  • 91. Data: 2008-10-27 22:56:11
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Strybyszewski" ge3nhl$gi4$...@n...onet.pl

    > Ty jednak jestes ograniczona umyslowo no ale jak mama dala na lizaka 2zł w 1995r.
    zamiast 20tys to tez tupalas nozkami ?

    Gdybyśmy mieli Euro zamiast złotówki, kurs naszej :) waluty by tak nie spadł
    w odniesieniu do dolara. Denominacja z roku 1995 to jednak coś innego niż
    przejście na Euro.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 92. Data: 2008-10-27 23:13:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Strybyszewski" ge3nen$gi4$...@n...onet.pl

    > Animka stara polityczna gnida z pl.soc.polityka znow pisze dyrdymaly bo byla zbyt
    malutka by pamietac denominacja 1995r. w ktorej
    > to ja oskubali, choc nie wie jak to pisanie bzdur powinno byc zakazane

    Jak już pisałem -- oskubano Polaków kilkadziesiąt lat wcześniej -- oskubano
    pończoszników. :) Tuż ;) przed denominacją z 1995 wielu zasłużonych ;) (na
    przykład Mazowiecki -- to taki nasz ex-premier) obiecywało, że tym razem
    nikt w Polsce nie ucierpi, ale i tak ludziska długo nie mogły się pogodzić
    z ,,wymianą pieniędzy''.

    Pamiętam dentystkę, która na początku 1995 roku niemal krzyczała na mnie, gdy jej
    próbowałem zapłacić ,,fałszywkami'' -- czterema monetami pięciozłotowymi, zamiast
    stosownymi banknotami. Zażądała ode mnie dwustu tysięcy złotych za dwie plomby!!
    Gdy powiedziała 'dwieście', pomyślałem sobie, iż jest droga, bo myślałem, że chce
    dwustu złotych. Gdy nieśmiało (byłem zawsze nieśmiały) zapytałem, czy chodzi jej
    o dwieście złotych, niemal wrzasnęła -- 'dwieście tysięcy!!!', A gdy jeszcze
    bardziej onieśmielony (dla mnie wtedy 200 tysięcy, to jakby dziś ze 2 złote)
    kładłem na stole pięciozłotówki, niemal wrzeszczała i domagała się PIENIĘDZY,
    nie zaś tego czegoś!!! Boże!! Co ja wówczas przeżywałem z tymi ludźmi...

    Brat (cioteczny) oglądał w tych dniach nowe monety, które mu pokazałem i zauważył,
    że powinienem dobrze ich pilnować, bo przecież to strasznie dużo pieniędzy... Dla
    mnie te strasznie dużo (może ze dwadzieścia pięciozłotówek, może trochę mniej)
    wówczas wydawało się śmiesznie małą ilością... Mój ówczesny kryzys dopiero zaczynał
    się...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 93. Data: 2008-10-27 23:15:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" ge424f$gae$...@n...news.neostrada.pl

    > Emisja pieniądza jest najlepszym na świecie interesem, wiadomo o tym już
    > od czasu wynalezienia pieniędzy przez Fenicjan i dlatego prawo do tego
    > zastrzegali dla siebie królowie.

    I dlatego Polacy tłukli złotówki w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytani? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 94. Data: 2008-10-28 06:26:47
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Chris pisze:

    > W Niemczech przed wprowadzeniem Euro inflacja była poniżej 5%, a po
    > wprowadzeniu euro ceny poszły do góry o 100% w przeciągu 2 miesięcy.
    > Jeśli twierdzisz, że to jest tylko zwykła inflacja, to się chyba nie
    > dogadamy.

    Zacytuj wkaznik HICP tego okresu bo te 100% to chyba wziales od
    niemieckiego leppera

    www.ecb.eu jest po polsku :)

    > Sądzę, że inni też by się chętnie dowiedzieli, jak pomiędzy poszczególne
    > kraje będą dzielone te euro, które wyemituje EBC, bo właśnie sposób ich
    > podziału zadecyduje, czy przyjęcie euro nam się opłaci, czy też
    > wyjdziemy na tym jak Zabłocki na mydle.
    > Więc czekamy na wyjaśnienie!

    produkcja banknotow i monet
    http://www.ecb.eu/stats/euro/production/html/index.e
    n.html

    Ogolnie dostaniemy tyle euro ile mamy zlotowek w obiegu.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 95. Data: 2008-10-28 06:33:25
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Chris pisze:

    > Radzę zapoznać się z tym dokumentem:
    > http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/02001d0913-20080101
    -pl.pdf
    > Zastanawiam się co powoduje, że cechą charakterystyczna tzw.
    > euroentuzjastów jest standardowe używanie obelg zamiast argumentów.

