  • 1. Data: 2003-03-15 09:54:45
    Temat: prosze o podpowiedz w kwestii konta osobistego
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    wittam,

    stanalem przed wyborem konta bankowego. Przyznam szczerze ze przeraza mnie
    perspektywa porownywania tej niezliczonej liczby parametrow, stad kieruje
    sie z prosba o pomoc do Was. Jaki bank i jakie konto najlepiej wybrac? Od
    razu opisze moja sytuacje:

    - dochody miesieczne to ok. 400 pln z tendencja wzrostowa (w ciagu
    najblizszego roku raczej nie przekroczy to 1000 pln, ale moze sie zblizyc do
    tej liczby
    - korzystam (tzn korzystalem, w banku ktorego do tej pory bylem klientem) z
    kart platniczych - moze nie codziennie, ale kilkanascie razy w miesiacu,
    wybieram tez pieniadze z bankomatu. Do tej pory poslugiwalem sie Visa
    Electron, ale teraz mysle ze przydalaby sie takze jakas wypukla karta (z
    tego co sie orientuje to typu "charge", bo na kredytowa to chyba jeszcze za
    wczesnie - sory jesli pomylilem jakies pojecia).
    - chcialbym miec tez dostep do jakiegos teleserwisu, a najlepiej miec
    mozliwosc obslugi konta przez internet i/lub telefon komorkowy (wap).
    - w najblizszej przyszlosci chcialbym odlozyc na koncie wieksza sume
    pieniedzy (tzn wieksza dla mnie to ok 10kpln)
    - konto/karty musi dobrze dzialac za granica (tam mi jest zazwyczaj
    najbardiej potrzebne)
    - a, zapomnialbym dodac - jestem studentem, wiec w gre wchodza takze roznego
    rodzaju konta akademickie (do tej pory mialem "mlodziezowe" w Kredyt Banku,
    ale goscie po 2,5 roku sie zorientowali ze skonczylem juz 18 lat i zamkneli
    mi konto, zabrali karte, etc.)

    Na jakie parametry konta powienenem zwrocic uwage? Oprocentowanie? Oplata
    roczna za wydanie i uzytkowanie karty? Prowizje przy wyplatach z bankomatu?
    Jakies mozliwosci zalozenia lokat? Co jeszcze w mojej sytuacji bedzie
    pomocne? Czy oplaca sie "pakowac" w jakis mbank, inteligo czy cos takiego (z
    tego co kiedys obserwowalem to oplaty tam sa raczej wysokie) - i gdzie mozna
    wyplacac/wplacac pieniadze do takich bankow? Do tej pory najbardziej jestem
    przekonany do konta akademickiego w Pekao SA, ale to raczej dlatego ze maja
    duzo oddzialow i bankomatow, i dlatego ze ludzie ktorych znam i korzystaja z
    tego banku sa raczej zadowoleni (nie sprawdzalem jeszcze jak to "cyfrowo"
    wyglada)

    serdecznie dziekuje za wszystkie podpowiedzi

    Pozdrawiam
    Kwik

  • 2. Data: 2003-03-16 00:28:53
    Od: "MaDeR" <S...@w...pl>

    > Czy oplaca sie "pakowac" w jakis mbank, inteligo czy cos takiego (z
    > tego co kiedys obserwowalem to oplaty tam sa raczej wysokie)
    Są jedne z najniższych, przynajmniej na razie. Coś ci się pomyliło. Sam
    jestem raczej szczęśliwym klientem mBanku i go sobie jak dotąd chwalę - nie
    licząc trochę impulsów do mLinii nie zapłaciłem jeszcze im ani grosza
    (podatek od zysków z odsetek jest dla państwa :P). Inna rzecz, ze nie
    robiłem nic specjalnie wyszukanego czy wymyślnego...

    > - i gdzie mozna wyplacac/wplacac pieniadze do takich bankow?
    U, to jedyna większa wada mBanku - w prosty sposób nie da się wpłacić. Za
    darmo, znaczy się. Ale WYpłacić można bezprowizyjnie z bankomatu euronetu.
    Jeśli kasę dostajesz na łapę i nie możesz żyć bez oddziału, to pozostaje
    inteligo.

    Paweł Papierkowski "MaDeR" - m...@w...pl
    Moja strona: http://inq.prv.pl/ (wykreśl _AnTiSpAm z maila)
    Wystrzegaj się tego, który zakazuje ci Informacji,
    gdyż jego serce śpiewa o zostaniu twoim panem...