  • 1. Data: 2006-09-13 16:14:40
    Temat: Czy tyle wystarczy, aby byc rentierem?
    Od: "gold_millionnaire" <g...@g...pl>

    Mam 1 mln zł. i chciałbym przestać pracować.

    Moje miesięczne potrzeby to 15 tys. zł. przez jakies 35 lat

    Jak myślicie, czy z 1 mln da się wyciagnąc 18% rocznie na czysto bez
    większego ryzyka?

  • 2. Data: 2006-09-13 16:38:58
    Temat: Re: Czy tyle wystarczy, aby byc rentierem?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "gold_millionnaire" <g...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:ee9ar2$luf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Moje miesięczne potrzeby to 15 tys. zł. przez jakies 35 lat
    >
    > Jak myślicie, czy z 1 mln da się wyciagnąc 18% rocznie na czysto

    Mysle, ze 18% to bardzo wygorowane oczekiwania. Ale zwroc uwage,
    ze przeciez mozesz tez powoli wykorzystywac ten kapital. Za realna
    stope wolna od ryzyka ja bym uznal 6% rocznie, czyli w
    przyblizeniu 0,5% miesiecznie. No i policzmy w przyblizeniu, ile
    "rent" z takiego kapitalu mozesz wyciagnac: wychodzi mniej wiecej
    81, czyli niecale 7 latek. Ogolnie widac, ze 1M pln to za malo,
    aby funkcjonowac jako rentier na wymaganym poziomie.

    marekz

  • 3. Data: 2006-09-13 16:42:57
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]

    81, czyli niecale 7 latek. Ogolnie widac, ze 1M pln to za malo,
    aby funkcjonowac jako rentier na wymaganym poziomie.

    Przy przyjetej metodologii liczenia, potrzebny bylby kapital okolo
    2,63M pln, aby spelnic Twoje oczekiwania.

    marekz

  • 4. Data: 2006-09-13 17:59:59
    Od: "przemek" <olowek5-to niepotrzebne@a-to-też-wp.pl>

> [...]
    >
    > Moje miesięczne potrzeby to 15 tys. zł. przez jakies 35 lat
    >
    > Jak myślicie, czy z 1 mln da się wyciagnąc 18% rocznie na czysto bez

    Witam
    moim zdaniem sa szanse znalezc firme ktora zarzadzajac taka kwota zarobila
    by tyle w ciagu roku-sam znam firme ktora od poczatku tego roku dala zarobic
    30% - ale w twoim wypadku problem jest inny - moim zdaniem troszke zle
    rozumujesz; ty winienes zarabiac wiecej niz te 18% na czysto (po potraceniu
    belkowego)rocznie gdyz po 35 latach jak sobie policzysz inflacje to ten
    milion bedzie znaaaaaacznie mniej warty niz dzisiaj.
    Wiec sadze ze powinienes zarabiac te 18% na czysto + minimum jeszcze do tego
    4% na czysto rocznie jako uwzglednienie inflacji ( oczywiscie przez 35 lat
    ta kwota na pewno bedzie rozna co roku)

    Pozdrowka
    Przemek

  • 5. Data: 2006-09-13 20:03:47
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Bezpieczna inwetycja bez wiekszego ryzyka to lokata bankowa w
    rozsądnym banku. Nie mam nic do dominet bank lub getin banku, ale
    gdybym miał taką kasę to bym jej tam nie trzymał.

    W wiekszym banku raczej nie wyciągniesz więcej jak 3,70-3,80 proc.,
    tak myślę, mogę się mylić.

    czyli:
    minus podatek belki: ok.3,20 proc. netto

    jeżeli chcesz zostać rentierem i nie przejeść kasy tak żeby
    zachowała ona swoją realną wartość to część odsetek od depozytu
    musisz doliczać do kapitału

    czyli:
    załóżmy, że inflacja roczna wynosi 1,20 proc.: 2,00 proc na czysto

    rocznie kwota odsetek: 20.000 zł/ miesięcznie ok. 1.700 zł
    tj. poniżej oczekiwań, ale nie przjadasz kapitału /z uwaglednieniem
    inflacji/

    ----------

    18 proc. rocznie - to są już inwestycje mocno spekulacyjne - duże
    zarobki, ale i możliwe duże straty

    M.

  • 6. Data: 2006-09-13 20:24:08
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*ekn@gazele.pl>

    > Jak myślicie, czy z 1 mln da się wyciagnąc 18% rocznie na czysto bez
    > większego ryzyka?

    Co to jest "większe ryzyko"? Za 100 tys zł kupujesz wdzięczność celnika i z Twojego 1
    mln. nagle robi się 3 mln zł. I to jest biznes, a nie jakieś pultanie się z
    żydowskimi bankami.