    I nawet sam znalazlem odpowiedz ,,klucz przydziału banknotów"

    Zgodnie z art. 29.1 Statutu każdemu z członków Europejskiego
    Systemu Banków Centralnych przypisuje się wagę w kluczu na
    subskrypcję kapitału EBC, jak przewiduje decyzja EBC/1998/13
    z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie udziałów procentowych
    krajowego banku centralnego w kluczu na kapitał EBC (4);
    ważenie to oparte jest na liczbie ludności i produkcie krajowym
    brutto (PKB) każdego Państwa Członkowskiego i reguluje
    kwestię wkładu do kapitału EBC, przekazania zagranicznych

    Jak widac ogolnie zalezy to od tego ile wplacimy do EBC.

    A klucz jest w zalaczniku widac Niemcy maja 27% a Malta 0,08%

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 96. Data: 2008-10-28 06:35:13
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Chris pisze:

    > Ja już doszedłem!
    > Jest dokładnie tak, jak pisałem, a Wy obaj łgaliście jak zawodowi
    > kłamcy, twierdząc że tylko EBC ma prawo do emisji euro.
    > Przeczytaj sobie do końca ten dokument, do którego link już raz podałem:
    > http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/02001d0913-20080101
    -pl.pdf
    > Na samym końcu masz nawet klucz przydziału banknotów do drukowania dla
    > poszczególnych centralnych banków narodowych, obowiązujący od 1 stycznia
    > 2008.

    Emitentem jest EBC to co podajesz to jest odpowiedz na twoje pytanie
    czyli klucz przydzialu "papieru".

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 97. Data: 2008-10-28 06:37:43
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Chris pisze:

> [...]
    > (EBC/2001/15)
    > (2001/913/WE)
    > [...]
    > (1) Na mocy art. 106 ust. 1 Traktatu i art. 16 Statutu Rada Prezesów
    > Europejskiego Banku Centralnego (EBC) posiada wyłączne
    > prawo do zatwierdzania emisji banknotów we Wspólnocie;
    > zgodnie z tymi przepisami EBC i krajowe banki centralne
    > (KBC) mogą emitować banknoty, które są jedynymi banknotami
    > posiadającymi status legalnego środka płatniczego na terytorium
    > uczestniczących Państw Członkowskich. Prawo wspólnotowe
    > przewiduje system wielości emitentów banknotów. EBC i KBC

    Wez ty banknot euro do reki i przeczytaj co jest na nim napisane
    szczegolnie kto jest emitentem masz to napisane na awersie na samiutkiej
    gorze jakie widzisz literki ?

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 98. Data: 2008-10-28 06:38:33
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Tomasz Chmielewski" ge325u$k8b$...@o...de

    > Proponuję powrót do czasów sprzed denominacji ;) okołostalinowskiej.
    > Wtedy to ci, którzy mieli szmal na kontach, otrzymali więcej od tych,
    > którzy mieli w pończochach. :) I to chyba 3 razy mniej. :)

    Tak 1:3 dla konciarzy ale tylko do pewnej kwoty
    oraz 1:10 dla tych z ponczochami

    \

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 99. Data: 2008-10-28 06:41:12
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Chris" ge424f$gae$...@n...news.neostrada.pl

    > I dlatego Polacy tłukli złotówki w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej
    > Brytani? ;)

    I Philadelfi w USA na dodatek ci amerykanie nie potrafili wybic pozadnie
    bo zrobili awers i rewers do gory nogami (u nich tak jest chyba do
    teraz) a nasi podniesli rwetes ze buble :)

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 100. Data: 2008-10-28 07:10:07
    Od: z <...@z...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > ale oni są konserwatystami...
    >

    > internet przeglądają gopherem pewnie.

    Miej cywilną odwagę i podaj czego używasz zamiast VNC (darmowego oczywiście)

    zch