ale zlodzieje nie sa raczej tak zmyslni.
    Z VC - tak, jesli nie zostanie zastrzezona w pore.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 15. Data: 2002-01-22 07:33:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net.pl>

    Użytkownik Konrad <k...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2hvr3$76r$...@n...tpi.pl...

    > A przy okazji - ktos kilka postow wyzej napisal o limicie
    > 2.500. Dotyczy to tzw. limitu platniczego, bankomatowy - 900/dziennie

    Ja napisalem.
    Nie masz racji.
    Obecnie max dzienny limit wyplat z bankomatu to 2500zl.
    Sie zmienilo w ub. roku.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 16. Data: 2002-01-22 10:29:19
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    g...@p...onet.pl wrote:

    > A co to za pasek? (z moim wzorem podpisu? czy bank moze na moja prosbe
    > wydac karte ktora apriori nie da sie kupowac w slepie i w Internecie?)

    Na dzień dzisiejszy jest w Polsce tylko jeden bank wydający kartę z
    definicji tylko do bankomatu (nie ma nawet paska na podpis) - Kredyt
    Bank (karta Cirrus).

    pzdr

    Tomek

  • 17. Data: 2002-01-22 12:59:43
    Od: maciej <k...@d...waw.pl>

    Slawek Kos wrote:

> [...]
    >
    > Ja napisalem.
    > Nie masz racji.
    > Obecnie max dzienny limit wyplat z bankomatu to 2500zl.

    witam

    a mi sie wydaje ze to Ty nie masz racji. Wczoraj bylem w IO/wawa PKO BP
    i dowiadywalem sie o zalozenie ROR-u. Pani w informacji dokladnie mi
    powiedziela ze limit dzienny wynosi 900 pln a
    platniczy 2500. Zmienilo sie owszem w ubieglym roku ja mialem 600 pln i
    to tygodniowo

    sciskam

    maciej

  • 18. Data: 2002-01-22 19:18:24
    Od: "Konrad" <k...@p...pl>

    Witam

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ja napisalem.
    > Nie masz racji.
    > Obecnie max dzienny limit wyplat z bankomatu to 2500zl.
    > Sie zmienilo w ub. roku.
    Bije sie w piersi. cytuje za www pkobp:
    "Maksymalny limit wypłaty gotówki wynosi 2 500 zł. Dla transakcji
    płatniczych maksymalny limit to 4 000 zł ale nie więcej niż 6 000 zł w ciągu
    kolejnych trzech dni."
    Pozdrawiam
    Konrad

  • 19. Data: 2002-01-22 21:08:16
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On 21 Jan 2002 11:49:29 +0100, <g...@p...onet.pl> wrote:

    >W zwiazku z tym mam kila pytan:
    >- czy ich Visa Express to to samo co Visa Electron?

    Tak
    >- czy jesli ustawie limit op. bezgotowkowych na zero to jest pewnosc,
    > ze karta ta bedzie dzialac tylko jako bankomatowa? (na PIN)

    Tak. Też tak mam. O to by karta nie działała poza bankomatem niech się
    martwi BKOBP. Ja mam umowę na któej jest limit zero i czuję się
    wystarczająco zabezpieczony.
    Limit na karcie nie związany z saldem, to zbyt łatwy kąsek dla
    złodzieja.
    Do bezgotówkowych są lepsze bezpłatne konta
    w bankach "internetowych".

    >- no i czy wybieranie z bankomatow PKOBP przy pomocy takiej karty
    > jest darmowe (bo niestety nie znalazlem tej informacji)

    Jak najbardziej.
    (za to za czeki na poczcie przyjdzie płacić).

    BAH

  • 20. Data: 2002-01-24 07:34:48
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net.pl>

    Użytkownik maciej <k...@d...waw.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@d...waw.pl...

> [...]
    > powiedziela ze limit dzienny wynosi 900 pln a
    > platniczy 2500. Zmienilo sie owszem w ubieglym roku ja mialem 600 pln i

    Pani byla niedoinformowana. W (prawie) kazdym oddziale wisza na tablicach
    ogloszen informacje. Moze powinna podejsc do sciany i przeczytac...;-).
    2500 w bankomacie i 4000 bezgotowkowych dziennie to limity maksymalne. Bank
    moze przyznac (i zwykle przyznaje nowmu) klientowi limit nizzszy. Wtedy gdy
    ty miales 600, maksymalny mogl byc zarowno 900 jak i 2500

    --
    Pozdrowienia
    ---