  • 11. Data: 2003-11-13 10:33:11
    Temat: Re: przesylanie euro na konto w kraju
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Chyba nie chodzi o strefe Euro ale o Unie Europejska. Od bodajze czerwca
    > obowiazuje dyrektywa Unii Europejskiej, ktora mowi ze przelewy wewnatrz
    > Unii Europejskiej powinny byc dokonywane za cene przelewu krajowego.
    >
    > Z ta Unia Europejska to glowy sobie uciac nie dam .... byc moze chodzi o
    > strefe Euro. Tak czy inaczej nie jestesmy jeszcze w Unii Europejskiej (a
    > tym bardziej w strefe Euro)

    To wszystko to niestety tylko teoria.
    Dyrektywa niby obowiązuje od lipca ale tylko na papierze. Sobotnia
    Rzepa podawała przykładowe ceny przelewów między krajami strefy
    euro i np. przesłanie 100 euro z Finlandii do Belgii kosztuje 71 euro,
    a 20 z Hiszpanii do Austrii aż 24.
    Wniosek - nikt tego nie egzekwuje i banki dalej działają "po staremu".

    Pix

  • 12. Data: 2003-11-13 13:10:31
    Od: "kasia war" <k...@g...pl>

    no i poszlo poczta.....dzieki za rady :]

  • 13. Data: 2003-11-13 16:04:51
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <bovemh$t8i$1@atlantis.news.tpi.pl>, p...@p...onet.pl
    says...
    > Weź pod uwagę, że strefa Euro pokrywa się terytorialnie z Unią (może z
    > wyjątkiem krajów takich jak Czarnogóra).

    Hmmm?!!! No chyba sie mylisz, nie wszystkie kraje obecnej 15tki sa w
    strefie Euro (np. Wielka Brytania i chyba Szwecja - no ktorys ze
    skandynawskich krajow)

    AP

  • 14. Data: 2003-11-13 16:44:45
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Wiem. Poza Euro jest: Dania, Szwecja i W. Brytania.

    l.net...

  • 15. Data: 2003-11-13 16:51:39
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Rany boskie. Co za straszne opłaty. To chyba Polacy jeszcze nie mają na co
    nażekać. Niestety niby mamy globalizację, ale wygląda na to, że nie objęła
    ona międzynarodowych transwerów finansowych (w sensie łatwej dostępności dla
    zwykłych ludzi). Wydaję mi się, że banki nadal traktują takie przelewy jako
    usługę luksusową i bezczelnie kasują złodziejskie opłaty.

  • 16. Data: 2003-11-14 13:26:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert" <u...@o...pl> writes:

    > Ale w czym problem? Idziesz jutro rano do dowolnego banku, ktory ma
    > numeracje NRB, zakladasz od reki konto, do numeru dopisujesz PL- i pytasz
    > sie o SWIFT - i juz masz gdzie wyslac. No chyba ze nie jestes w kraju.

    SWIFT jest zbedny przy takich przelewach, wystarczy IBAN = "PL" + NRB.
    Jest tylko taki drobny szczegol, ze chyba nikt nie wie czy/kiedy to tak
    bedzie dzialac miedzy danymi bankami.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 17. Data: 2003-11-15 07:40:25
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > no i poszlo poczta.....dzieki za rady :]

    Baardzo bym chcial zobaczyc listonosza poczty poslkiej, przynoszącego mi
    przekaz w EURO ... cos mi sie ta dyskusja mętna wydaje, albo jej nie
    zrozumialem calkowicie
    Wojtek

  • 18. Data: 2003-11-16 12:00:49
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-11-13, Pawe? Nyczaj <p...@p...onet.pl> wrote:
    > We 1/4 pod uwag?, ?e strefa Euro pokrywa si? terytorialnie z Uni? (mo?e z
    > wyj?tkiem krajów takich jak Czarnogóra).

    A od kiedy to Czarnogora jest w Unii?
    I od kiedy w UK jest Euro?

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 19. Data: 2003-11-16 12:03:31
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-11-13, pix <p...@w...pl> wrote:

    > To wszystko to niestety tylko teoria.
    > Dyrektywa niby obowi?zuje od lipca ale tylko na papierze. Sobotnia
    > Rzepa podawa?a przyk?adowe ceny przelewów mi?dzy krajami strefy
    > euro i np. przes?anie 100 euro z Finlandii do Belgii kosztuje 71 euro,
    > a 20 z Hiszpanii do Austrii a? 24.
    > Wniosek - nikt tego nie egzekwuje i banki dalej dzia?aj? "po staremu".

    Nieprawda, bylem w Belgii i tam przelewy wewnatrz stery Euro sa
    taryfikowane wedlug krajowego cennika (zwykle jest to
    kilkadziesiat/kilkaset przelewow w roku gratis, nastepne po
    kilkadziesiat centow). To samo z Niemiec.

    Z Finlandii i z Hiszpanii nie wiem, wiec Twoje przyklady moga byc
    prawdziwe.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl
    Learn about crime done by George W. Bush in Iraq, and related to 9/11
    http://www.whatreallyhappened.com/

  • 20. Data: 2003-11-16 15:13:58
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > kilkadziesiat centow). To samo z Niemiec.
    >
    > Z Finlandii i z Hiszpanii nie wiem, wiec Twoje przyklady moga byc

    To wcale nie są _moje_ przykłady, bo ja żadnych testów nie
    przeprowadzałem - to tylko cytat z Rzepy.
    Oryginalne materiały są tutaj: www.beuc.org i można je sobie
    poczytać w pdf-ach. Wynika z nich, że wiele zalezy od
    konkretnego banku.

    Pix