  • 1. Data: 2006-09-13 14:39:53
    Temat: poradźcie wibor 3m czy 6m?
    Od: a...@g...pl

    Chodzi mi o kredyt hipot. na 20 lat ok 50 tyś poradźcie mam do wyboru
    dwa banki
    1. ING wibor 6m +1% marży
    2. KB wibor 3m +0,9% marży , ale za to koszty inspekcji 3*140zł
    reszta kosztów podobna, który wibor jest lepszy dla mnie?
    dzięki

  • 2. Data: 2006-09-13 15:20:10
    Temat: Re: poradźcie wibor 3m czy 6m?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Co do zasady 3M.

    marekz

  • 3. Data: 2006-09-13 15:52:58
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Co do zasady 3M.

    IMO w dłuższym okresie czasu nie ma znaczenia czy jest to 1 M, 3M czy 6M. NA
    różnicach tych stawek widać tylko jaką tendencję oprocentowania przewiduje
    rynek. Jeżeli stawka 6M jest wyższa niz 3M to znaczy że rynek przewiduje
    wzrost oprocentowania. W sytuacji spadku będzie odwrotnie.

    Darek

  • 4. Data: 2006-09-13 16:04:08
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oprocentowania przewiduje rynek. Jeżeli stawka 6M jest wyższa
    > niz 3M to znaczy że rynek przewiduje wzrost oprocentowania. W

    Na razie nalezy sie spodziewac stabilizacji lub tendencji
    wzrostowej, wiec 3M powinien sie nieco wolniej zmieniac, no i z
    natury jest ciutke nizszy (w sytuacji stabilizacji). Co bedzie w
    dlugim okresie nie wiadomo, ale najwiekszy wplyw maja poczatkowe
    lata splaty, bo wtedy kwota kredytu jest najwyzsza. Stad
    napisalem, ze co do zasady 3M.

    marekz