  • 1. Data: 2010-08-23 10:04:46
    Temat: podawanie CVV w sklepie
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    Zauważyłem ostatnio, że to bardzo popularne w niektórych krajach.
    Sprzedawca bierze kartę (karta bez chipa, może dlatego) przeciąga
    przez czytnik po czym wpisuje(znaczy chce wpisać;) kod CVV (zamiast
    PINu). U mnie się nie dało bo z karty Polbanku znikł;) Kod wpisałem
    sam, ale byłem trochę zaskoczony co to za zwyczaje....

  • 2. Data: 2010-08-24 06:16:46
    Temat: Re: podawanie CVV w sklepie
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 23 Aug 2010 03:04:46 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > PINu). U mnie się nie dało bo z karty Polbanku znikł;) Kod wpisałem
    > sam, ale byłem trochę zaskoczony co to za zwyczaje....

    zgłosić do banku takie praktyki

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/warsaw/02/miasto_89.php

  • 3. Data: 2010-08-24 09:51:13
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 24 Sie, 08:16, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@m...www.pl> wrote:

    > zgłosić do banku takie praktyki

    Ale to było w całym kraju, we wszystkich sklepach jakie spotkałem...;)

  • 4. Data: 2010-08-24 17:29:51
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Krzysiek <k...@o...pl> dared to write:

    > Ale to było w całym kraju, we wszystkich sklepach jakie spotkałem...;)

    Ja też sobie założyłem konto na dotpay, zamiast płacić za terminal i połączenia
    łatwiej wczytać dane karty + CVV2.

    W sumie jakie przepisy zabronią?

    k.

  • 5. Data: 2010-08-24 17:35:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 24.08.2010 11:51, Krzysiek wrote:

    > Ale to było w całym kraju, we wszystkich sklepach jakie spotkałem...;)

    A co to za kraj?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2010-08-24 18:24:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> writes:

    > Ale to było w całym kraju, we wszystkich sklepach jakie spotkałem...;)

    Rozumiem ze chodzi o CVV2. Nie wolno tego robic, moze wszystkie
    sklepy tam zajmuja sie pozyskiwaniem danych do fraudow?
    Ten kod jest zupelnie nieprzydatny do "normalnych" zastosowan przy
    transakcjach z obecnoscia karty.

    Co to za kraj BTW?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2010-08-24 20:50:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/24/2010 07:29 PM), kashmiri wrote:
    > Krzysiek<k...@o...pl> dared to write:

    > Ja też sobie założyłem konto na dotpay, zamiast płacić za terminal i połączenia
    łatwiej wczytać dane karty + CVV2.

    > W sumie jakie przepisy zabronią?

    A jak to technicznie wygląda? Masz dla klientów jakiś parawanik jak przy
    głosowaniu za którym wstukują numer+CCV2?

    p. m.

  • 8. Data: 2010-08-25 13:06:49
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    mvoicem <m...@g...com> dared to write:

    > A jak to technicznie wygląda? Masz dla klientów jakiś parawanik jak przy
    > głosowaniu za którym wstukują numer+CCV2?

    Nie, w moim przyapdku tylko teoria, w razie gdybym kiedyś miał ochotę przyjmować
    karty. I być może również wyjaśnienie pytania wątkotwórcy ;)

    k.

  • 9. Data: 2010-08-25 14:09:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/25/2010 03:06 PM), kashmiri wrote:
    > mvoicem<m...@g...com> dared to write:

    > Nie, w moim przyapdku tylko teoria, w razie gdybym kiedyś miał ochotę przyjmować
    karty. I być może również wyjaśnienie pytania wątkotwórcy ;)

    Podejrzewam że to by na tyle wydłużyło obsługę że straty z tego tytułu
    przekroczyłyby ewentualne oszczędności na terminalu.

    p. m.

  • 10. Data: 2010-08-26 20:16:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Podejrzewam że to by na tyle wydłużyło obsługę że straty z tego tytułu
    > przekroczyłyby ewentualne oszczędności na terminalu.

    Przede wszystkim taki sprzedawca odpowiadalby za wszystkie ew. fraudy.
    Bardzo kiepski interes w przypadku transakcji z obecnoscia karty.
    --
    Krzysztof Halasa