  • 1. Data: 2003-09-20 15:09:51
    Temat: prowizje od oplat w PKO _NIE_ZAWSZE_ uiszcza posiadacz archunku - do smiechu, choc nie kazdemu...
    Od: "janke" <j...@p...fm>

    witam Grupe!
    post o tym, jak to nic nie warte sa nadruki na blankietach wplaty typu
    "Prowizje od oplat w PKO i na poczcie uiszcza posiadacz rachunku"...

    oto taki nadruk mam na dwu ksiazeczkach czynszowych jedenj ze spoldzielni w
    poznaniu

    a czynsz chcialem zaplacic w Wieluniu (dawne sieradzkie, obecne lodzkie)

    W Pko Bp 1 oddzial (chyba jedyny w tej miescinie na ul. barycz):
    kasjerka:
    "placi pan prowizje od wplaty 3 pln za kazdy rk"
    ja:
    "nie, zgodnie z nadrukiem!"
    kasjerka (błągalnie):
    "Pani kierowniiiiiiiik..."
    kierowniczka:
    "prosze pana umowa m. spoldzielnaia a PKO nas nie obowiazuje"
    ja na to rozgladam sie, moze wszedlem do PekaO SA...a le nie, to wlasciwy
    PKO BP...wkurzony juz:
    "ale nie pomylilem bankow!"
    kierownik:
    " prosze pana, umowa jest z 2 oddzialem PKO w poznaniu, tam pan placi bez
    prowizji!"
    ja:
    "nieptrawda, place w wielu oddzialach w poznaniu i w ajencjach..."
    kierownik:
    "no moze, w takim razie umowa jest z oddzialami pko tylko w poznaniu..."
    ja:
    "nieoprawda, placilem tez czynsz w szmotulach i wronkach, bez prowizji..."
    kierownik:
    " no to w takim razie umowa jest na okreg poznanski, a tu jest lodzki. nasi
    spoldzielcy w poznaniu placa prowizje mimo ze tu maja umowe na jej
    nieplacenie w PKO w wieluniu..."
    ja:
    "moja tesciowa placila w poznaniu w moim oddziale czynsz wielunskiej
    spoldzielni bez zadnej oplaty/prowizji!!!"
    kierownik:
    "ja tam nie wiem u nas musi pan zaplacic 3 pln od rku..."

    zastanawiam sie co by bylo gdym poszedl vabank i powiedzial, ze w zakopcu
    czy tez miedzyzdrojach tez placilem bez prowizji. pewnie wtedy uslyszalbym,
    ze moja spoldzielnia ma umowe z calum PKO BP za wyjatkiem oddzialu w
    wieluniu... hahaha

    pzodrawiam Grupe
    zbyszko janke

  • 2. Data: 2003-09-20 16:07:52
    Od: "Mariusz" <s...@N...gazeta.pl>

    janke <j...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > zbyszko janke
    >
    > Taka jest umowa SM z bankiem. SM nie chce dalej opłacać za swoich lokatorów
    i bank pobiera te opłaty od Ciebie. Co w tym dziwnego. Po co tyle opisywania.
    Nadruk na książeczce wpłat (ktora jest drukiem) nie jest już ważny, nie
    zobowiazuje banku do spełnienia Twojego wymogu. Bank za wpłate gotówkowa ma
    okresloną cene i domaga się jej od klienta. Chcesz żeby kasjerka za Ciebie
    zapłaciła? Możesz opłacić czynsz za darmo w kasie SM, lub taniej dając
    bankowi zlecenie opłacania czynszu z Twojego konta, możesz znależć też inne
    rozwiazania - tańsze.
    Ale już uwagi do banku - są conajmniej nie na miejscu. To jest kolejny
    przyklad, jak niewiedza powoduje niesłuszny atak na bank, ktory jest
    sprzedawca i depozytariuszem naszych pieniedzy, posrednikiem w obrocie
    pieniężnym... i na tych swoich usługach musi zarabiać aby opłacić
    pracowników, podatki itd.

  • 3. Data: 2003-09-20 16:27:41
    Od: "janke" <j...@p...fm>

    >Taka jest umowa SM z bankiem. SM nie chce dalej opłacać za swoich lokatorów
    > i bank pobiera te opłaty od Ciebie.

    nie zrozumiales. umowa jest nadal taka, ze ja nie place prowizji i oplat w
    dalszym ciagu.
    rownozcenie umowa moze byc faktycznie skonstruowana tak, jak mogloby wynikac
    z rozmowy, ze nie place prowizji tylkio w okregu/dyrekcji poznanskiej pko.
    bo faktycznie nadal nie place.
    pisze o tym wszystkim, by sie usmiechnac, mrugnac okiem tez do Ciebie. pisze
    tez o tym, by napietnowac wprowadzajace w blad bnadruki na blankietach
    czynszowych- jesli lokatorzy SM maja nie placic to powinni byc
    poinformowani gdzie nie placa, a nie wproewadzanai w blad napisem
    sugerujacym, ze moga nie placic wszedzie...

