  • 1. Data: 2003-03-14 20:01:52
    Temat: Fundusze Iwestycyjne czy akcje?
    Od: "Rafal M" <markii@No_Spam_poczta.gazeta.pl>

    Witam

    Mam pytanie. jestem uczniem LO i mam zamiar pobawic sie troche w
    sprzedawanie i kupowanie papierow.
    Powiedzmy inwestuje 2-3k PLN i po kilku dniach sprzedaje to z niewielkim
    zyskiem ok 0,50%.
    Czy nie zjedza mnie prowizje?

    Poniewaz mam konto w Multi chcialbym najpierw zaczac od funduszy skarbca.

    Jakies opinie? Nie chodzi mi glownie o zysk, ale o sama nauke, zasady
    dzialania itp. Byle w miare mozliowsci nie stracic ;) Chociaz te
    kilkadziesia zl/mies bylo by bardzo mile widziane ;P

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2003-03-15 15:31:49
    Temat: Re: Fundusze Iwestycyjne czy akcje?
    Od: Zome <r...@o...pl>

    Rafal M wrote:

> [...]
    > sprzedawanie i kupowanie papierow.
    > Powiedzmy inwestuje 2-3k PLN i po kilku dniach sprzedaje to z niewielkim

    Moze na poczatek SFI w mBanku ?

    pzdr.
    --
    Zome

  • 3. Data: 2003-03-15 19:51:24
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <b4vsm8$p3t$1@atlantis.news.tpi.pl>, Zome wrote:

    > Moze na poczatek SFI w mBanku ?

    MBank to sa fundusze Inwestycyjne i jesli tam sie chce inwestowac to
    lepiej potrzymac z przynajmniej rok zeby cos uzyskac po wczesniejszym
    ulozeniu odpowiedniego dla siebie portfela inwestycyjnego.

  • 4. Data: 2003-03-15 22:58:20
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Rafal M napisal(a) Fri, 14 Mar 2003 21:01:52 +0100:
> [...]
    >sprzedawanie i kupowanie papierow.
    >Powiedzmy inwestuje 2-3k PLN i po kilku dniach sprzedaje to z niewielkim

    Zjedza.
    Przy tak niewielkim kapitale prowizje wynosza ok. 1,5%
    w PeKaO (2 x 0.75%). W innych biurach maklerskich moze byc taniej,
    ale mysle ze w sumie ok. 1 %.

    >Poniewaz mam konto w Multi chcialbym najpierw zaczac od funduszy skarbca.

    Ale tam z kolei nie ma prowizji.

    >Jakies opinie? Nie chodzi mi glownie o zysk, ale o sama nauke, zasady
    >dzialania itp. Byle w miare mozliowsci nie stracic ;) Chociaz te
    >kilkadziesia zl/mies bylo by bardzo mile widziane ;P

    Jesli chcesz sie uczyc (co sie chwali), proponuje
    bys pogral na poczatek na sucho, na papierze.
    Jesli zaczniesz miec regularne zyski na papierze,
    zainwestuj wtedy gotowke.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 5. Data: 2003-03-15 23:01:49
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Maciej napisal(a) Sat, 15 Mar 2003 19:51:24 +0000 (UTC):

    >MBank to sa fundusze Inwestycyjne i jesli tam sie chce inwestowac to
    >lepiej potrzymac z przynajmniej rok zeby cos uzyskac po wczesniejszym
    >ulozeniu odpowiedniego dla siebie portfela inwestycyjnego.

    Zalezy o jakim funduszu mowisz. Jesli idzie
    o obligacyjny - to masz racje.
    Natomiast trzymanie pieniedzy przez rok w funduszu
    akcyjnym - to dobre tylko dla samobojcow.
    Polecam przed inwestowaniem w fundusze akcyjne
    przesledzenie indeksu WIG20 (bo fundusze inwestuja
    w indeks WIG20 lub WIG i stosuja "ambitna" strategie
    "kup i trzymaj"). Ponadto polecam zajrzenie do
    literatury, w szczegolnosci analizy technicznej.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 6. Data: 2003-03-16 21:25:23
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    > Jakies opinie? Nie chodzi mi glownie o zysk, ale o sama nauke, zasady
    > dzialania itp. Byle w miare mozliowsci nie stracic ;) Chociaz te
    > kilkadziesia zl/mies bylo by bardzo mile widziane ;P

    Widze ze z gory zakladasz minimalny zysk :) Lepiej zainwestuj w nauke z
    mysla o stracie.
    Trening na sucho, prowadzony przez niektore instytucje w internecie, dalby
    podobne rezultaty bez narazania sie.

    ZN

  • 7. Data: 2003-03-17 07:10:58
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Rafal M" <markii@No_Spam_poczta.gazeta.pl> napisał:

    > Jakies opinie? Nie chodzi mi glownie o zysk, ale o sama nauke, zasady
    > dzialania itp. Byle w miare mozliowsci nie stracic ;) Chociaz te
    > kilkadziesia zl/mies bylo by bardzo mile widziane ;P

    Bez obawy, na 100% stracisz te pieniadze, ale za
    to czegos sie nauczysz. Teraz musisz zdecydowac
    czy lepiej uczyc sie inwestowania w praktyce,
    czy tez za te 2-3tys. kupic ksiazki i przyswoic
    sobie teorie?

    Pozdrawiam

    (mrk)

    ---
    Marcin R. Kiepas
    m...@i...pl
    www.mrktrader.prv.pl
    ************************

  • 8. Data: 2003-03-17 08:05:18
    Od: "Piotr Bielawa" <p...@N...gazeta.pl>

    Może sprawdz: gra.onet.pl
    Może Ci to wystarczy.

    Piotrek

  • 9. Data: 2003-03-18 12:04:38
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > MBank to sa fundusze Inwestycyjne i jesli tam sie chce inwestowac to
    > lepiej potrzymac z przynajmniej rok zeby cos uzyskac po wczesniejszym
    > ulozeniu odpowiedniego dla siebie portfela inwestycyjnego.

    Bzdura. Masz bez prowizji a fundusze akcyjne zachowuja sie podobnie do WIGu.
    Wiec mozna manipulowac sobie spowodnie.