  • 1. Data: 2010-08-23 09:46:29
    Temat: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: guest <n...@T...pl>

    ... to masz przechlapane.

    Na początku od razu podkreślę, że sam jestem sobie winien. Id do
    logowania powinno się albo pamiętać, albo mieć zapisane.

    Ja z lenistwa/wygodnictwa dla id logowania używam InFormEnter (plugin
    dla Firefoxa do wypełniania formularzy). Mam to zainstalowane na dwóch
    komputerach z których wykonuję 99% operacji bankowych. Minusem jest to,
    że brak konieczności wklepywania id skutecznie odparował mi je z pamięci.

    No i podczas kilkudniowego wyjazdu zagranicznego nagle zaistniała
    konieczność skorzystania z serwisu transakcyjnego. Konkretnie Aliora,
    który nie jest moim podstawowym bankiem, stąd pamiętanie id traktowałem
    po macoszemu.

    No i tutaj DZONK:
    Zapomniałem jaki mam CIF. Telefon na infolinię i przykrość - nie ma
    fizycznej możliwości uzyskania "zdalnie" id logowania - tak mnie
    poinformowano. Nie można się w żaden sposób uwierzytelnić za pomocą
    danych osobowych, gdyż do uzyskania jakiejkolwiek informacji od nich, na
    wejściu wymagany jest właśnie CIF.
    Pani poleciła mi a) zajrzenie do umowy, b) wizytę w oddziale banku gdzie
    podpisywałem umowę, co było dosyć trudne z uwagi na 1.100 km odległość
    od banku i od umowy.

    Próbowałem skontaktować się z moim dedykowanym "opiekunem klienta
    zamożnego". Też nie potrafił mi pomóc - gdy po nieudanej próbie z
    generalną infolinią opisałem mu sprawę mailowo i nie odpowiedział w
    ciągu 36h, to zadzwoniłem na służbową komórkę - za którymś razem pani
    odebrała - "przepraszam! jestem na urlopie! pisał pan maila? I nie
    dostał pan odbitki? Muszę to sprawdzić dlaczego pan nie dostał. Proszę
    zadzwonić na infolinię! Do widzenia!"

    Także Alior nie przewiduje obsługi takiej sytuacji, w której klient
    zapomniał swojego id i chciałby uzyskać go uwierzytelniając się za
    pomocą wszelkich innych danych wprowadzonych do systemu (pesele,
    nazwiska panieńskie, numery kont i kart itp.)

    I mimo mojego błędu mam wrażenie, że bank nie stanął na wysokości
    zadania pozostawiając mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiązanym
    problemem, a czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej
    kultury bankowości.

    Ku nomen omen pamięci.

  • 2. Data: 2010-08-23 11:21:22
    Temat: Re: [Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    guest pisze:

    > ... to masz przechlapane.

    Jak słusznie zauważyłeś - sam jesteś sobie winien. Zapomnienie numeru
    klienta/loginu to sytuacja w miarę typowa (czyt. "projektanci systemu
    bankowego powinni ją przewidzieć") i jej rozwiązanie jest proste: wizyta
    w placówce. Innej opcji nie przewidziano. Można dyskutować, czy to
    dobrze, czy źle, ale ja akurat uważam, że dobrze. CIF jest wszak jedyną
    "daną osobową", której nie da się zdobyć w inny sposób. Takie duperele
    jak nazwisko panieńskie matki figurują w wielu różnych miejscach i nie
    są de facto żadnym zabezpieczeniem. Nie życzyłbym sobie, aby bank
    podawał mój CIF każdemu, kto zadzwoni i wyrecytuje wszystkie moje dane
    osobowe.

    W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie
    uzyskasz ładnie prosząc konsultanta.

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2010-08-23 11:30:40
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "guest" <n...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozostawiając mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiązanym problemem, a
    > czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej kultury bankowości.

    Ja w takiej samej sytuacji zadzwoniłem do macierzystego oddziału i udalo mi
    się przekonac pracownice aby podała mi nr użytkownika

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-08-23 12:00:51
    Temat: Re: Jeśli zapomniałeś CIF...
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > osobowe.
    >
    > W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie

    I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
    zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu TYLKO przez wizyte
    w placowce jest tutaj ok.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2010-08-23 12:22:44
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 23-08-2010 14:00, Rafal M pisze:

    > I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
    > zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu TYLKO przez wizyte
> [...]
    A ja uważam, że powinni przysłać taki numer SMS-em. Telefon "zaufany" z
    pewnością mają w systemie.

  • 6. Data: 2010-08-23 13:51:21
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Mon, 23 Aug 2010 11:46:29 +0200, guest wrote:

> [...]
    > zadania pozostawiając mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiązanym
    > problemem, a czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej

    To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2010-08-23 13:56:57
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Rafal M wrote:

    > I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
    > zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu TYLKO przez wizyte
    > w placowce jest tutaj ok.

    Chyba jest różnica miedzy "ułatwianiem zdobywania loginu" a *pomocą* ze
    strony banku w *odzyskaniu* tegoż.
    Są inne możliwości 100% zdalnego potwierdzenia tożsamości klienta, nie
    opierajace się wyłącznie na typowych danych personalnych. Przykladem
    moze tu być n.p.: predefiniowane "PYTANIE-ODPOWIEDZ" - równie dobre jak
    dodatkowe hasło, i/lub coś z zakresu historii operacji. Zalezy tylko od
    inwencji banku, a nie zmusza do wizyty w placówce, co w przypadku
    opisanym bylo po prostu niewykonalne.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 8. Data: 2010-08-23 14:08:55
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 23-08-2010 15:51, xbartx pisze:

    > To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?

    A jeśli to nie wyjazd tylko wypadek i przykucie na kilka miesięcy do
    łóżka szpitalnego doprowadziło by do takiej sytuacji?

  • 9. Data: 2010-08-23 14:23:04
    Od: guest <n...@T...pl>

    W dniu 2010-08-23 15:51, xbartx pisze:
    > To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?

    To prawda. Ale jak już mi zdarzy się nie pomyśleć, to oczekiwałbym
    pomocy w rozwiązaniu problemu.

    Rozumiem i popieram politykę bezpieczeństwa chroniącą dostęp do danych
    wrażliwych osobom niepowołanym. Skoro uwierzytelnienie za pomocą podania
    danych osobowych jest zbyt słabe - to bank dysponuje i moim nr telefonu,
    i mailem poprzez który wielokrotnie wymienialiśmy korespondencję, więc
    to on może "otworzyć" sprawdzony kanał komunikacyjny.

    A tak to w imię "niedasizmu", procedur (lub ich braku) - bank nie
    potrafił zaproponować mi rozwiązania konkretnego i raczej niezbyt
    egzotycznego problemu.

  • 10. Data: 2010-08-23 15:26:41
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    W dniu 2010-08-23 11:46, guest pisze:
    > ... to masz przechlapane.
    >
    > Na początku od razu podkreślę, że sam jestem sobie winien. Id do
    > logowania powinno się albo pamiętać, albo mieć zapisane.

    Moje ID też pamięta Firefox, ale na wszelki wypadek mam zapisane w
    komórce (Nokii) - w aplikacji Hack Proof Password Manager (wcześniej
    używałem polskiego nSecure). Aplikacja pokazuje zapisane w niej dane po
    wpisaniu hasła.
    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...