  • 1. Data: 2010-08-23 12:10:17
    Temat: Turcja - euro czy bankomaty na miejscu?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Moze ktos ostatnio byl i zasugeruje.
    Na urlop do Turcji lepiej pojechac z euro (i nimi placic lub na
    miejscu wymienic na liry tureckie) czy wyplacac na biezaco liry z
    bankomatu?
    Karta ktora bym to robil to VE dbnet (wiec bez kosztow wyplaty w
    bankomacie) - tylko kurs DB Banku + prowizja Visy.

    Co jest korzystniejsze?
    Jak wyglada sprawa z platnosciami KK na miejscu (sklepy, wycieczki
    fakultatywne, knajpy itd)?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2010-08-23 16:08:20
    Temat: Re: Turcja - euro czy bankomaty na miejscu?
    Od: "kombek" <k...@o...eu>

> [...]
    >
    > Co jest korzystniejsze?
    > Jak wyglada sprawa z platnosciami  KK na miejscu (sklepy, wycieczki

    Byłem w Turcji 2 lata temu ale nie ma chyba wielkich różnic niż obecnie a nawet
    dla nas lepiej. Generalnie korzystaliśmy z bankomatów ,braliśmy liry tureckie
    /chociaż w bankomatach można pobierać dolce i eurasy/ moim zdaniem najlepiej
    płacić walutą kraju w,którym się przebywa. Bobrze jest mieć troszkę dolców na
    napiwki i drobne usługi. Z kartami /a byliśmy na objazdówce/ nigdzie nie było
    problemu , jak tylko jest terminal to śmało można płacić. W bankomatach są
    komunikaty w jęz angielskim a warto wiedzieć że daje kasę a potem jest komunikat
    czy chcemy jeszcze przeprowadzić jakieś operacje klikamy nie i daje kartę.
    Stereotypy do lamusa Turcja to nowoczesny kraj to my jesteśmy za murzynami tam
    urzędnik za manifestowanie swojej religii jest zwalniany z pracy to samo dotyczy
    nauczycieli, policji ,wojskowych ale to taka dygresja na tle naszych aspiracji
    wielkoświatowych.

  • 3. Data: 2010-08-23 16:10:46
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    >
    > Co jest korzystniejsze?
    > Jak wyglada sprawa z platnosciami KK na miejscu (sklepy, wycieczki

    bylem niedawno. mialem euro i dolary ze soba. nic nie wymienialem na liry.
    wszystko euro i dolary. przelicznik OK wiec nie ma sie co martwic. wszyscy
    na szybko przeliczaja z euro na dolary wiec zero problemów.
    z bankomatów nie korzystalem chociaz bylo ich sporo, placac karta nie bylo
    problemu.
    pzdr
    GL

  • 4. Data: 2010-08-23 16:31:46
    Od: k...@o...eu

> [...]
    > na szybko przeliczaja z euro na dolary wiec zero problemów.
    > z bankomatów nie korzystalem chociaz bylo ich sporo, placac karta nie bylo

    Pewnie ,że nie ma problemu z płaceniem walutą ale szybko przeliczają i po
    swojemu naprawdę te przeliczanie to bardzo dowolne więc należy na to zwrócić
    uwagę szczególnie na targowiskach i w hotelach. Jak byłem to przeliczali od 1,90
    do nawet 2 zł za lire a bank mi przeliczył przy zaksięgowaniu 1,82.