  • 1. Data: 2006-09-13 11:25:00
    Temat: Moze mi ktos wyjasni ?
    Od: "jack" <...@...pl>

    Karta Multibank Visa Classic - bilety lotnicze wizzair, miejsce transakcji
    HU, transakcja w PLN, karta prowadzona w Eur, bank nie pobral ani grosza za
    przewalutowanie.
    Karta Inteligo V. Electron - bilety lotnicze Ryanair, miejsce transakcji IE,
    transakcja w PLN, karta w Eur, wyraznie pobrane (dodane)ok. 1-2 % kwoty
    wyjsciowej za przewalutowanie.

    Kto lamie prawo (i czy w ogole lamie)?

    Jeszcze jedno pytanie:

    Z jakiego dnia brany jest kurs sprzedazy waluty przy rozliczaniu transakcji
    zagranicznych na karcie - z dnia blokady/tansakcji czy dnia rozliczenia ?

    Jesli z dnia blokady to co z transakcjami np. w niedziele ?

  • 2. Data: 2006-09-13 12:24:58
    Temat: Re: Moze mi ktos wyjasni ?
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "jack" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Karta Inteligo V. Electron - bilety lotnicze Ryanair, miejsce transakcji
    IE,
    > transakcja w PLN, karta w Eur, wyraznie pobrane (dodane)ok. 1-2 % kwoty
    > wyjsciowej za przewalutowanie.

    Od kiedy to Inteligo jest kontem w EUR? Raczej w PLN
    A transakcja nie byla PLN tylko ci Ryan podal orientacyjna wartosc w PLN dla
    ceny wyrazonej w EUR i obciążyl w EUR.

    > Kto lamie prawo (i czy w ogole lamie)?

    prawo do czego?
    do transakcji miedzynarodowych?

    > Jeszcze jedno pytanie:
    >
    > Z jakiego dnia brany jest kurs sprzedazy waluty przy rozliczaniu
    transakcji
    > zagranicznych na karcie - z dnia blokady/tansakcji czy dnia rozliczenia ?

    jak sama nazwa wskazuje do rozliczenia bierze sie kurs z momentu
    rozliczenia...;-)

    > Jesli z dnia blokady to co z transakcjami np. w niedziele ?

    nic.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2006-09-13 13:19:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <...@...pl> napisal(a):
> [...]
    > transakcja w PLN, karta w Eur, wyraznie pobrane (dodane)ok. 1-2 % kwoty

    VE Inteligo to karta w USD.

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-09-13 13:28:50
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    jack pisze:

> [...]
    > transakcja w PLN, karta w Eur, wyraznie pobrane (dodane)ok. 1-2 % kwoty

    Przeszukaj archiwum grupy - temat poruszany kila razy.
    Generalnie sprawa sprowadza się do sposobu rozliczania takich transakcji
    przez bank - w skrócie w tym przypadku dla Multibanku najważniejsza jest
    waluta w jakiej następuje obciążenie a w Inteligo ważne jest nie tyle waluta
    co sam fakt, że transakcja jest poza granicami kraju. Dodam, że jest to
    zgodne z regulaminem Inteligo.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 5. Data: 2006-09-13 14:59:40
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

> [...]

    transakcji
    > zagranicznych na karcie - z dnia blokady/tansakcji czy dnia rozliczenia ?

    Z dnia rozliczenia nie blokady , ale nie jestes w stanie dojsc do tego z
    jakiej godziny :))) Bo transakcje moga byc rozliczane tak jak sesje . Kurs
    jest rozliczany kursem VISA europa . A mi sie nigdy nic nie zgadza :))

  • 6. Data: 2006-09-14 00:09:11
    Od: "jack" <...@...pl>

    Panie Slawku,

    Otoz nie, transakcja ryana byla w PLN !!! (kwota taka jak na www ryana),
    na dowod podaje zrzut ekranu
    pdfa Inteligo,
    http://img164.imageshack.us/img164/2228/ryanay0.jpg

    daje tez zrzut wg mnie identycznej sytuacji z rezerwacjaWizz przez Visa
    Classic Multibanku, gdzie nic nie doliczono (transakcja i rozliczenie
    identyczna kwota pln mimo ze przeszlo przez euro - waluta karty)

    http://img223.imageshack.us/img223/5756/wizzkv0.jpg

    Jacek