  • 1. Data: 2003-09-20 13:24:19
    Temat: Re: Przelewy za granicę - gdzie najtaniej ?
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bkhk9r$fpb$...@n...onet.pl,
    Grzegorz Olbrys <g...@p...onet.pl>:
    > Od kilku dni poszukuję banku w którym opłaty za przelewy wychodzące za
    > granicę są najtańsze przy założeniach:
    > 1. będą to małe kwoty (do 100 EUR)
    > 2. w całości chcę pokrywać koszty przekazu

    Multibank bedzie korzystny. Zalozenie 2. nie ma znaczenia chyba, bo to sa
    koszty obcych bankow. Z wyjatkiem takiej sytuacji, gdy bedziesz zawsze
    wysylal do konkretnego banku zagr., wtedy wybierz kierujac sie bankiem
    korespondentem, aby droga byla najkrotsza.

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-09-20 13:29:58
    Temat: Przelewy za granicę - gdzie najtaniej ?
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    Od kilku dni poszukuję banku w którym opłaty za przelewy wychodzące za
    granicę są najtańsze przy założeniach:
    1. będą to małe kwoty (do 100 EUR)
    2. w całości chcę pokrywać koszty przekazu
    Starałem się porównywać oferty ale są one niestety czasem przedstawiane tak
    że trudno jest wyliczyć faktyczny koszt (w PKO BP co innego wyliczyłem sobie
    sam, co innego powiedziano mi przez telefon a jeszcze inna kwota została
    wyliczona w oddziale :\ )

    Oczywiście przy porównywaniu nie uwzględniałem kosztów banków
    pośredniczących gdyż nie są one znane z góry (choć w WBK przy wskazaniu
    siebie jako strony pokrywającej te koszty pobierana jest z góry dodatkowa
    opłata zryczałtowana 25 EUR !!)

    Pozostało mi tylko zdać się na Wasze doświadczenia w tym względzie.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2003-09-20 20:46:43
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

> [...]
    > wysylal do konkretnego banku zagr., wtedy wybierz kierujac sie bankiem
    > korespondentem, aby droga byla najkrotsza.

    Ma znaczenie. Niektóre banki nierują kasę tak złożonymi drogami, że cięzko
    wyrobić na koszty.

  • 4. Data: 2003-09-21 14:17:18
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...poczta.rybnik.pl>

    CitiBank,
    jakieś 15zł zapłaciłem za 130euro przelewu + koszty banków pośredniczących
    ktore niestety zostały odliczone od kwoty przelewu bo się pan w okienku
    pomylił.
    Jezeli chcesz sam pokrywać koszty innych banków to skasują tyle ile powinni
    a nie jakąś stałą chorą opłatę jak w WBK o ktorym wspomniałeś.

    Marcin

  • 5. Data: 2003-09-21 20:45:32
    Od: "Adam" <a...@n...pl>

    "+ koszty banków pośredniczących"

    Ile wynosza te koszta ?

    Adam,

  • 6. Data: 2003-09-21 22:28:05
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    "Adam" <a...@n...pl> wrote in message
    > Ile wynosza te koszta ?
    > Adam,

    To zależy od wielu rzeczy ale głównie od tego czy bank do którego będzie
    przelew jest bankiem-korespondentem banku z którego przelew jest inicjowany.
    Jeżeli tak to ten koszt może być nawet 0 (zleży od umowy pomiędzy bankami,
    bo niektóre banki biorą kasę także za przelewy przychodzące). Jeżeli nie to
    zaczyna się "zabawa" tj. przelew może iści nawet przez kilka banków z
    których każdy może brać (i najczęściej bierze) swój "haracz". Są jeszcze
    inne zależności mogące mieć wpływ na te koszty, ale opisywanie ich tu
    zajęłoby zbyt wiele czasu.
    Jak widzisz sprawa nie jest prosta i niestety nie można odpowiedzieć na
    Twoje pytanie podając konkretną kwotę.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2003-09-22 18:21:51
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkl84l$92u$1@news.onet.pl...
> [...]

    > zajęłoby zbyt wiele czasu.
    > Jak widzisz sprawa nie jest prosta i niestety nie można odpowiedzieć

    Dołożę od siebie: interesowałem się przelewem kwot rzędu kilkuset
    euro do Deutsce Bank lub Sparkasse z Multi. Żaden z tych dwóch nie jest
    korespondentem Multi. Zadałem więc pytanie (nie będę cytował, odpowiedź
    powinna wystarczyć), na które dostałem następującą odpowiedź:

    "W przypadku realizacji przelewów walutowych MultiBank zawsze wybiera
    najkrótszą możliwą drogę jego przesylki. Nie jestesmy w stanie rowniez
    dokladnie okreslic kosztow lezacych po stronie bankow korespondentow.
    Jezeli chce Pan poznac droge przesylki srodkow do konkretnego banku
    zagranicznego, prosze o telefoniczny kontakt z Multilinią. Operator
    bedzie miał mozliwosc kontakt z Wydziałem Operacji Walutowych i
    ustalenia tej drogi."

    Chyba rzeczywiście najefektywniejszy będzie pocztowy list
    wartościowy. Przy wartości przesyłki ok. 3000 zł koszt wynosi ok. 70 zł
    (o ile pamiętam - z ZPO).

    --
    Lejak
    j...@a...net.pl

  • 8. Data: 2003-09-22 18:30:40
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dołożę od siebie: interesowałem się przelewem kwot rzędu kilkuset
    > euro do Deutsce Bank lub Sparkasse z Multi. Żaden z tych dwóch nie jest
    > korespondentem Multi.

    ... co nawiasem mówiąc jest dla mnie nieco dziwne, zwłaszcza
    w odniesieniu do DB, ale cóż.
    A gdzie zdobyłeś listę korespondentów?

    I co - podali?

    Pix

  • 9. Data: 2003-09-22 19:11:46
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ... co nawiasem mówiąc jest dla mnie nieco dziwne, zwłaszcza
    > w odniesieniu do DB, ale cóż.

    Też byłem pewien, że DB jest na tej liście, zanim jej nie ujrzałem.

    k...@m...pl

    > I co - podali?

    Nie dzwoniłem. Raz, że dzisiaj dopiero odebrałem ten e-mail, dwa, że
    z pracy nie mam możliwości dzwonienia na 0-80, a urlopu z tej okazji nie
    będę przecież brał. Nie spieszy mi się aż tak bardzo.
    --
    Lejak
    j...@a...net.pl

  • 10. Data: 2003-09-22 20:07:37
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > k...@m...pl

    No to może mnie też się poszczęści :-))

    > Nie dzwoniłem. Raz, że dzisiaj dopiero odebrałem ten e-mail, dwa, że
    > z pracy nie mam możliwości dzwonienia na 0-80, a urlopu z tej okazji nie
    > będę przecież brał. Nie spieszy mi się aż tak bardzo.

    Daj znać jak spróbujesz, bo az mi się nie chce wierzyć
    w taką kompetencję Multilinii :-)

    Pix