    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przesylanie euro na konto w kraju
    Date: Thu, 13 Nov 2003 00:35:14 GMT

    In article <s...@t...ctnet.pl>, m...@c...pl
    says...

    > Mi sie wydaje ze im sie wydaje ze Polska jest juz w strefie Euro, lub
    > tez w ogole nie wiedza ze ty jestes w Polsce.
    >
    > Miedzy krajami bedacymi w strefie Euro, mozna przelewac za cene
    > przelewu krajowego (pod warunkiem uzywania numeru IBAN), czyli czesto
    > za darmo.
    >
    > Jesli chodzi o konto w polsce IBAN to najlepiej idz do Multibanku i
    > zaloz na poczekaniu konto w Euro od razu dostaniesz numer. I co wazne
    > nie pobieraja oplaty za przelewy miedzynarodowe przychodzace, a okolo
    > polowy polskich bankow pobiera, czasem niemale (od 5 do 40 zl).

    Chyba nie chodzi o strefe Euro ale o Unie Europejska. Od bodajze czerwca
    obowiazuje dyrektywa Unii Europejskiej, ktora mowi ze przelewy wewnatrz
    Unii Europejskiej powinny byc dokonywane za cene przelewu krajowego.

    Z ta Unia Europejska to glowy sobie uciac nie dam .... byc moze chodzi o
    strefe Euro. Tak czy inaczej nie jestesmy jeszcze w Unii Europejskiej (a
    tym bardziej w strefe Euro)

    AP