  • 1. Data: 2007-05-24 10:23:12
    Temat: przelew na osobę w Polsce
    Od: "Maciej" <m...@o...pl>

    Ratunku!
    Muszę przelać 100 zł na osobę w Polsce (znam adres i nazwisko, mogę ustalić
    hasło). Jak to zrobić najtaniej? Nie chcę płacić 2x tyle w Western Union...
    Jakieś pomysły? Z góry dzięki.
    PS: Jestem poza Polską czyli przekaz odpada.

  • 2. Data: 2007-05-24 10:28:20
    Temat: Re: przelew na osobę w Polsce
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > Union...
    > Jakieś pomysły? Z góry dzięki.
    > PS: Jestem poza Polską czyli przekaz odpada.

    jezeli masz rodzine w RP to popros kogos o wykonanie przelewu, oddasz przy
    okazji ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-24 17:22:18
    Od: "Maciej" <m...@o...pl>

    > jezeli masz rodzine w RP to popros kogos o wykonanie przelewu, oddasz przy
    > okazji ;-))
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Hehe. Dobry żart tynfa wart. Gdybym mógł zrobiłbym przelew międzynarodowy. Nie
    potrzeba do tego rodziny w RP. Ale takiej opcji raczej ni ma i stąd pytanie...

  • 4. Data: 2007-05-24 19:42:45
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Maciej napisał(a) w wiadomości: <2...@n...onet.pl>...
    >Ratunku!
    >Muszę przelać 100 zł na osobę w Polsce (znam adres i nazwisko, mogę ustalić
    >hasło).

    Tzn., że masz z tą osobą kontakt? To lepiej ustal nr rachunku bankowego w PL.

    > Jak to zrobić najtaniej? Nie chcę płacić 2x tyle w Western Union...

    Niemożliwe... W WU przesyłka 100zł to chyba za ok 30zł ale mogę się mylić.

    >Jakieś pomysły? Z góry dzięki.
    >PS: Jestem poza Polską czyli przekaz odpada.

    W jakim kraju? Coś tam do Ciebie napisałem...

    Arek

  • 5. Data: 2007-05-24 20:26:32
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Maciej <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jakieś pomysły? Z góry dzięki.
    > PS: Jestem poza Polską czyli przekaz odpada.

    Karta prepaid wyslana listem (a haslo osobno) ?
    Koszty beda wyplaty z bankomatu i ewentualnie przewalutowienia, + wysylki listu i
    koszt zakupu karty - tez sie chyba uzbiera :(

    Kwota i mala..i duza...

  • 6. Data: 2007-05-24 20:31:41
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Maciej <m...@o...pl> napisał(a):

    > Ratunku!

    Google wyrzucilo cos takiego - moze ktos zna?
    Popytaj na emigracyjnych grupach dyskusyjnych jak oceniaja i czy nie kant.

    http://www.jobland.pl/aktualnosci/akt.php?id=494

    Jak to działa?
    Osoba wysyłająca i odbierająca rejestrują się przez Internet.
    Wpłacający dokonuje krajowego (np. w UK) przelewu w na konto Moneybookers.
    Następnie dokonywany jest przelew na konto osoby odbierającej w Moneybookers. Opłata
    wynosi nie więcej niż 0.50 EUR (ok. 35p).
    Osoba odbierająca przelewa przez Internet pieniądze na swoje konto w banku. Opłata
    wynosi 1.80 EUR (ok. 7 zł).

    Koszt operacji wynosi więc maksymalnie 2.30 EUR (ok. 9 zł). Firma prowadzi również
    bardzo czytelną politykę wymiany walut, które wymieniane po kursie Europejskiego
    Banku Centralnego, z marżą 0.95% przypadku EUR, USD i GBP i 1.3% w przypadku innych
    walut. Jest to kurs korzystniejszy niż kursy skupu i sprzedaży walut w większości
    kantorów, nie wspominając o bankach, gdzie różnica między ceną kupna i sprzedaży
    sięga nierzadko 5%.

    Przelewy można również zlecać przez telefon, a wpłat i wypłat można dokonywać za
    pomocą kart kredytowych.

    Moneybookers to obecnie najprawdopodobniej najlepszy system przesyłania pieniędzy.
    Inne firmy działające na podobnej zasadzie, pobierają kilkukrotnie wyższe opłaty, a
    waluty wymieniane są po mało korzystnym kursie, będącym faktycznie dodatkową, ukrytą
    opłatą. Przelew np. 500 funtów może tam kosztować 10-30 funtów więcej.

  • 7. Data: 2007-05-24 21:14:00
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <2...@n...onet.pl>,
    m...@o...pl says...

    > Hehe. Dobry żart tynfa wart. Gdybym mógł zrobiłbym przelew międzynarodowy. Nie
    > potrzeba do tego rodziny w RP. Ale takiej opcji raczej ni ma i stąd pytanie...

    99% krajow (przynajmniej tak mi sie wydaje) ma przelewy miedzybnarodowe
    (zwlaszcza tam gdzie jest Wester Union)... moze zle zadajesz pytanie

    AP

  • 8. Data: 2007-05-25 17:48:03
    Od: "Maciej" <m...@o...pl>

    Dzięki Krzysiek! Przypomniałem sobie o PayPal'u...
    A oferty Arka dziękuję, ale nie skorzystam.

  • 9. Data: 2007-05-26 05:58:41
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Maciej napisał(a) w wiadomości: <3...@n...onet.pl>...
    >Dzięki Krzysiek! Przypomniałem sobie o PayPal'u...
    >A oferty Arka dziękuję, ale nie skorzystam.

    Nie ma sprawy.
    Paypala nie proponowałem bo chyba drożej, chyba, ze ktoś ostro handluje
    0,00 PLN-10 000,00 PLN 3,4% + 1,35 PLN w kraju
    0,00 PLN-10 000,00 PLN 3,9% + 1,35 PLN transgraniczne (możliwa jakaś
    zmiżka przy EUR))
    Chyba, że na "konto osobiste" ale te było do niedawna w Polsce
    bezużyteczne, więc ludzie mają raczej konta specjalne.
    A wypłata tych 100zł z Paypala też kosztuje

    Są jeszcze inne wynalazki jak np. e-gold ale to niejaki Miernik wie lepiej.
    Inne możliwości już przedstawiono w tym wątku.
    Możesz jeszcze dać pieniądze znajomemu który jedzie do Polski.

    Arek