  • 1. Data: 2003-06-23 17:16:21
    Temat: poreczenie dlugu
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam!
    Nie jestem pewien czy trafilem na dobra grupe, ale mam powazny problem i sam
    nie wiem kogo mam sie poradzic. Otoz poreczylem kumplowi rok temu pozyczke.
    Niestety zwolnili go z pracy i przestal po paru miesiacach ja splacac.
    Zadluzenie naroslo do kilku tysiecy zlotych. Jako poreczysiel otrzymywalem
    oczywiscie powiadomienia o tym, jednak za kazdym razem moj kolega zapewnial
    mnie o tym, ze niedlugo splaci cale zadluzenie. Oczywiscie do dzisiaj nie
    zrobil tego i teraz firma, ktora udzielila kredytu zerwala z nim umowe a mi
    grozi sadem jezeli nie splace dlugu. No i teraz nie wiem co zrobic.
    Zastanawialem sie nad firma windykacyjna, ktora wyciagnie kase od mojego
    bylego kolegi. Moze sam powinienem sie gdzies zadluzyc i splacac te
    naleznosci? A moze pozostaje mi tylko udac sie do prawnika... Prosze,
    poradzcie co mozna jeszcze zrobic.

    Pozdrawiam
    Kinser

  • 2. Data: 2003-06-23 17:54:26
    Temat: Re: poreczenie dlugu
    Od: r...@r...pl

    > Zadluzenie naroslo do kilku tysiecy zlotych. Jako poreczysiel otrzymywalem
    > oczywiscie powiadomienia o tym, jednak za kazdym razem moj kolega zapewnial
    > mnie o tym, ze niedlugo splaci cale zadluzenie.
    a co mial mowic?

    > Oczywiscie do dzisiaj nie
    > zrobil tego i teraz firma, ktora udzielila kredytu zerwala z nim umowe a mi
    > grozi sadem jezeli nie splace dlugu.
    dokladnie po to jest poreczyciel.

    > No i teraz nie wiem co zrobic.
    > Zastanawialem sie nad firma windykacyjna, ktora wyciagnie kase od mojego
    > bylego kolegi.
    jesli juz od niemal roku jest bez pracy, to nie wydaje mi sie, zeby zdarli
    z niego zbyt wiele...

    > Moze sam powinienem sie gdzies zadluzyc i splacac te naleznosci?
    pewnie tak - im pozniej to zrobisz, tym wiecej odsetek karnych nalicza,
    i wydusza z Ciebie z sadem lub bez (zaleznie od tego co to za firma,
    jak byla skonstruowana umowa) - przez komornika.

    > A moze pozostaje mi tylko udac sie do prawnika... Prosze,
    > poradzcie co mozna jeszcze zrobic.
    zbierz papiery (umowe, powiadomienia o nieplaceniu jakie do Ciebie dotarly)
    zbierz informacje o dluzniku (czy cos posiada, czy moze znalazl jakos prace)
    i idz do prawnika - to nie zaszkodzi. zawsze moze znalesc jakis kruczek,
    bledy formalne itd. itp. w umowie, powiadomieniach albo czymkolwiek
    - od tego jest.

    Czy ten dluznik to powazny czlowiek?
    Splacaj za niego (bo i tak nie masz innego wyjscia), ale zawrzyj z nim
    jakas notarialna umowe pozyczki, zebys mial go na widelcu jak juz kiedys
    bedzie mial kase (i splacony przez Ciebie kredyt) - zebys wtedy Ty mogl
    na niego ruszyc z komornikiem, a nie czekac az splaci inne pilne zobowiazania,
    kupi mieszkanie, 3 samochody, wyremontuje zeby itd ;-).
    Prawie na pewno bardziej oplaci Ci sie wziac gdzies kredyt i splacic calosc
    od razu niz ukladac sie z pozyczkodawca na kolejne raty - oni juz i tak
    na Tobie/dluzniku klada lache i pewnie beda chciali wyrwac ile sie da
    (oprocentowanie karne itp.) - mozliwe, ze sie myle, wiec oczywiscie trzeba
    i z nimi pogadac, ale nie zapomnij osobiscie sprawdzic co ma do
    zaoferowania konkurencja...

    pozdrawiam

    romekk

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 3. Data: 2003-06-23 20:00:25
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    r...@r...pl wrote:

    > pewnie tak - im pozniej to zrobisz, tym wiecej odsetek karnych nalicza,
    > i wydusza z Ciebie z sadem lub bez (zaleznie od tego co to za firma,
    > jak byla skonstruowana umowa) - przez komornika.

    Pierwsze co zrób - skontaktuj się z wierzycielem i najlepiej z pierwszą
    ratą w zębach zacznij rozmowy o tym jak możesz spłacić zadłużenie.

    --