  • 1. Data: 2006-09-03 18:40:54
    Temat: przewłaszczenie rzeczy
    Od: Akryl <a...@o...pl>

    Witam
    Na czym polega zabezpieczenie kresytu w postaci przewłaszczenia rzeczy?
    Dziekuje z gory za odpowiedzi i przyklady.
    Pozdrawiam serdecznie
    Emila

  • 2. Data: 2006-09-03 19:39:32
    Temat: Re: przewłaszczenie rzeczy
    Od: Kuba <k...@t...jest.zly.adres.pl>

    Akryl napisał(a):
    > Witam
    > Na czym polega zabezpieczenie kresytu w postaci przewłaszczenia rzeczy?
    > Dziekuje z gory za odpowiedzi i przyklady.

    Pewnie kupujesz samochód?
    Dopóki nie spłacisz kredytu samochód będzie własnością banku,
    i jak zaczniesz zalegać to sobie z banku przyjdą i bez ceregieli
    samochód zabiorą.
    I to mimo, że w papierach jako właściciel wpisana jesteś Ty.
    A i jeszcze bank zabiera sobie kartę pojazdu.
    Oczywiście po spłacie kartę Ci odsyłąją a umowa przewłaszczenia
    wygasa.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    kuba [at] kowalczuk (KROPKA) net

  • 3. Data: 2006-09-03 20:15:06
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    Jak to mozliwe, że w papierach będzie kto inny a właścicielem kto inny?
    Banki stosuja albop przewłaszczenie całkowite albo częściowe - w obu
    wypadkach w przypadku pojazdu bank jest wpisywany w dowodzie rejestracyjnym
    jako własciciel bądź współwłaściciel pojazdu.

    > A i jeszcze bank zabiera sobie kartę pojazdu.
    > Oczywiście po spłacie kartę Ci odsyłąją a umowa przewłaszczenia
    > wygasa.

    Tak, przy czym urzędy komunikacji wymagaja dokumentu potwierdzajacego
    przeniesienie własności.

    Darek

  • 4. Data: 2006-09-03 20:17:57
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Na czym polega zabezpieczenie kresytu w postaci przewłaszczenia rzeczy?
    > Dziekuje z gory za odpowiedzi i przyklady.
    > Pozdrawiam serdecznie
    > Emila

    Google -> szukana fraza : Przewłaszczenie na zabezpieczenie

    pierwszy link
    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/narzedzia/slownik/i
    ndex.html?haslo=577

    Darek

  • 5. Data: 2006-09-03 20:56:01
    Od: Kuba <k...@t...jest.zly.adres.pl>

    Darek napisał(a):

> [...]
    > wypadkach w przypadku pojazdu bank jest wpisywany w dowodzie rejestracyjnym
    > jako własciciel bądź współwłaściciel pojazdu.

    Mam taką umowę. W dowodzie rejestracyjnym nie ma śladu informacji o
    przewłaszczeniu. Widziałem za to wpisy w dowodzie w przypadku
    zastawu rejestrowego czy jak to się tam nazywa.

  • 6. Data: 2006-09-04 18:42:53
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

    Użytkownik "Kuba" <k...@t...jest.zly.adres.pl> napisał w wiadomości

    > Mam taką umowę. W dowodzie rejestracyjnym nie ma śladu informacji o
    > przewłaszczeniu. Widziałem za to wpisy w dowodzie w przypadku
    > zastawu rejestrowego czy jak to się tam nazywa.

    Przy przewłaszczeniu na zabezpieczenie wpis powinien być - ktoś nie dopełnił
    obowiązku.
    Zastaw jest istotniejszy ale nie musi być wbity w DR (niestety) jak nie
    sprawdzisz
    możesz kupić auto z zastawem :(

    Dawidek

  • 7. Data: 2006-09-05 16:46:51
    Od: Kuba <k...@t...jest.zly.adres.pl>

    Dawidek ||gazeta pl napisał(a):

> [...]
    > obowiązku.
    > Zastaw jest istotniejszy ale nie musi być wbity w DR (niestety) jak nie

    Hehe,
    w sumie ciekawe. Bo facet (diler) namawiając mnie
    na zabezpieczenie w postaci przewłaszczenia (a nie zastawu)
    używał właśnie argumentu, że tu nie będzie pieczątki a tam będzie.
    No ale diler dilerem. Ciekawe tylko czego w banku się
    tego niedopatrzyli?