  • 1. Data: 2006-09-03 18:23:16
    Temat: Fundusze inwestycyjne - pytanie
    Od: "lukasz_s" <b...@w...vectranet.pl>

    Witam.
    Bank bankowi nierowny, fundusz funduszowi tez, podopnie jest z roznymi
    sytuacjami , dlatego tez postanowilem opisac swoja sytuacje i prosze o
    wyrozumialosc.

    Jestem mlodym czlowiekiem i chcialbym wrzucic w jakis fundusz 20.000 pln.
    Kwote bede tam trzymal 6-20 miesiecy (rozbieznosc jest spora ale wyplata
    bedzie podyktowana sprawami ktore nie jestem teraz dokladnie sprecyzowac
    czasowo).

    Moje "wymagania" co do funduszu sa nastepujace:
    - zakladajac czarny scenariusz strata zalozonych pieniedzy nie powinna
    przekroczyc 10% wplaty (2000pln)

    Mam nadzieje ze takie warunki ryzyka jakie przyjmuje spowoduja ze bede mogl
    wybrac fundusz niekoniecznie najbezpieczniejszy, czyli z pewna nutka ryzyka
    a co za tym idzie z wiekszymi % zyskow....

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi i porady.

    --

    z poważaniem
    Łukasz

  • 2. Data: 2006-09-04 10:38:40
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne - pytanie
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    >
    > Moje "wymagania" co do funduszu sa nastepujace:
    > - zakladajac czarny scenariusz strata zalozonych pieniedzy nie powinna

    akcyjne i pieniezne odpadaja, podobnie obligacyjne...
    zatem polecam jakis hybrydowy = zrownowazonego wzrostu lub stabilnego
    wzrostu, nie powinienes na nich stracic wiecej niz 10% (czarny scenariusz)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2006-09-04 10:57:24
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "lukasz_s" <b...@w...vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kwote bede tam trzymal 6-20 miesiecy (rozbieznosc jest spora ale wyplata
    > bedzie podyktowana sprawami ktore nie jestem teraz dokladnie sprecyzowac

    Rozsądnie, że patrzysz na potencjalne straty a nie zyski natomiast
    wkładanie do funduszu pieniędzy kiedy potencjalnie możesz ich potrzebować
    za 6mcy to nieporozumienie.
    Gdybyś miał 100% pewności że nie potrzebujesz ich przez 2 lata to co
    innego.

    --
    pozdr
    P.

  • 4. Data: 2006-09-04 12:15:42
    Od: "lukasz_s" <b...@w...vectranet.pl>

> [...]
    > za 6mcy to nieporozumienie.
    > Gdybyś miał 100% pewności że nie potrzebujesz ich przez 2 lata to co

    A moze zatem jakas alternatywa dla funduszy???
    Poprostu mowiac szczerze denerwuje mnie fakt trzymania takiej kwoty na
    koncie internetowym, chcialbym to gdzies wrzucic, i "nawet" 10% zesyk w
    skali 6 miesiecy bylby dla mnie zadowalajacy.
    Co do terminow to jak mowilem moze to byc 6 miesiecy a moze byc 9 czy 15.
    Moze cos innego w takim razie jestes/jestescie mi w stanie polecic.

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 5. Data: 2006-09-04 13:41:32
    Od: "l" <b...@y...com>

> [...]
    > Co do terminow to jak mowilem moze to byc 6 miesiecy a moze byc 9 czy 15.
    > Moze cos innego w takim razie jestes/jestescie mi w stanie polecic.

    Akceptując straty ja bym wsadził na fundusz GTFI (lub podobny) przez SFI
    mbank
    Zastanawiać się mógłbym czy akcyjny czy zrównoważony
    Zaryzykowałbym akcyjny .
    Czemu ? Bo małym funduszom łatwej rosnąc niż molochom
    To moja opinia. Ilu "pisarzy", tyle będzie opinii