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2006-09-13 20:36:32
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    > Co to jest "większe ryzyko"? Za 100 tys zł kupujesz wdzięczność celnika i z Twojego
    1 mln. nagle robi się 3 mln zł.

    Ja pisałem o legalnym inwestycjach. Przez wieksze ryzyko rozumiem:
    - akcje i fundusze akcyjne lub zawierające w swoim portfolio akcje
    - deponowanie w bankach o niskim ratigu lub go nie posiadające
    - prowadzenie przedsiębiorstwa
    - inwestycje długoterminowe, np. 10-letnie obligacje
    - obligacje przedsiębiorstw
    - i inne, nie będą tu robił wykładów

    I to jest biznes, a nie jakieś pultanie się z żydowskimi bankami.

    jeśli o to chodzi to pomyliłaś forum

    M.

  • 8. Data: 2006-09-13 20:56:04
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Dnia 13 Sep 2006 13:36:32 -0700, Mario napisał(a):

> [...]
    > - prowadzenie przedsiębiorstwa
    > - inwestycje długoterminowe, np. 10-letnie obligacje
    Jeśli by odrzucić fundusze akcyjne czy hybrydowe, to za wiele możliwości
    inwestowania nie ma. Wśród bezpiecznych lokat najwyższe oprocentowanie ma
    chyba w swojej ofercie Getin Bank (4,5%). Przy takich kwotach z pewnością
    można wynegocjować nieco więcej, jednak myślę, że 5,5% to już byłaby
    okazja. Można też spróbować niżej oprocentowanej lokaty, ale w innej
    walucie.
    Jeśli niewielki udział akcji jest dopuszczalny, można skorzystać z którejś
    z lokat mieszanych - np. w ING Funduszu z Lokatą jest oprocentowanie lokaty
    6%.
    Więcej można zarobić, inwestując w fundusze akcyjne. Część pieniędzy można
    poświęcić na kogoś, kto by zarządzał tymi funduszami i w odpowiednim
    momencie wychodziłby z rynku akcji w ochronę kapitału.

    > M.
    Pozdrawiam, argothiel

  • 9. Data: 2006-09-13 21:09:59
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]
    > chyba w swojej ofercie Getin Bank (4,5%). Przy takich kwotach z pewnością

    4,5 proc. to zwykłe ściąganie klientów do banku. WIBOR 3M wynosi
    dziś 4,13 prc. /minus rezerwa obowiązkowa/. Jak już pisałem ja bym
    takiej kasy do jakiegoś tam Getinbanku nie deponował

    > można wynegocjować nieco więcej, jednak myślę, że 5,5% to już byłaby

    lokata 5,50 proc.?! marzenie... dojście do granicy 4 proc. byłoby
    już dużym osiągnieciem. patrz wyżej.

    > okazja. Można też spróbować niżej oprocentowanej lokaty, ale w innej
    > walucie.

    i tu się kłania ryzyko kursowe...

    > Jeśli niewielki udział akcji jest dopuszczalny, można skorzystać z którejś
    > z lokat mieszanych - np. w ING Funduszu z Lokatą jest oprocentowanie lokaty
    > 6%.

    6 proc. ale czy w skali roku?

    > Więcej można zarobić, inwestując w fundusze akcyjne. Część pieniędzy można
    > poświęcić na kogoś, kto by zarządzał tymi funduszami i w odpowiednim
    > momencie wychodziłby z rynku akcji w ochronę kapitału.

    "zarządzający" są fachowcami od naliczania opłat za...
    zarządzanie. Nie ma takiego mądrego co by przewidzał kurs akcji.
    Oczywiście, masz rację, że jakieś niewielki zaangażowanie w akcje
    nie powinno nadwyrężyć bezpieczeństwa porfela, np. 10 proc
    portfela.

    Pozdrawiam,
    MARIO

  • 10. Data: 2006-09-13 21:13:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Mario napisał(a):

    > rocznie kwota odsetek: 20.000 zł/ miesięcznie ok. 1.700 zł
    > tj. poniżej oczekiwań, ale nie przjadasz kapitału /z uwaglednieniem
    > inflacji/

    Taniej i lepiej wyjdzie wiec, kupic 3 mieszkania w Wawie. Wynajac je i
    po wszystkich oplatach wyjdzie "na czysto" okolo 800-1000zl z mieszkania
    (a wiec okolo 2400-3000zl/miesiac). W dodatku za 20 lat te lokale beda
    warte 10 razy tyle niz teraz. Koszt 3 mieszkan to jakies 600 tys, wiec
    jeszcze troche z tego miliona zostanie na czarna godzine.

    Ale trzeba to robic z glowa i miec pojecie o najmie, zeby sie nie
    wladowac w zlych lokatorow.

    --
    pozdrawiam
    Mithos