  • 1. Data: 2002-03-01 21:42:57
    Temat: podpis elektroniczny w komorce ?
    Od: "---------- aqua ----------" <a...@s...pl>

    czy ktos z Was wie jak wyglada obecnie technika
    podpisow elektronicznych w komorce ? gdzie ten
    podpis jest skladowany i czy mozna sie podpisywac
    tylko przy transakcjach przez wap czy rownie pod
    sms-em ?

  • 2. Data: 2002-03-01 23:28:24
    Temat: Re: podpis elektroniczny w komorce ?
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "---------- aqua ----------" <a...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > podpisow elektronicznych w komorce ? gdzie ten
    > podpis jest skladowany i czy mozna sie podpisywac
    > tylko przy transakcjach przez wap czy rownie pod

    W przypadku SMS'a to chyba niewykonalne. SMS może maksymalnie zawierać 160
    znaków (litery zapisane na 7 bitach) lub 70 znaków w kodzie Unicode
    (wszystkie literki ąę alfabet arabski chiński rosyjski itp.)

    Klusze publiczne RSA które wykorzystywane są do podpisu elektronicznego (i
    doklejane do wiadomości mają obecnie przeważnie 1024 bity /8 = 128
    bajtów, dodać do tego trzeba jeszcze jakieś skróty wiadomości (MD5) itp
    dane i w SMS'ie na pewno się to nie zmieści, a gdzie treść ?

    Oczywiście można by pomyśleć nad upakowaniem tego w kilku SMS'ach tak jak
    wysyła się loga, czy dzwonki, ale i tak wydaje mi się to bez sensu.

    Kamil
    c...@h...pl