    >Co w tym dziwnego. Po co tyle opisywania.

    to bylo dla tych z poczuciem humoru. strasznie powazny jestes.

    > Nadruk na książeczce wpłat (ktora jest drukiem) nie jest już ważny

    blad. nie wiesz, a chcesz mnie zrugac... napis jest wazny, powtarzam, nie
    place oplat i prowizji, ale okazuje sie ze w ograniczonym jakims tam
    regionie. rzecz w tym, ze mozna by lokatorow SM poinformowac w jakim
    zakresie / terytorium PKO BP nie placa tych prowizji - nie denerwowalbym sie
    ja i nie muisalaby improwizowac kierowniczka banku.

    > nie
    > zobowiazuje banku do spełnienia Twojego wymogu.

    blad en sam caly czas. ja nie wymagam, ja otrzymalem od SM takie
    udogodneinie, ze nie oplacam prowizji na poczcie i w PKO. tyle, ze, po raz
    kolejny nadmienie, w jakims ograniczonym terenie, o czym nie informuje
    naklejak na blankiecie...

    > Bank za wpłate gotówkowa ma
    > okresloną cene i domaga się jej od klienta.

    nie winie bnanku. po prostu z niedokladnej informacji wychodza absurdalne
    sytuacje. mozna sie posmaic, mozan naprawic sprostowac ze strony
    Spoldzielni.

    > Chcesz żeby kasjerka za Ciebie
    > zapłaciła?

    nie napisalem o tym. nadinterpretujesz. chcialem jedynie zeby bylo jasne. a
    bylo ciemne ;) bo dla mnie ,lokatora SM nie musi byc oczywiste w jakiej ja
    placowce PKO lub POczty Polskiej moge zaplacic bez prowizji. z
    przytocvzonego przeze mnie napisu wynika, ze moge w ogle w calym kraju w PKO
    lub PP.
    a wystraczyloby dodac "na terenie miasta poznania" na przyklad, krotko,
    tresciwie, nie powodyujaca nie[porozumien.

    > Ale już uwagi do banku - są conajmniej nie na miejscu. To jest kolejny
    > przyklad, jak niewiedza powoduje niesłuszny atak na bank

    Ty nie jestes powazny, Ty jestes wrecz napastliw...to wlasnie Twoja
    odpowiedz jest nie na miejscu i jest atakiem.
    ja nie atakuje banku, wysmiewam tylko rozmowe, sposob wyjasnien jest
    zabawny, bliski improwizacji.
    a moja rzekoam niewiedza jest wynikiem blednej i niekopletnej informacji.
    jak podalem wystarczyloby dopisac "... na terenie takim a takim lokator nie
    uiszca prowizji w banku i urzedzie takim a takim"

    > [bank jest] sprzedawca i depozytariuszem naszych pieniedzy, posrednikiem w
    obrocie
    > pieniężnym... i na tych swoich usługach musi zarabiać aby opłacić
    > pracowników, podatki itd.

    co za patos... a bank i tak zarabia, bo te oplate uzgodnil ze SM i to ona ja
    placi w jakies zryczaltowanej formie, umowionej z bankiem. pomysl ;)

    ale dzieki za wypowiedz.
    pozdrawiam iebie i Grupowiczow
    zbyszko janke

  • 4. Data: 2003-09-21 17:54:39
    Od: "Mariusz" <b...@N...gazeta.pl>

    janke <j...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > zbyszko janke
    >
    > Wstyd mi. Przepraszam. Jestem stary i zapatrzony w "banki polskie" stąd w
    każdej wypowiedzi krytycznej o tych bankach znajduję wroga, bronię wtedy
    dany bank, a nawet niesłusznie (nieraz) atakuję "przeciwnika". A poza tym
    jestem normalny. Tym bardziej mi głupio, że jesteś "równym gościem"
    pzdr mariusz

  • 5. Data: 2003-09-23 15:21:18
    Od: "janke" <j...@p...fm>

> [...]
    tym
    > jestem normalny. Tym bardziej mi głupio, że jesteś "równym gościem"

    juz pewnie Grupy to nie interesuje, ale dopisze jescze i ja:
    nie ma za co przepraszac. nieporozumienie zawinione i przeze mnie, bo
    niejasno pisalem.
    tu nie ma barykady jak piszesz, stoimy obaj po tej samej stronie ;)
    pozdrawiam goraco zainteresowanych - vide Mariusza, i niezainteresowanych -
    czyli Grupe
    ;)
    zbyszko janke

  • 6. Data: 2003-09-30 00:38:38
    Od: "Marcin S" <b...@m...com>

    Dorzuce tylko iz post Pana Mariusza zostal wyslany z hosta: e1cfpi.pkobp.pl.
    Temu panu juz dziekujemy :-)

    Pozdro

    Marcin