  • 1. Data: 2002-02-21 18:17:48
    Temat: przelew i dane w nim zawarte
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie danych nadawcy przelewu, które są dołączane do przelewu
    automatycznie przez bank.

    Czy bank, jeśli dodaje adres nadawcy, powinien dodać adres korespondencyjny,
    czy zameldowania?

    Czy konieczne jest dodawanie pełnego adresu nadawcy?

    Czy konieczne jest dodawanie pełnego numeru rachunku nadawcy?

    W inteligo jest to jasne - zawiera i numer rachunku nadawcy, i pełny jego
    adres.

    Mam wątpliwość, co do LUKASa - razem z przelewem wychodzi tylko pierwsze
    imię, nazwisko, numer rachunku bez numeru rozliczeniowego banku, razem z
    dołączonymi różnymi innymi cyframi. Czy brak adresu nadawcy jest w porządku?

    Chciałem zamówić sobie prenumeratę. Nigdy z Millennium, ani inteligo nie
    podawałem w tytule płątności mojego adresu, uważałem to za oczywiste, że
    jest dodany...

    Ale LUKAS mnie zdziwił - dobrze, że sprawdziłem to, zamin zamówiłem tę
    prenumeratę...

    Przecież po samym nazwisku i imieniu nie można jednoznaczenie zidentyfikować
    nadawcy, szczególnie, gdy firma - wierzyciel - jest duża...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 2. Data: 2002-02-21 21:48:05
    Temat: Re: przelew i dane w nim zawarte
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a53dmu$b0p$1@news.onet.pl...

    > W inteligo jest to jasne - zawiera i numer rachunku nadawcy, i pełny jego
    > adres.

    Sprawdziłem jeszcze raz... Nie do końca... Kodu pocztowego brakuje...
    Dlaczego?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 3. Data: 2002-02-22 14:19:07
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > czy zameldowania?

    > W inteligo jest to jasne - zawiera i numer rachunku nadawcy, i pełny jego

    jesli takie jasne to dlaczego nie podales jaki adres dolączją ;-))
    Nie spotkałem się jeszcze żeby adres korespondencyjny któryś dołączał
    zwykle jak już jeden bank te dane udostepni to widac ze drugi bank nadal
    adres faktyczny.
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-02-22 14:21:08
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > Nie spotkałem się jeszcze żeby adres korespondencyjny któryś dołączał
    > zwykle jak już jeden bank te dane udostepni to widac ze drugi bank nadal
    Jeszcze raz, tylko po polsku. Jakos nic nie moge zrozumiec :(

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 5. Data: 2002-02-22 14:44:31
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Pedroz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze raz, tylko po polsku. Jakos nic nie moge zrozumiec :(

    Właśnie. ;)

    Napisałem, że z inteligo wychodzi pierwsze imię, drugie, nazwisko, pełny
    adres. Kod pocztowy też - sprawdziłem jeszcze raz.

    Nie wiem, czy korespondencyjny, czy zameldowania, bo oba mam te same.

    Wątpliwości wzbudził we mnie właśnie LUKAS, któy wysyła tylko pierwsze imię,
    nazwisko i elementy numeru rachunku...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 6. Data: 2002-02-22 15:23:45
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"

    > Właśnie. ;)

    po polsku: - malo ktory bank podaje w internecie wszystkie dane ktore z
    przelewem otrzymal (np Fortis daje za malo - szczegolnie przy PZ mnie to
    wkurza).
    Jak juz ktorys bank te dane udostępnia do dopiero wtedy widać jaki adres
    dołączył do danych bank nadawaca przelewu. Ja widzę zawsze adres faktyczny
    /zameldowania/, bo korespondencyjny mam inny.

    > Nie wiem, czy korespondencyjny, czy zameldowania, bo oba mam te same.

    to tez zauwazylem, ze jasne ale nie wiesz ;-))
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-02-22 21:41:22
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > po polsku: - malo ktory bank podaje w internecie wszystkie dane ktore z
    > przelewem otrzymal (np Fortis daje za malo - szczegolnie przy PZ mnie to
    > wkurza).

    Ale ja nie mówię o tym, co widać w internecie, nie mówię o ułomności
    niektórych systemów podglądów przelewów.

    Mówię o tym, co bank wysyła, a nie co potrafi pokazać. Jest między tym
    subtelna różnica. :)

    Tak, jak mówiłem - LUKAS nie wysyła adresu i całego numeru rachunku, tylko
    część numeru konta powiększoną o inne numerki. I dlatego wyptanie - czy nie
    powinie dodaćtego cholernego adresu?

    > Jak juz ktorys bank te dane udostępnia do dopiero wtedy widać jaki adres
    > dołączył do danych bank nadawaca przelewu. Ja widzę zawsze adres faktyczny
    > /zameldowania/, bo korespondencyjny mam inny.

    Inteligo pokazuje komplet danych, oprócz nazwy banku-nadawcy, dlatego wiem,
    co wysyła LUKAS. Poza tym bardzo dokładne są potwierdzenia otrzymanych
    przelwów w ING BSK.

    > to tez zauwazylem, ze jasne ale nie wiesz ;-))

    Wolę nie wiedzieć tego, niż zamówić tę cholerną prenumeratę z LUKASa, a
    potem dziwić się, czemu nic nie dochodzi... Po prostu bank-nadawca nie
    dołączył adresu...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara