    From: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: przelew i dane w nim zawarte
    Date: Thu, 21 Feb 2002 19:17:48 +0100
    Sender: [04007801 mail.onet.pl]@mic020.cb.open.net.pl

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie danych nadawcy przelewu, które są dołączane do przelewu
    automatycznie przez bank.

    Czy bank, jeśli dodaje adres nadawcy, powinien dodać adres korespondencyjny,
    czy zameldowania?

    Czy konieczne jest dodawanie pełnego adresu nadawcy?

    Czy konieczne jest dodawanie pełnego numeru rachunku nadawcy?

    W inteligo jest to jasne - zawiera i numer rachunku nadawcy, i pełny jego
    adres.

    Mam wątpliwość, co do LUKASa - razem z przelewem wychodzi tylko pierwsze
    imię, nazwisko, numer rachunku bez numeru rozliczeniowego banku, razem z
    dołączonymi różnymi innymi cyframi. Czy brak adresu nadawcy jest w porządku?

    Chciałem zamówić sobie prenumeratę. Nigdy z Millennium, ani inteligo nie
    podawałem w tytule płątności mojego adresu, uważałem to za oczywiste, że
    jest dodany...

    Ale LUKAS mnie zdziwił - dobrze, że sprawdziłem to, zamin zamówiłem tę
    prenumeratę...

    Przecież po samym nazwisku i imieniu nie można jednoznaczenie zidentyfikować
    nadawcy, szczególnie, gdy firma - wierzyciel - jest duża...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl